Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg lurer på om det er flere jenter i industrien som har opplevd / opplever å bli trakkasert på jobb? Føler dette er noe som blir veldig dysset ned. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har fagbrev fra verftsindustrien. Ble trakassert over en lang periode og måtte ofte jobbe med han, men forsøkte lenge å heve meg over det. Først gikk det greit, men jeg fikk meg en knekk da jeg måtte jobbe med han en uke i strekk, for det meste inn på et område for oss selv og trakasseringen eskalerte. Da gikk jeg og fortalte absolutt alt til HR, hvor det ble tatt veldig seriøst. Han som trakasserte meg fikk en advarsel om å holde seg langt unna meg og hvis de hørte så mye som et ord til om at han hadde trakassert meg eller noen andre, så kom han til å få sparken. De trodde på meg fra første øyeblikk jeg kom inn der, og jeg fikk fortalt at de mye heller ville ha meg der enn en sånn ekling, og at de var villige til å ta store grep for å bedre situasjonen. Min nærmeste leder overrasket meg og var også veldig forståelsesfull, og vi hadde en god prat om det i ettertid. Jeg fortalte om opplevelsen min til flere på verftet og fikk vite at han hadde trakassert flere jenter tidligere også, og hun ene var så langt som ned i 16-årsalderen 🤢 

Kort sagt føler jeg at det ble tatt veldig seriøst fra A til Å.

Anonymkode: ee8f4...cc2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...