AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1 Skrevet 17. august 2020 Brått begynte barnet å hoste kraftig, og ha veldig tette lunger. Jeg er 99.9% sikker på at det kun er et vanlig astmaanfall, men helt sikker kan jeg jo ikke være, og med det ryker jo første skoledag i morgen. Gud jeg er lei at av denne pandemien skal påvirke alt barna gleder seg til! (Jeg er helt for reglene, og smittevern osv. Og jeg vet det er ilandsproblem å klage over å miste skolestart når 100.000 dør i Brasil. Men jeg må bare uttrykke min frustrasjon her i nattetimene hvor jeg sitter med lungetett barn som jeg skal skuffe om 5 timer. ) (Og en helt annen ting, bør barnet testes?, slik at vi også evt blir testet? Og kommer vi oss på jobb denne uka?. En pandemi fører med seg mange spørsmål altså!) Anonymkode: b1d06...878 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #2 Skrevet 17. august 2020 Barnet ditt skal ikke på skole uansett pandemi eller ei. Test barnet, er den pos kan ikke dere gå på jobb. Negativ så må barnet være hjemme til en symptomfri dag. Frem til test foreligger kan dere dra på jobb. Anonymkode: 82d97...7ea
atropos Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet ditt skal ikke på skole uansett pandemi eller ei. Test barnet, er den pos kan ikke dere gå på jobb. Negativ så må barnet være hjemme til en symptomfri dag. Frem til test foreligger kan dere dra på jobb. Anonymkode: 82d97...7ea Barnet må være hjemme, men dere kan dra på jobb. Vi har testa flere ganger i dette huset (samfunnskritiske jobber, så må teste hver gang vi er litt rusk), og hver gang har vi fått beskjed om at det er kun den som skal testes som skal være i hjemmekarantene, ikke de andre i husstanden. Skjønner dette var kjipt for deg og barnet, men skolen er heldigvis mer enn første dag. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet ditt skal ikke på skole uansett pandemi eller ei. Test barnet, er den pos kan ikke dere gå på jobb. Negativ så må barnet være hjemme til en symptomfri dag. Frem til test foreligger kan dere dra på jobb. Anonymkode: 82d97...7ea Ts skriver at barnet har astma. Skal barnet testes annenhver dag og holdes hjemme året rundt? Anonymkode: 48564...e59 7
Gjest Mrs. P Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Mitt barn som skal starte i førsteklasse går også glipp av første skoledag, som han har gledet seg enormt til 😔 Er litt snørrete og hoster noen få ganger om dagen enda. Skikkelig kjipt 😕
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Brått begynte barnet å hoste kraftig, og ha veldig tette lunger. Jeg er 99.9% sikker på at det kun er et vanlig astmaanfall, men helt sikker kan jeg jo ikke være, og med det ryker jo første skoledag i morgen. Gud jeg er lei at av denne pandemien skal påvirke alt barna gleder seg til! (Jeg er helt for reglene, og smittevern osv. Og jeg vet det er ilandsproblem å klage over å miste skolestart når 100.000 dør i Brasil. Men jeg må bare uttrykke min frustrasjon her i nattetimene hvor jeg sitter med lungetett barn som jeg skal skuffe om 5 timer. ) (Og en helt annen ting, bør barnet testes?, slik at vi også evt blir testet? Og kommer vi oss på jobb denne uka?. En pandemi fører med seg mange spørsmål altså!) Anonymkode: b1d06...878 Første skoledag blir første skoledag for barnet ditt uansett hvilken dag det blir Ikke legg mer følelser over på barnet enn det faktisk har ang dette da, de tolker bare vår reaksjon, og om du heller vinkler det så dere kan kose dere sammen noen dager ekstra, så blir det hyggeligere Krise for DEG å miste "første skoledag", barnet vet ikek en gang hva det vil si egentlig. Den første dagen på skolen den kommer jo. Og nå som ALLE er forkjøla akkurat nå er det sikkert tusenvis i samme situasjon. Der første skoledag kommer litt senere. Anonymkode: cde3f...6d5
Anbefalte innlegg