Gå til innhold

Bukse revner på hyttetur, hvem bør erstatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man reiser på hytta til noen, og trappa har spikere som stikker opp.. Trapp som folk vanligvis sitter i, og de som sitter der revner buksen sin, hvem bør erstatte? Det har skjedd 3 ganger nå, med ny person hver gang, et barn og to voksne. De ble ikke blide, men jeg visste ikke at spikrene har sklidd opp før første gang, uten hammer tilgjengelig. De hadde buksene Lee og Levi's. 

Anonymkode: 59f24...9c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei ville også reise fordi hun syntes det var ubehagelig å gå med hull bak på rumpa, jeg ble jo sur for det og sa at ingen brydde seg om hull på rumpa, så det eneste jeg har hørt fra de i ettertid er at jeg bør erstatte. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei ville også reise fordi hun syntes det var ubehagelig å gå med hull bak på rumpa, jeg ble jo sur for det og sa at ingen brydde seg om hull på rumpa, så det eneste jeg har hørt fra de i ettertid er at jeg bør erstatte. 

Går ut i fra at folk flest har med seg mer enn ett par bukser på tur. Så frem det ikke er snakk om dagstur. 

Men slutter aldri å overraske meg over problemstillingene til folk, og hva folk blir sur for. Dere må ta dere sammen. Slutte å bli sur for alt mulig, snakk sammen. Og ha en hammer på hytta så du får fikse de spikerne. Tips til deg er å bruke skruer fremfor spiker. 

Anonymkode: 42c56...945

• Liker 35
Skrevet

Kanskje de ikke skulle tatt den dyreste jeansen på hyttetur. Hendelig uhell, de får betale selv. 

Anonymkode: 20767...11c

• Liker 18
Skrevet

Hahah

Det høres ut som det vennskapet er over, så drit i å erstatt

Anonymkode: 93e19...f39

• Liker 2
Skrevet

Den som setter ræva si ned betaler selvsagt buksa selv, man setter seg ned på eget ansvar eller no slikt. 

Så får du ta med hammer neste gang og la den ligge igjen. 

• Liker 11
Skrevet

Nye og spennende problemstillinger hver eneste dag :kghjerte:

Skal få en pluss for den TS :Nikke:

• Liker 17
Skrevet

De burde jo se hvor de setter seg.

Anonymkode: 3161a...d28

• Liker 2
Skrevet

Hadde det vært på et hotell, en bar, en restaurant osv at møbler ødela klær, så ville det kanskje passet seg å klage for å få dekt skaden. Hvis det er snakk om store summer. En dyr vinterkåpe som flerres av en stol osv. 

Men om jeg revner ei gammal hettejakke på en hyttetur hos ei venninne, av å sitte på noe som ikke er et møbel engang, så nei, da ville jeg sett på det som mitt hendelige uhell som jeg får leve med.

Anonymkode: 4f955...aeb

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ut i fra at folk flest har med seg mer enn ett par bukser på tur. Så frem det ikke er snakk om dagstur. 

Men slutter aldri å overraske meg over problemstillingene til folk, og hva folk blir sur for. Dere må ta dere sammen. Slutte å bli sur for alt mulig, snakk sammen. Og ha en hammer på hytta så du får fikse de spikerne. Tips til deg er å bruke skruer fremfor spiker. 

Anonymkode: 42c56...945

Dagstur med 2 timers vei (4t t/r). Trappen er fra 80 tallet, men den skal nok skiftes ut etterhvert så da blir det terrasseskruer🤠 De mente det ikke er barnevennlig der, så de kommer ikke igjen, men de vil at jeg erstatter buksene. Normalt sett hver sommer har vi mange barn der som alltid sitter i trappa og går opp og ned fra den, men vinteren har nok løftet opp spikrene.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært på et hotell, en bar, en restaurant osv at møbler ødela klær, så ville det kanskje passet seg å klage for å få dekt skaden. Hvis det er snakk om store summer. En dyr vinterkåpe som flerres av en stol osv. 

Men om jeg revner ei gammal hettejakke på en hyttetur hos ei venninne, av å sitte på noe som ikke er et møbel engang, så nei, da ville jeg sett på det som mitt hendelige uhell som jeg får leve med.

Anonymkode: 4f955...aeb

Hmmmm

Hva med å ta den ødelagte buksen på seg i en restaurant med litt slitne stoler og kreve erstatning for den?

Anonymkode: 93e19...f39

Skrevet

Etter første uhellet burde vel eier av trappa ordne den, så ikke flere fikk buksa si ødelagt. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg personlig kunne aldri bedt hytteeier om å erstatte mine klær selv om det var en spiker som stakk opp, men om man ikke har hammer tilgjengelig finnes det vitterlig stein også så det skulle ikke vært noe problem å fått slått inn den spikeren for hverken dere eller de som sitter der 🙂

• Liker 17
Skrevet

Man kan jo lappe de igjen :) 

Hadde det vært meg, hadde jeg tatt ansvar for min egen bukse. Fort gjort å glemme en spiker. Jeg forstår det. Håpet at eierne av trappa fiksa spikeren. 

Anonymkode: de5ed...77b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes at hytteeier burde fikset spikrene etter første uhellet. Jeg synes at hytteeier burde erstattet bukse nr 2 og 3 hvis de ba om det pga at vedkommende visste om spikrene og ikke fikset det, og heller ikke advarte mot det.

Jeg synes at man ikke skal sette seg i en gammel trapp med bukser man er redd for

Jeg synes at du ikke burde bli sur for at gjestene dine ville reise hjem pga hull i bukserumpen

Anonymkode: 69f4d...a3b

• Liker 3
Skrevet

Herre Kristus, det er ei bukse. Eieren av buksa får erstatte den selv. Så må du få fiksa trappa di. 

Anonymkode: 14c9c...dde

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man reiser på hytta til noen, og trappa har spikere som stikker opp.. Trapp som folk vanligvis sitter i, og de som sitter der revner buksen sin, hvem bør erstatte? Det har skjedd 3 ganger nå, med ny person hver gang, et barn og to voksne. De ble ikke blide, men jeg visste ikke at spikrene har sklidd opp før første gang, uten hammer tilgjengelig. De hadde buksene Lee og Levi's. 

Bukseeierne. Og de må takke for at de får bruke hytta gratis. 

Anonymkode: f693e...4d2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager sa du ikke i fra da! Du visste jo tydeligvis om det etter at nr 1 fikk ødelagt buksa si! Har ikke hammer, DEN unnskyldningen er for dum. Det finns mange måter å få ned en spiker på. 
Når det er sagt så er det idiotisk å skru en trapp fra starten av. Til sånt bruker man skruer! 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...