Gå til innhold

Hvorfor er det så mange transer for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi det er blitt så populært så nå vil bare flere være det? Jeg har inntrykk av at mange er det bare fordi det er in nå.

Anonymkode: 7d783...974

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får litt mer oppmerksomhet nå enn tidligere, de vil bli akseptert. Er det så rart? De er mennesker. Heldigvis er de fleste av den unge generasjonen mye mer tolerante enn folk har vært før. 

Anonymkode: cdde7...c26

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De får litt mer oppmerksomhet nå enn tidligere, de vil bli akseptert. Er det så rart? De er mennesker. Heldigvis er de fleste av den unge generasjonen mye mer tolerante enn folk har vært før. 

Er det derfor det blir flere tror du?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det derfor det blir flere tror du?

Tviler på at det har blitt flere. Det kan virke sånn fordi det snakkes mer om, som gjør at flere tør å være åpne om det. Tidligere har mange transpersoner skammet seg og levd i skapet. 

• Liker 6
Skrevet

Det blir ikke flere. Det er mere aksept nå, heldigvis. 

Anonymkode: 49bb0...197

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er dette viktig?

Anonymkode: 6bfd9...1e4

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fordi vår generasjon får oppleve den beste tidsalderen,og fordi vi har bedre toleranse, kunnskap og flere plattformer ? Syns ikke det er flere homofile bare fordi flere nå tør å "komme ut av skapet". Det er bare en større toleranse for ulikhet, heldigvis 

• Liker 2
Skrevet

Du blir ikke transe fordi det er populært😂du skal høre mye før øra detter av. Hmmm jeg tror jeg vil være homofil fordi jeg syns det virker som det er inn i 2020. Det er ikke slik det virker, det tror jeg du sjønner.

• Liker 9
Skrevet

50% av folk er egentlig trans, det bare oppdages mer nå enn før. 

Anonymkode: eda7b...92f

Skrevet

Jeg personlig tror ikke at flere mennesker faktisk er trans, men at flere transpersoner tørr å komme ut til samfunnet nå som det er en større sannsynlighet for å bli akseptert og godkjent. Jeg har også hørt transpersoner fortelle at de ikke visste at det gikk an å være trans, de bare visste at det var noe med dem som "ikke stemte". Det er lettere å være ærlig om følelsene sine til andre når man har ordentlige begreper som forklarer det vi føler. 

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, jentegutt skrev:

Du blir ikke transe fordi det er populært😂du skal høre mye før øra detter av. Hmmm jeg tror jeg vil være homofil fordi jeg syns det virker som det er inn i 2020. Det er ikke slik det virker, det tror jeg du sjønner.

Jo, det tror jeg faktisk. Mange ville ikke blitt transer om det ikke var så stort fokus på det nå.

• Liker 4
Skrevet

En studie, fra Frankrike om jeg husker riktig, viser til hvordan transfolk oftere også sliter med autisme blant annet. 

Så da handler det nok mye om en gruppe som prøver å finne tilhørighet og blir "lurt" inn i et overaksepterende miljø der de endelig føler at de passer inn. Samme med disse folkene som plutselig får for seg at de er katter eller hunder, alt skal være så ekstremt akseptert i dag.

Mennesker tror de er så spesielle, vi er ikke noe mer enn et pattedyr, dyr går ikke rundt og føler seg født i feil kropp.. Dette er bare et symptom på et unaturlig samfunn. 

Anonymkode: 5428c...a20

• Liker 7
Skrevet

Selvsagt har det blitt mere aksept og åpenhet rundt ulike legninger og levemåter men jeg tror også det skyldes feminisering av menn, og mannsrollen. Menn skal være myke og feminine og da er veien kortere til dette. Og hvorfor ikke transformere seg til å bli kvinne, de får i pose og sekk mens menn er ut. 

Sorry girls, you asked for it. (Or your mothers did).. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart det finnes enkelte som angrer, men jeg har levd med skam og angst for hva andre måtte mene om meg. Skulle ønske det ble mer akseptert at vi er en liten gruppe i befolkningen som har blitt tildelt et kjønn som er feil.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Snillmann her.. skrev:

Selvsagt har det blitt mere aksept og åpenhet rundt ulike legninger og levemåter men jeg tror også det skyldes feminisering av menn, og mannsrollen. Menn skal være myke og feminine og da er veien kortere til dette. Og hvorfor ikke transformere seg til å bli kvinne, de får i pose og sekk mens menn er ut. 

Sorry girls, you asked for it. (Or your mothers did).. 

Flere kvinner som går over til menn, så denne teorien holder ikke

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange transpersoner er det i dag?

Tror nok økt toleranse bidrar til at flere tørr å stå frem som trans i dag. Men tror også at trans i dag kan bli en feilslått løsning for personer som sliter på ulikt vis, noe man kan se på andelen som vil endre tilbake til sitt opprinnelige kjønn.

Ikke at jeg tror det er utbredt i Norge, men at det er folk som utnytter og misbruker transbegrepet er utvilsomt. Det finnes flere eksempler innenfor idretten der transkvinner knuser all motstand - naturligvis. 

Anonymkode: eca5b...05b

Skrevet

Tror det er en kombinasjon av at det er lettere å komme ut nå enn før og at det for en del er en måte å finne tilhørighet og "svar" på hvorfor de er annerledes, selv om problemene i en del tilfeller kan ligge andre steder. En skal ikke heller se bort ifra at vi i dag har en sterkere tendens til å tolke utypisk oppførsel og legning som trans, og at det for en del kan fremstå lettere/riktigere å være trans enn å være en utypisk gutt/jente. 

Det vil nok komme mye interessant forskning på dette om et tiår eller to. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En studie, fra Frankrike om jeg husker riktig, viser til hvordan transfolk oftere også sliter med autisme blant annet. 

Dette må du komme med kile på syns jeg. 

Eller, nei. Man blir ikke transperson fordi det er "popp". Det er en tøff prosess, som ingen faktisk har LYST å gå gjennom. Men noen gjør det, for å endelig bli seg selv 

Gjest Blondie65
Skrevet

Har tråder om transer overtatt forumet - dette er andre jeg ser i dag. Altså til å være pisseredd for at transer tar over forum er det utrolig at en trenger å lage flere tråder om det. Hva skjer da med fokus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...