AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg og mannen min reiste tidligere en del inn til Oslo i helgene, vi bor 40 min med tog unna byen. Etter koronaen kom i mars, har vi ikke reist inn, syns det er unødvendig å oppsøke episenteret for smitte. Dessuten har vi tross alt det vi trenger på tettstedet hvor vi bor. Våre naboer, som vi er mye sammen med, reiser inn stort sett hver helg. Spiser middag både ute og inne, går på konserter mm. Denne helga har de vært i byen nærmest konstant, og jeg kjenner jeg blir engstelig for å omgås dem. Jeg og min mann har barn på både barne- og ungdomsskolen, og føler ansvar for å begrense smittereisikoen. Er vi overdramatiske om vi holder avstand? Møter dem stort sett ute nå på sommeren... Men likevel... Er ikke komfortabel. Anonymkode: ae6cf...10f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Vel, det er jo godt over en halv million som bor i Oslo og tilbringer hver eneste dag der, i tillegg til de mange som pendler inn fra nabokommunene, og som igjen har jevnlig omgang med andre fra Oslo, og flesteparten av dem har klart å unngå å bli smittet. Anonymkode: 0001d...caf 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Dere er overdramatiske. Bor i Oslo, spiser mye ute, går på kino osv. Kjenner ingen som har blitt smittet. Så lenge man føler avstandsregler og har god håndhygiene, går det nok greit. Anonymkode: e3d8a...805 2
tussi84 Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Tenk på hvor mange som bor i Oslo iht antall smittende, og sjansen er liten for å møte på noen er smittet/at man drar med seg smitten hjem er veldig liten så lenge man holder avstand. Selv om tallene per nå er litt over 20/100 000 innbyggere, så betyr det at tallene er litt over 100 nordmenn skulle være smittet om det er snakk om 500 000 mennesker. Tenk hvor mange som bor/jobber i Oslo, som befinner seg på kollektivt hver eneste dag (selv før anbefalingen om munnbind kom) og som ikke har blitt syke. Sjansen for å bli smittet er nesten/er mikroskopisk. 2
Anbefalte innlegg