Gå til innhold

Tette barn - sykemelding/permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er lenge sykemeldt i sitt første svangerskap og ønsker to tette barn: hvor lenge må man jobbe før man har tjent opp igjen til sykepenger? Eller tjener man opp igjen sykepenger når man har permisjon? 

Anonymkode: 4e6e2...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare spørre. Hvorfor ønsker du to tette når du blir så dårlig i svangerskapet? Hvorfor ikke nyte tiden med den små, ikke ødelegge det med å være dårlig. Jeg lurer oppriktig på hvorfor folk gjør slikt? 

Til det du lurer på. Foreldrepenger gir rett til sykemelding på samme måte som jobb. 

Anonymkode: 3eb77...fec

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre. Hvorfor ønsker du to tette når du blir så dårlig i svangerskapet? Hvorfor ikke nyte tiden med den små, ikke ødelegge det med å være dårlig. Jeg lurer oppriktig på hvorfor folk gjør slikt? 

Til det du lurer på. Foreldrepenger gir rett til sykemelding på samme måte som jobb. 

Alle svangerskap er forskjellig. For alt jeg vet er jeg frisk hele neste svangerskap. Var egentlig ikke det jeg skulle frem til, lurte bare på hvordan man tjener opp igjen rett til sykemelding. 

Jeg og mannen har alltid ønsket oss to tette så det er vell opp til oss hvordan vi vil gjøre det.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle svangerskap er forskjellig. For alt jeg vet er jeg frisk hele neste svangerskap. Var egentlig ikke det jeg skulle frem til, lurte bare på hvordan man tjener opp igjen rett til sykemelding. 

Jeg og mannen har alltid ønsket oss to tette så det er vell opp til oss hvordan vi vil gjøre det.

Synes du det er rettferdig mot barnet du har nå? At det risikerer at du ikke kan løfte eller bære det. Vent noen år, for alle sin skyld.

Anonymkode: db0ec...50c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del, kjør på. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du tar den sjansen når du var sykemeldt hele forrige svangerskap. 

Ellers svarte jeg på det du lurte på 🙂

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del, kjør på. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du tar den sjansen når du var sykemeldt hele forrige svangerskap. 

Ellers svarte jeg på det du lurte på 🙂

Jeg skrev ikke at jeg har vært lenge sykemeldt, jeg skreiv HVIS. Er gravid nå og formen er fortsatt bra, jeg bare lurte HVIS det skulle bli noe hvordan du tjener opp rett til sykepenger igjen. Og det har jeg fått svar på.

Resten er vell rart at andre utenforstående skal blande seg bort i :)

• Liker 2
Skrevet

Spørs vel om du blir sykemeldt i permisjonen også, og hvor lenge sykemeldingen har vart? Permisjon blir regnet som arbeid, og da har du rett på sykemelding rett etterpå. 

Jeg venter på nr 2 nå med 15 mnd mellomrom. Var sykemeldt på slutten av svangerskapet pga bekkenet, men ikke sykemeldt i permisjonen. MEN jeg har hatt 2 mnd ulønnet permisjon etter vanlige permisjonen, og må nå jobbe 1 mnd før jeg har rett på ny sykemelding/egenmelding. Ingen problem sånt sett for min del, men er noe å tenke på når en planlegger ulønnet permisjon.

Anonymkode: 9aca1...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...