Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med lavt stoffskifte. Hvilken symptomer har dere? Hjalp medisiner? 

Hvordan er det å leve med det? 

Fortell litt om hverdagen før og etter star av medisiner? 

Anonymkode: 0bd12...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før medisinering: utslitt, sov opp mot 18 timer hver dag, mistet hår, hovnet opp i ansiktet og ledd, smerter i ledd og muskler, vanvittige humørsvingninger, nedfor, hjernetåke, glemte hva jeg skulle si midt i en setning, hukommelsestap etc. 

Begynte på levaxin, ble egentlig verre. Gikk privat å begynte på erfa i tillegg til litt levaxin samt endret kostholdet og ble nærmest helt frisk og symptomfri. 

Anonymkode: b5f79...916

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før medisinering: utslitt, sov opp mot 18 timer hver dag, mistet hår, hovnet opp i ansiktet og ledd, smerter i ledd og muskler, vanvittige humørsvingninger, nedfor, hjernetåke, glemte hva jeg skulle si midt i en setning, hukommelsestap etc. 

Begynte på levaxin, ble egentlig verre. Gikk privat å begynte på erfa i tillegg til litt levaxin samt endret kostholdet og ble nærmest helt frisk og symptomfri. 

Vil ikke kuppe tråden din TS.

Men kan jeg spørre hvilke symptomer du synes ble verre ev nye symptomer ved oppstart Levaxin? 

Jeg har blitt verre. Sliter med luftveiene kortpust/tett i brystet. Og lurer på om du har det samme? 

Men er blitt bedre på andre ting (fordøyelse, hukommelse)

Anonymkode: ca96a...ceb

Skrevet

Hos meg ble det oppdaget tilfeldig av en lege som så at kjertelen var forstørret, og jeg var ikke obs på problemer før det. Men, jeg skjønte jo etter at jeg begynte på medisiner at det ikke bare var latskap som gjorde at jeg kunne sovne hvor som helst og når som helst, kan man si.  I årene som fulgte hadde jeg problemer med lav energi, sløvhet, leddplager og litt ymse småtterier i perioder før jeg måtte øke dosen igjen. 

Anonymkode: 10389...b8c

Skrevet

Utslitt. Mageproblemer. Hjernetåke. Manglende evne til å føle glede og tiltaksløs. Innsnevring av personlighet. Ubehagelig kribling i rygg. Osv

Alt har blitt bedre med medisiner. 

Hverdagen før: stå op. Sitte på PC. Ligge på sofa. Kanskje ta ut av oppvaskmaskinen om jeg orket. Legge seg å sove

Hverdag nå: Stå opp. Etter 4-5 timer føler jeg meg bra nok til å gjøre noe. Går en tur eller rydder leiligheten. Besøker en venn. Hjem å se tv serie. Legge seg. 

Fremtid?: Stå opp og føle meg våken og uthvilt. Jogge. Jobbe. Lage middag. Besøke venn. Sove

Anonymkode: 1ef5d...d33

Skrevet

Medisiner hjelper for meg, merker kun at jeg har ømme lymfeknuter

Anonymkode: a875c...67a

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke kuppe tråden din TS.

Men kan jeg spørre hvilke symptomer du synes ble verre ev nye symptomer ved oppstart Levaxin? 

Jeg har blitt verre. Sliter med luftveiene kortpust/tett i brystet. Og lurer på om du har det samme? 

Men er blitt bedre på andre ting (fordøyelse, hukommelse)

Anonymkode: ca96a...ceb

Jeg ble helt sengeliggende og klarte ingenting, skjoldbruskkjertelen ble mye større, enda mer vondt i muskler og ledd.... Egentlig ble alle symptomene mye verre på levaxin. 

Har ikke slitet med luftveiene. 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2020 den 8.44):

Moren min har LS, men stoffskiftet blir ikke stabilisert ved å ta Levaxin, så ho har kontakt med en endokrinolog. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...