Gå til innhold

Testet torsdag, ikke fått svar. Jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sa at svaret tar en 2-3 dager. Testet torsdag ca kl 11 på formiddagen, fremdeles står det ingenting på helsenorge sin side, bare at jeg ikke har noen prøvesvar. 

Har ingen symptomer lengre, kan jeg dra på jobb? 

Hvem kan jeg ringe for å få svar? Satt i timesvis i kø for å bestille testen, så håper ikke jeg må ringe dit igjen! Fastlegen? 

Flere som har måtte vente så lenge på svar? 

Anonymkode: 868cb...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legekontoret eller koronatelefonen tidlig i morgen

Anonymkode: 24de3...863

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke gå på jobb. Du er i karantene minst til du har fått svar

• Liker 15
Skrevet

Tror de fleste vil sette pris på om du holder deg hjemme til prøvesvar foreligger 😊

Anonymkode: 70728...ffb

• Liker 4
Skrevet

Og nei,du kan desverre ikke dra på jobb

Anonymkode: 24de3...863

• Liker 3
Skrevet

Ikke jobb før testsvar foreligger

Anonymkode: db13e...e8a

• Liker 5
Skrevet

Helsenorge.no 

regner med du har vært inne der og sjekket. Så hvis du ikke har fått svar enda er du i karantene fram til prøvesvar foreligger.

Anonymkode: a3b64...d00

• Liker 1
Skrevet

Bli hjemme helt til du har fått svar. Prøv å ring i morgen ;)

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsenorge.no 

regner med du har vært inne der og sjekket. Så hvis du ikke har fått svar enda er du i karantene fram til prøvesvar foreligger.

Anonymkode: a3b64...d00

Som skrevet i hovedinnlegget så står det "du har ingen prøvesvar", har prøvd hele helgen....

Da prøver jeg fastlegen imorgen, håper han har tilgang til testresultater! Og venter med jobb til jeg vet.

Hører på dere, er bare så dumt å ikke gå når jeg er sympomfri på andre dagen. I teorien så kan man vel gå på jobb etter en dag uten symptomer selv om man har fått positiv test?

Men som sagt, venter på svar! 

Takk alle sammen! 

• Liker 1
Skrevet

Vi ventet 4 eller 5 dager. Dette pga helg med påfølgende rød dag. 

Høres ut som du velger rett når du blir hjemme til prøvesvar foreligger. Jeg gjorde også det. 

Anonymkode: 3daef...8e4

Skrevet

Hos meg kom svaret på Fürstpasient.no. Vet ikke hvorfor der, er par mnd siden så mulig de har endret rutiner men skader ikke å prøve.

Anonymkode: dafeb...03f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører på dere, er bare så dumt å ikke gå når jeg er sympomfri på andre dagen. I teorien så kan man vel gå på jobb etter en dag uten symptomer selv om man har fått positiv test?

Men som sagt, venter på svar! 

Takk alle sammen! 

Nei, Ved påvist korona gjelder isolasjon i tre døgn etter symptomfrihet. Og minst åtte dager etter at du ble syk. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/

Anonymkode: c93e0...b75

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke et lovpålagt krav å teste seg, og man skal bare holde seg hjemme til man er symptomfri så lenge ikke man har testet positivt. Siden ikke du har fått svar blir det som du ikke har testet deg, og du kan derfor dra på jobb.

Anonymkode: ed7c5...5d5

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et lovpålagt krav å teste seg, og man skal bare holde seg hjemme til man er symptomfri så lenge ikke man har testet positivt. Siden ikke du har fått svar blir det som du ikke har testet deg, og du kan derfor dra på jobb.

For noe vrøvl, hvorfor anbefaler du noe som går direkte i mot FHI sine anbefalinger?

• Liker 11
Skrevet

Vi fikk beskjed om at den som har blitt testet skal være i isolasjon hjemme frem til testsvar foreligger, ergo ingen jobb før beskjed om negativ test 

• Liker 3
Skrevet

Tror folk kvier seg for å teste i frykt for å oppleve det samme som deg. Hører flere som har luftveissymptomer som velger å ikke teste seg nært helg, men heller venter til over helga og da tester om de fremdeles har symptomer.

Anonymkode: 9c3cf...db4

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror folk kvier seg for å teste i frykt for å oppleve det samme som deg. Hører flere som har luftveissymptomer som velger å ikke teste seg nært helg, men heller venter til over helga og da tester om de fremdeles har symptomer.

Anonymkode: 9c3cf...db4

Skjønner dem veldig godt. Først skal man vente flere timer på tråden til koronatelefonen. Så når man først har kommet frem i den eviglange køen, får man time en uke senere. Så tar det masse dager før man får svar. Folk gidder jo ikke å sitte i isolasjon i flere uker på grunn av en forkjølelse, fordi det er sommel i helsevesenet.

Anonymkode: 99b3d...c12

Skrevet
4 hours ago, Alivamale said:

For noe vrøvl, hvorfor anbefaler du noe som går direkte i mot FHI sine anbefalinger?

Hvor står det at de som har testet seg ikke kan gå på jobb før de har fått svar, selv om de kunne gjort det hvis ikke de hadde testet seg?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at de som har testet seg ikke kan gå på jobb før de har fått svar, selv om de kunne gjort det hvis ikke de hadde testet seg?

På FHI. Står "bør være hjemme til symptomfri og negativt svar foreligger".

Anonymkode: e336b...135

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du gå imot anbefalinger fra FHI? 

Har du testet deg, må du holde deg hjemme til svar foreligger. Du har jo testet deg pga en mistanke/sannsynlighet om/for smitte, så det er grovt uansvarlig å utsette andre for potensiell smitte når man faktisk har testet seg. Jfr studenten i Bergen som fikk positivt resultat dagen etter å ha deltatt på fadderfest. 

Dette sier FHI: 

BDC5153E-0C56-4C1D-B2DF-DF6B24370D56.png

Anonymkode: 37cf8...d91

• Liker 2
  • Opprett ny...