AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Del Skrevet 16. august 2020 Jeg har en 3 åring som vi velger å levere sent og hente sent, og har gjort det de siste dagene grunnet jobb og diverse ærend. Vi pleier til vanlig å hente 1-2 timer før stengetid. Og har inntrykk av at de fleste ungene på vår avdeling hentes da. De siste 6-7 gangene har vi hentet 15 minutter før stengetid. Og da har vi brukt Max 5-10 min i garderoben. Jeg kan med hånd på hjertet si at vi har vært ute av barnehagen senest 5 min før stengtetid. Likevel opplever jeg at den ansatte som er der nærmest vil hive meg ut av døra. Vil ikke prate; ikke fortelle om dagen, bare stod med jakka i hånda og kunne ikke vente med å gå. Altså de har tid til å fortelle om dagen til mitt barn når jeg henter 15 min før stengetid? Og det er ingen andre barn eller foreldre på avdelingen? Bør jeg ta det videre med styrer? Synes dette var utrolig dårlig behandling av meg som forelder. En annen ting jeg reagerer på er at de avslutter leken til mitt barn og setter barnet i garderoben 15 min før stengetid «klar til å hentes». Han kan vel få leke frem til han blir henta? Den ansatte har vel arbeidstid frem til barnehagen stenger, så hvorfor sånt hastverk? Og dette har skjedd hver eneste gang vi har hente 15 min før stengetid. Og jeg følger med på klokka, vi bor ett steinkast fra barnehagen. Jeg er sikker på at jeg henter 15 min før stengetid og er ute av barnehagen 5 min før. Anonymkode: 11eb2...90a 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 Populært innlegg #2 Del Skrevet 16. august 2020 De er så klar for å dra hjem, akkurat som alle andre. Så fort kl bikker 15.00 er jeg klar for å dra hjem. Da er slave tiden over😅 Anonymkode: 82f53...113 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Del Skrevet 16. august 2020 Jobbet som vikar i barnehage for mnge år siden. De ansatte, særlig assistentene ble sure om de så foreldrene kjøre forvi barnehagen uten p hente barna på ettermiddagen. Selv om det var både 1 og 2 timer til stengetid. Anonymkode: 07421...55c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 Populært innlegg #4 Del Skrevet 16. august 2020 De gangene jeg har måttet hente nær stengetid har jeg ikke brukt tid på å prate med de ansatte, da har jeg gjort klar ungen og pakket sammen. Jeg vet at de siste på jobb gjerne har litt å gjøre før de kan gå og synes det er helt greit om de har begynt å gjøre klar de siste barna til de skal hentes. Det har vært helt vanlig i vår barnehage. Nå er jeg heller ikke avhengig av rapport hver dag om hvordan barnet har hatt det, har det skjedd noe spesielt som jeg bør vite om regner jeg med at de tar det opp. Så nei, dette er ikke noe jeg hadde tatt videre. Anonymkode: 4d6f8...210 116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Del Skrevet 16. august 2020 Ville gitt beskjed om du virkelig vil snakke med dem om barnets dag. Skjønner at de vil hjem etter en lang dag omringet av barn, men stengetid er stengetid. Du skal kunne bruke helt til oppgitt stengetid, så får den ansatte gjøre evt rydding osv før du kommer, eller etter at dere har dratt. På samme måte som at de må være på plass før faktisk åpningstid om morgenen, for å ta i mot barn som evt kommer på sekundet bhg åpner... Anonymkode: 4a2bd...01b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Del Skrevet 16. august 2020 Om du drar 5 min før stengetid er jo det veldig begrenset hvor lenge de kan prate. Hadde de små prater eller ikke hatt barnet klart hadde jo klokken fort blitt over. Anonymkode: feea1...d68 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Del Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du drar 5 min før stengetid er jo det veldig begrenset hvor lenge de kan prate. Hadde de små prater eller ikke hatt barnet klart hadde jo klokken fort blitt over. Anonymkode: feea1...d68 Jeg er der 15 min før stengetid og vil vite hvordan dagen til ungen min har vært! Jeg er ikke interessert i lange samtaler, men kun hva de har gjort. Jeg er ute av døra 5 min før stengetid. Anonymkode: 11eb2...90a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #8 Del Skrevet 16. august 2020 Hm. Har barnehageansatte arbeidstid etter stengetid? Ja tenkte på til rydding og annet som må gjøres ? Anonymkode: cf050...93e 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Del Skrevet 16. august 2020 Stengetid er stengetid, men det er også da de ansatte er ferdig på jobb og de vil nok gjøre barnehagen klar til neste dag før stengetid Anonymkode: c29d9...715 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Del Skrevet 16. august 2020 Den ansatte er egentlig ferdig på jobb og skal kunne gå hjem så fort barnehagen stenger. Jeg vet ikke hvordan rutinene er i bhg nå mtp corona osv, men vi pleiede å slå sammen avdelingene siste time/halvtime (litt avhengig av antall barn) av dagen. Vi hadde ting som skulle ryddes, vaskes og kastes før vi gikk hjem og vi har stort sett alle familier vi vil hjem til så å bruke mye fritid på dette etter stengetid er for mange ganske uaktuelt. Et kvarter bør være nok til å fortelle kort om dagen. Jeg tok alltid med meg de siste barna på de siste gjøremålene. De elsket å hjelpe til og syns det var stor stas at de fikk gjøre litt spesielle ting som ikke alle gjorde. De skal ikke måtte sitte å vente. Anonymkode: 9a04b...d39 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Del Skrevet 16. august 2020 Du skal kunne komme et minutt på stengetid og likevel få snakke et minutt, om du skjønner. Og man skal kunne forvente at den tilsette er høflig og imøtekommende helt til klokken bikker slaget stengetid. Ville nemnt det i det anonyme brukerundersøkelsen hver barnehage er pliktig til å gjennomføre hvert år. Anonymkode: 4bfc2...b99 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Del Skrevet 16. august 2020 I vår bhg så skal alle barn være ferdig hentet og gått ut døra, når klokka er ved stengetid. Da skal de ansatte kunne gå hjem. Om ikke jeg tar feil, så skal bhg også være ryddet ferdig. De gangene jeg har hentet rett på tampen, så har barnet sittet med den ansatte, har aldri stusset. Hadde heller ikke forventet at mitt barn skulle kunne sittet å leke med leker, om de må ryddes etterpå. En liten hvil i bakken har ikke barn vondt av. Anonymkode: 23f6a...879 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Del Skrevet 16. august 2020 Stenger barnehagen 16.45 så skal jeg ha nøkkelen i døren 16.45. Da skal avdeling også være ryddig og klar, søppel tatt osv. Henter du 16.30 bør du få noen ord om dagen. Henter du 16.43 får du ikke noen ord. Hvis du skjønner... Ta en test og hent 20 min før stengetid. Får du ikke noe respons da heller kan du ta det videre. Anonymkode: 30c3c...850 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #14 Del Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I vår bhg så skal alle barn være ferdig hentet og gått ut døra, når klokka er ved stengetid. Da skal de ansatte kunne gå hjem. Om ikke jeg tar feil, så skal bhg også være ryddet ferdig. De gangene jeg har hentet rett på tampen, så har barnet sittet med den ansatte, har aldri stusset. Hadde heller ikke forventet at mitt barn skulle kunne sittet å leke med leker, om de må ryddes etterpå. En liten hvil i bakken har ikke barn vondt av. Anonymkode: 23f6a...879 En ting er å sitte med den ansatte, prate, lese eller bla i en bok. En annen ting er sitte i en garderobe alene med utejakka på, klar til å hentes, Barnet kan umulig føle seg veldig ønsket i barnehagen da. Jeg opplever at den ansatte går ut døra sammen med oss og låser. Gjerne 5-10 min før stengetid. Anonymkode: 11eb2...90a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloms Skrevet 16. august 2020 #15 Del Skrevet 16. august 2020 Ble litt usikker nå. Men jeg mener at i vår bhg, så står det i vedtektene eller noe om at barnet må ha blitt hentet kvarter før bhg stenger. Eller at vi må være ute et kvarter før bhg stenger. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #16 Del Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stenger barnehagen 16.45 så skal jeg ha nøkkelen i døren 16.45. Da skal avdeling også være ryddig og klar, søppel tatt osv. Henter du 16.30 bør du få noen ord om dagen. Henter du 16.43 får du ikke noen ord. Hvis du skjønner... Ta en test og hent 20 min før stengetid. Får du ikke noe respons da heller kan du ta det videre. Anonymkode: 30c3c...850 Her stenger barnehagen kl.17.00 og jeg henter kl.16.45. Den ansatte låser døra og går kl.16.50. Da får jeg ingen tilbakemelding om dagen til mitt barn. Med en gang jeg kommer er det «Nå er Ola klar til å hentes» så tar hun jakka i hånda og står i døren og venter på at vi skal komme oss ut. Anonymkode: 11eb2...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #17 Del Skrevet 16. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal kunne komme et minutt på stengetid og likevel få snakke et minutt, om du skjønner. Og man skal kunne forvente at den tilsette er høflig og imøtekommende helt til klokken bikker slaget stengetid. Ville nemnt det i det anonyme brukerundersøkelsen hver barnehage er pliktig til å gjennomføre hvert år. Anonymkode: 4bfc2...b99 Nei. Man skal som forelder være ute av bhg når klokka er på slaget. Anonymkode: 722a3...48c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #18 Del Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her stenger barnehagen kl.17.00 og jeg henter kl.16.45. Den ansatte låser døra og går kl.16.50. Da får jeg ingen tilbakemelding om dagen til mitt barn. Med en gang jeg kommer er det «Nå er Ola klar til å hentes» så tar hun jakka i hånda og står i døren og venter på at vi skal komme oss ut. Anonymkode: 11eb2...90a Samme tider her. Og det står i vedtektene at vi voksne skal være der senest 1645. Anonymkode: c51c8...b98 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #19 Del Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Man skal som forelder være ute av bhg når klokka er på slaget. Anonymkode: 722a3...48c Vi er som sagt, gjentatte ganger, ute av barnehagen 5-10 min før stengetid. Anonymkode: 11eb2...90a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Del Skrevet 16. august 2020 I barnehagen jeg jobber får vi aldri gått til tiden. Det er masse å gjøre på slutten av dagen, spesielt nå med ekstra vasking osv. Når foreldre henter veldig sent går det mer tid etter vi egentlig er ferdig før vi får gått. Det får vi ikke overtid for Anonymkode: 5c2eb...337 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå