AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Tok tidlig ultralyd for å finne ut hvor langt jeg var på vei (fikk da vite uke 10🤩) og lurer på når tid kan jeg forvente neste ultralyd? Hører mange får det i uke 12, men usikker på om jeg også får det da jeg har nettopp tatt en rask «tidlig ultralyd«.. Vil ikke ta privat da det koster unødvendig mye penger. Vet jeg kan ringe å høre med dem, men vil først høre med dere 😊 Anonymkode: f8070...d5c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Legger til at jeg enda ikke har fått jordmor osv. som jeg kan snakke med. Anonymkode: f8070...d5c
Anjatapinjata Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Hvis ikke det er risikosvangerskap så får man kun 1gratis ultralyd. Ordinær ultralyd i uke 17-20 en gang 😊 det er en medisinsk undersøkelse. 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Du kan vente OUL mellom uke 18-20. Det er ikke sånn man får ultralyd kastet etter seg fordi det er koselig. Anonymkode: be0b4...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Du kan vente OUL mellom uke 18-20. Det er ikke sånn man får ultralyd kastet etter seg fordi det er koselig. Anonymkode: be0b4...3f9 Har heller ikke sagt at man får det kastet etter seg. Lov å lure om henvisning til «tidlig ultralyd» ikke telles som gratis ultralyd da jeg er ny på dette 😊 men da får jeg vente til OUL Anonymkode: f8070...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legger til at jeg enda ikke har fått jordmor osv. som jeg kan snakke med. Anonymkode: f8070...d5c Ser du har fått svar på det andre, så vil komme med en kommentar til dette. Vet du at du selv må ringe til jordmor og bestille time? Det er ikke noe som blir automatisk satt opp. Anonymkode: 65c65...eda
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ser du har fått svar på det andre, så vil komme med en kommentar til dette. Vet du at du selv må ringe til jordmor og bestille time? Det er ikke noe som blir automatisk satt opp. Anonymkode: 65c65...eda Så klart vet jeg det, fikk beskjed at det var mange som tok seg ferie derfra (+ kurs) og jeg selv var på ferie på senere tidspunkt, skulle ringe tilbake løpet av neste uke for å ordne jordmor. Anonymkode: f8070...d5c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så klart vet jeg det, fikk beskjed at det var mange som tok seg ferie derfra (+ kurs) og jeg selv var på ferie på senere tidspunkt, skulle ringe tilbake løpet av neste uke for å ordne jordmor. Anonymkode: f8070...d5c Var overhodet ikke meningen å tråkke deg på foten, jeg ønsket bare å formidle det da jeg ikke viste det selv. Jeg trodde det gikk automatisk etter første svangerskapskontroll hos fastlege. Anonymkode: 65c65...eda 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Var overhodet ikke meningen å tråkke deg på foten, jeg ønsket bare å formidle det da jeg ikke viste det selv. Jeg trodde det gikk automatisk etter første svangerskapskontroll hos fastlege. Anonymkode: 65c65...eda åja, tok ikke nært av det 😂 ble fortalt av legen så fort jeg fant ut av graviditeten Anonymkode: f8070...d5c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: åja, tok ikke nært av det 😂 ble fortalt av legen så fort jeg fant ut av graviditeten Anonymkode: f8070...d5c Hehe. Har en venninne som fikk sitt andre barn samtidig som jeg fikk første. Tror hun var i uke 30 eller noe før hun spurte meg når man brukte å begynne å dra til jordmorkontroller, for hun hadde enda ikke vært dette svangerskapet 😅 Anonymkode: 9d5eb...a01
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Du får nok kun den ordinære, tror ikke de nye reglene og rutinene er på plass og kommer nok ikke på plass før om lenge. Jeg synes dog at prisen for privat time er en billig pris å betale for å kunne se at alt er som det skal, man har ofte bedre opplevelse der enn på sykehuset og kvaliteten på maskinen er ofte mye bedre. Husker hvertfall jeg fikk sjokk på ordinær etter å ha vært privat, skjønte nesten ikke hva de prøvde å vise meg på skjermen sin. Å utrolig fint at du skal gå til jordmor, jeg hadde faktisk tenkt "det enkle er ofte det beste" helt til legen skulle på ferie å ba meg dra til jordmor på kontrollen. Angrer ikke et sekund og skal ta de få kontrollene som er igjen hos henne! Mye bedre oppfølging! Anonymkode: 4418d...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå