Henschi Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg har søkt fødeplass på Rikshospitalet da dette er det sykehuset både jeg og min samboer kjenner best til og grunnet den høye kompetanse de har. Jordmor har «skremt» meg litt, hun anbefaler meg å søke fødeplass et annet sted. I forhold til kapasitet, dobbeltrom og at far ikke kan være til stedet (etterpå)? Hvordan var deres opplevelse med fødsel og barsel tid på riksen?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Har født begge mine på Riksen, et barn i november måned og et i fellesferien i juli. Sett bort fra fødslene i seg selv var jeg fornøyd med både føden og barsel. Men det kommer jo litt an på deg. Jeg brydde meg ikke om at det var dobbeltrom eller at far ikke kunne overnatte, det er så kort tid man er der likevel. Men for andre er dette veldig viktig, og da bør man kanskje søke seg til Ullevål. I forhold til kapasitet så er det ikke noe bedre på Ullevål om sommeren. Ellers i året er det ganske jevn pågang begge fødesteder. Da jeg fødte i juli måtte jeg ligge litt på gangen før det var ledig på barsel, men det gikk fint. Ble tatt godt vare på. Selvfølgelig ikke optimalt, men jeg er litt sånn at jeg tar ting som de kommer og gjør det beste ut av det. Er det fullt, så er det fullt. Men alt i alt, veldig fornøyd med Riksen. Anonymkode: b61c2...173 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 12 hours ago, Henschi said: Jeg har søkt fødeplass på Rikshospitalet da dette er det sykehuset både jeg og min samboer kjenner best til og grunnet den høye kompetanse de har. Jordmor har «skremt» meg litt, hun anbefaler meg å søke fødeplass et annet sted. I forhold til kapasitet, dobbeltrom og at far ikke kan være til stedet (etterpå)? Hvordan var deres opplevelse med fødsel og barsel tid på riksen? Ikke født der selv, men erfaring fra venninner er det du sier. Anonymkode: 7afdb...79f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Har født 2 barn på Riksen og er veldig fornøyd. God oppfølging gjennom fødslene, fikk epidural så fort jeg kunne uten diskusjon. Med nr 1 fikk far overnatte flere netter da det ikke var fullt og jeg hadde et dobbeltrom for meg selv. Eneste jeg ikke er fornøyd med er barseloppholdet med nr 2, men det skyldes sikkert korona og at de stakkars sykepleierne sikkert var overarbeidet uten alle fedrene. Anonymkode: f1e08...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå