AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 nå har sjefen invitert alle kollegaer til avskjedsmiddag bak min rygg! Vi skal ut på middag for det har vi snakket om i mange uker før jeg sa opp. Men det virker som om dette er for å gi meg en dårlig følelse, og et siste stikk til meg om at det er hun som hat makten. Føler meg så liten og det er så vondt å bli behandlet slik etter å gjort en god jobb i årevis:( Men hun er alltid som som skal skal ha siste ordet uansett og nå virker det som om hun skal gi meg straffen for at jeg slutter! Anonymkode: 0dc3a...dd4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Hvorfor er det dårlig gjort å planlegge avskjedsmiddag? Ville du gjort det selv? Anonymkode: fd17f...960 7
Gjest Traktorkusken Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Avskjedsmiddag uten deg tilstede?😂 Litt av en sjef hvis det er du det skal tas avskjed med....ugh
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Det er lov å si du ikke ønsker avskjedsmiddag. Anonymkode: 3709c...f77
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Avskjedsmiddag for hvem? Deg? Uten deg? Anonymkode: c3636...112 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det dårlig gjort å planlegge avskjedsmiddag? Ville du gjort det selv? Anonymkode: fd17f...960 Ikke uten at den ansatte vet det selv. Det er for å vise at jeg ikke får lov til å jibbe ekstra ved behov som straff for at jeg sluttet. Kjenner dama, og vet intensjonen hennes! Anonymkode: 0dc3a...dd4
Baktusen Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 Uten å vite mer enn det som faktisk står, opplever jeg det som at du krisemaksimerer dette, og så til de grader..... Sjefen har planlagt avskjedsmiddag for deg, uten at du vet det.. Jeg anser det ikke som vondt overhode, skjønner ikke problemet? Du har jo helt selv tatt et valg om å si fra deg din stilling... At hun etterpå kanskje ikke vil bruke deg som ekstrahjelp er jo fullstendig hennes valg, men det er jo ikke nødvendigvis slik selv om du får en avskjedsmiddag.. Nei beklager å si det, men her fremstår du som svært utakknemlig... 8
Gjest loveli Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke uten at den ansatte vet det selv. Det er for å vise at jeg ikke får lov til å jibbe ekstra ved behov som straff for at jeg sluttet. Kjenner dama, og vet intensjonen hennes! Anonymkode: 0dc3a...dd4 Så hvis hun ikke planla og gjennomførte avskjedsmiddag til deg så ville hun brukt deg som ekstravakt? Men hvis hun ikke ga deg avskjedsmiddag så ville hun likt deg bedre? Forrige jobb jeg sluttet i så sa sjefen bare "jeg visste du kom til å si opp" da jeg sa opp. Fikk ingenting. Ble ikke brukt som ekstravakt. 🤣 (og glad for å aldri se den kjerringa igjen).
nordlending Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 Avskjedsmiddag, fordi du forlater din faste jobb. For å vise at de satt pris på tiden du var der som fast ansatt. Hva har det med ekstratimer å gjøre? I min forrige jobb (vikariat) hadde vi "avslutning" i den siste lunsjen min, selv om jeg jobbet noen ganger ekstra i ettertid. Ekstrajobb er jo aldri sikkert. Hvis du takker nei hver gang, får de jo ikke møtt deg på jobb lenger, det gir derfor ikke mening at de kun skulle gitt deg en oppmerksomhet dersom de ikke hadde mulighet til å tilby ekstratimer. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 Avskjedsmiddag som var planlagt allerede flere uker før hun visste at du skulle si opp? Hææææ, kan du ikke forklare litt nøyere hva du mener her. Forstår ingenting av førsteinnlegget ditt. Uansett da, en avskjedsmiddag hadde jeg faktisk satt stor pris på. Jeg fikk omtrent bare en klapp på skuldra på siste arbeidsdag i min forrige jobb hvor jeg var en lojal ansatt i 2.5 år. Anonymkode: c15d2...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avskjedsmiddag som var planlagt allerede flere uker før hun visste at du skulle si opp? Hææææ, kan du ikke forklare litt nøyere hva du mener her. Forstår ingenting av førsteinnlegget ditt. Uansett da, en avskjedsmiddag hadde jeg faktisk satt stor pris på. Jeg fikk omtrent bare en klapp på skuldra på siste arbeidsdag i min forrige jobb hvor jeg var en lojal ansatt i 2.5 år. Anonymkode: c15d2...8b1 Vi hadde planlagt å spise middag sammen for flere uker siden, allerede før jeg sluttet. Men nå er den middagen omgjort til å bli avskjedsmiddag for meg! En kollega sladret til meg. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en hyggelig gest ovenfor meg, men et siste stikk om at jeg ikke får lov til å få noen vakter som ekstrahjelp som «straff» for at jeg sa opp. Jeg kjenner dama og vet hva hun er i stand til. TS Anonymkode: 0dc3a...dd4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde planlagt å spise middag sammen for flere uker siden, allerede før jeg sluttet. Men nå er den middagen omgjort til å bli avskjedsmiddag for meg! En kollega sladret til meg. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en hyggelig gest ovenfor meg, men et siste stikk om at jeg ikke får lov til å få noen vakter som ekstrahjelp som «straff» for at jeg sa opp. Jeg kjenner dama og vet hva hun er i stand til. TS Anonymkode: 0dc3a...dd4 Men hun er jo ikke pålagt å bruke deg som ekstra vakt heller 🙄 Anonymkode: 3654d...283 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 Hun trenger ikke å ha noen avslutning for deg, for å nekte å bruke deg som vikar i ettertid. Hun kan bare la være å bruke deg som vikar? Jeg ville ikke brukt deg som vikar, du fremstår som litt ustabil? Anonymkode: c6774...070 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde planlagt å spise middag sammen for flere uker siden, allerede før jeg sluttet. Men nå er den middagen omgjort til å bli avskjedsmiddag for meg! En kollega sladret til meg. Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en hyggelig gest ovenfor meg, men et siste stikk om at jeg ikke får lov til å få noen vakter som ekstrahjelp som «straff» for at jeg sa opp. Jeg kjenner dama og vet hva hun er i stand til. TS Anonymkode: 0dc3a...dd4 Høres ut som at du overdramatiserer det hele men.. Anonymkode: 0b0ab...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 Så mye drama for en middag..... Anonymkode: c3699...38f 1
Lisa Rowe Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 Du sa opp jobben og det blir derfor holdt en avskjedsmiddag til deg, og du blir fornærmet? Uavhengig om du får et par ekstra vakter (noe du absolutt ikke kan forvente) så er du fortsatt ikke en fast ansatt lengre, så en avskjedsmiddag er ikke merkelig i denne situasjonen. Jeg kjenner verken deg eller sjefen din, men det virker som om at du overdramatiserer dette ganske ekstremt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå