solmåneogstjerner Skrevet 17. august 2020 #21 Skrevet 17. august 2020 Uansett om det er ting som normalt sett følger med så er det lurt å høre med kjøperen om de faktisk vil ha det. Har alltid 'fått med' ting som jeg ikke vil ha. Da blir det jo bare kastet uansett...
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2020 #22 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo helt vanlig og forventet at det er hul i veggen. Hadde du forventet at all dekorasjon og bilder som henger på veggen skulle blitt igjen? Anonymkode: 7a848...bc3 Det kommer helt an på hva det er snakk om. Jeg synes jo bildekroker kan henge igjen. Hyllefester er jo bare hull. Som en annen sier: ta ned før visning - problem løst.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #23 Skrevet 17. august 2020 10 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg er uenig. For når du tar disse ned blir det merker på veggene. Har du tenkt å sparkle og male? Jeg hadde spurt spesifikt på visning om dette fulgte med siden jeg vet hva prisen er. Det er fastmontert - da er det ikke helt borte å forvente at det medfølger. Dette virker helt uforståelig for meg. Vi har et stort veggmontert hyllesystem fra String i stuen, og det er noe av det dyreste vi eier. Hvis en kjøper oppriktig talt hadde trodd at det følger med leiligheten ved et eventuelt salg ville jeg tenkt at vedkommende var temmelig nedsnødd og frekk. Vi har forøvrig mye kunst på veggene og flere andre kostbare veggmonterte hyller, hvordan kan man tro at man får dette på kjøpet? Anonymkode: e44c2...e64 2
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2020 #24 Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette virker helt uforståelig for meg. Vi har et stort veggmontert hyllesystem fra String i stuen, og det er noe av det dyreste vi eier. Hvis en kjøper oppriktig talt hadde trodd at det følger med leiligheten ved et eventuelt salg ville jeg tenkt at vedkommende var temmelig nedsnødd og frekk. Vi har forøvrig mye kunst på veggene og flere andre kostbare veggmonterte hyller, hvordan kan man tro at man får dette på kjøpet? Anonymkode: e44c2...e64 JEG hadde tatt det ned og sparklet og malt. Du får jo selv bestemme hva du velger. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er en selvfølge at det følger med, men du ser jo bare i denne tråden at det ikke er en selvfølge at det ikke følger med.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #25 Skrevet 17. august 2020 Sånn generelt skal alt fastmontert følge med, det gjelder garderobeskap/hyller/lamper/kroker/møbler/speil etc. Når jeg tok over her fulgte det med speil i gangen, krokrekker og en hylle, men de hadde lagt inn forbehold om at de tok ut alle lyspærer i hele leiligheten. Der det hadde hengt bilder sto skruene fortsatt i. Du kan legge med i prospektet at «stringhylle på kjøkken og feks taklampe i stue følger ikke med» Anonymkode: f53a1...ea2 3
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2020 #26 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn generelt skal alt fastmontert følge med, det gjelder garderobeskap/hyller/lamper/kroker/møbler/speil etc. Når jeg tok over her fulgte det med speil i gangen, krokrekker og en hylle, men de hadde lagt inn forbehold om at de tok ut alle lyspærer i hele leiligheten. Der det hadde hengt bilder sto skruene fortsatt i. Du kan legge med i prospektet at «stringhylle på kjøkken og feks taklampe i stue følger ikke med» Anonymkode: f53a1...ea2 Sidespor: Hva slags gniere er det som tar ut alle lyspærer? Jeg kan forstå at hvis de har smartpærer så tar de disse med seg, men da bytter man til vanlige pærer. Er det liksom ikke nok at en flytter inn en plass og må henge laken foran vinduer før en pakker ut sengen, må en også klare seg med lommelykt første kvelden?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #27 Skrevet 17. august 2020 TS her. Takk for alle svar. Nå er jo saken at vi har hatt visning og alt, så til alle som foreslår at det bare er å skrive det i prospektet eller skru de ned før visning og bilder, så er altså det for sent 😶 Jeg får snakke med megler og høre hva han mener/tenker. TS Anonymkode: bb239...5e6
Ny Bruker Skrevet 17. august 2020 #28 Skrevet 17. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Altså, jeg er selger her, og ville bare stille spørsmålet helt åpent for ikke å påvirke svarene. (Svar på KG har en tendens til ofte å være uenig i/negativ til TS, så jeg ville unngå å spørre «må jeg forvente å gi bort String-hyllene mine når vi har glemt å spesifisere at de ikke medfølger kjøpet?») Beklager for villedelsen, det var ikke intensjonen. Men da mener dere altså at jeg som selger kan skru de ned og ta de med meg når jeg flytter? 😬 Anonymkode: bb239...5e6 Ja, du tar dem ned når du flytter. Hvis du vil la dem stå, så nevner du dette i prospektet.
Traktor Skrevet 17. august 2020 #29 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: men de hadde lagt inn forbehold om at de tok ut alle lyspærer i hele leiligheten. Dette må være noe av det mest smålige jeg har hørt på lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #30 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for alle svar. Nå er jo saken at vi har hatt visning og alt, så til alle som foreslår at det bare er å skrive det i prospektet eller skru de ned før visning og bilder, så er altså det for sent 😶 Jeg får snakke med megler og høre hva han mener/tenker. TS Anonymkode: bb239...5e6 Bare send en melding til megler. Da før du raskt svar på hva megler kan ha sagt til interessenter. Jeg kjøpte nye på tilbud etter å ha flyttet ☺️ Anonymkode: ba9f1...21e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå