AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Del Skrevet 16. august 2020 Bør man kunne forvente at sånne String-hyller følger med i bolighandelen? (Typ sånn som på bildet.) Den er delvis montert, men står jo også på gulvet. Står mellom kjøkken og stue i åpen stue-kjøkkenløsning, så vet ikke om det regnes som en del av kjøkkeninnredningen eller ikke.. Takk for svar! Anonymkode: bb239...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Del Skrevet 16. august 2020 Nei. Anonymkode: 7a848...bc3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Del Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 7a848...bc3 Sikker? Hvorfor ikke? TS Anonymkode: bb239...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Del Skrevet 16. august 2020 Du kan virkelig ikke forvente å få med stringhyller til tusenvis av kroner «på kjøpet» når du kjøper bolig, hvilken verden lever du i egentlig? Slike ting er som regel aldri inkludert med mindre det står eksplisitt spesifisert. Anonymkode: e44c2...e64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. august 2020 #5 Del Skrevet 16. august 2020 Tenker det blir på samme måte som bokhyller og skap som er fastmontert i veggen pga barnesikring. Om man ikke har småbarn står de bare på gulvet. Om man har så setter man et par skruer inn i veggen gjennom bakplaten, eller med et vinkelfeste. Så lenge det står på gulvet og veggmonteringen er kun for å sikre. Jeg ville sagt nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Del Skrevet 16. august 2020 TS her. Altså, jeg er selger her, og ville bare stille spørsmålet helt åpent for ikke å påvirke svarene. (Svar på KG har en tendens til ofte å være uenig i/negativ til TS, så jeg ville unngå å spørre «må jeg forvente å gi bort String-hyllene mine når vi har glemt å spesifisere at de ikke medfølger kjøpet?») Beklager for villedelsen, det var ikke intensjonen. Men da mener dere altså at jeg som selger kan skru de ned og ta de med meg når jeg flytter? 😬 Anonymkode: bb239...5e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Del Skrevet 16. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan virkelig ikke forvente å få med stringhyller til tusenvis av kroner «på kjøpet» når du kjøper bolig, hvilken verden lever du i egentlig? Slike ting er som regel aldri inkludert med mindre det står eksplisitt spesifisert. Anonymkode: e44c2...e64 10 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Tenker det blir på samme måte som bokhyller og skap som er fastmontert i veggen pga barnesikring. Om man ikke har småbarn står de bare på gulvet. Om man har så setter man et par skruer inn i veggen gjennom bakplaten, eller med et vinkelfeste. Så lenge det står på gulvet og veggmonteringen er kun for å sikre. Jeg ville sagt nei. Mente å sitere dere i svaret mitt over. TS Anonymkode: bb239...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #8 Del Skrevet 16. august 2020 11 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Tenker det blir på samme måte som bokhyller og skap som er fastmontert i veggen pga barnesikring. Om man ikke har småbarn står de bare på gulvet. Om man har så setter man et par skruer inn i veggen gjennom bakplaten, eller med et vinkelfeste. Så lenge det står på gulvet og veggmonteringen er kun for å sikre. Jeg ville sagt nei. Hva tenker du om sånn Stringhylle som kun er montert på veggen i stua? (Altså står ikke på gulvet) TS igjen Anonymkode: bb239...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Del Skrevet 16. august 2020 Nei, de kan du ta med deg. Anonymkode: 89fbc...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Del Skrevet 16. august 2020 Anonymkode: bb239...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. august 2020 #11 Del Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Altså, jeg er selger her, og ville bare stille spørsmålet helt åpent for ikke å påvirke svarene. (Svar på KG har en tendens til ofte å være uenig i/negativ til TS, så jeg ville unngå å spørre «må jeg forvente å gi bort String-hyllene mine når vi har glemt å spesifisere at de ikke medfølger kjøpet?») Beklager for villedelsen, det var ikke intensjonen. Men da mener dere altså at jeg som selger kan skru de ned og ta de med meg når jeg flytter? 😬 Anonymkode: bb239...5e6 Ja det ville jeg gjort ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. august 2020 #12 Del Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om sånn Stringhylle som kun er montert på veggen i stua? (Altså står ikke på gulvet) TS igjen Anonymkode: bb239...5e6 Kun på veggen: da skal det vel følge med. Les informasjonen du skal ha fått fra megler. Pleier å være 'fastmontert, følger med', så er det noen unntak. Men ting som er fastmontert for sikring bør ikke følge med, slik jeg tolker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Del Skrevet 16. august 2020 Her er listen: https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/salg-av-bolig/losore-og-tilbehor---hva-folger-med-boligen-ved-salg/#:~:text=Fastmonterte lamper%2C sentralstøvsuger og garderobeskap,med en bolig ved salg.&text=Når en bolig selges%2C sier,eller er særlig tilpasset bygningen". Så ja spm er jo om det regnes som kjøkkeninnredning.. jeg ville sagt nei slik du forklarer det, og tatt dem med meg/ikke forventet å få dem som kjøper. Anonymkode: d9014...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. august 2020 #14 Del Skrevet 16. august 2020 Jeg er uenig. For når du tar disse ned blir det merker på veggene. Har du tenkt å sparkle og male? Jeg hadde spurt spesifikt på visning om dette fulgte med siden jeg vet hva prisen er. Det er fastmontert - da er det ikke helt borte å forvente at det medfølger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 16. august 2020 #15 Del Skrevet 16. august 2020 Hva da med for eks. en TV som er montert på et veggfeste? Blir veldig rart om den skulle følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2020 #16 Del Skrevet 17. august 2020 6 timer siden, Traktor skrev: Hva da med for eks. en TV som er montert på et veggfeste? Blir veldig rart om den skulle følge med. Veggfestet kan vel henge igjen? Eller du må fikse veggen etter festet. Er man i tvil spør megler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 17. august 2020 #17 Del Skrevet 17. august 2020 Man må da ikke sparkle veggen for slike hull. Det er normalt, og noe kjøper må forvente er der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #18 Del Skrevet 17. august 2020 Ta dem vekk før det blir tatt bilder og før visning. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 2b696...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #19 Del Skrevet 17. august 2020 8 hours ago, Blondie65 said: Jeg er uenig. For når du tar disse ned blir det merker på veggene. Har du tenkt å sparkle og male? Jeg hadde spurt spesifikt på visning om dette fulgte med siden jeg vet hva prisen er. Det er fastmontert - da er det ikke helt borte å forvente at det medfølger. Det er jo helt vanlig og forventet at det er hul i veggen. Hadde du forventet at all dekorasjon og bilder som henger på veggen skulle blitt igjen? Anonymkode: 7a848...bc3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Del Skrevet 17. august 2020 Da jeg solgte leiligheten min, mente min megler helt bestemt at stringhyllene i åpen stue kjøkken løsning fulgte med. De sto plassert i stuen, men dersom de ikke skulle følge med, ville hun gi beskjed om det før budrunde siden vi ikke hadde skrevet det i prospektet. Så smålig er jeg ikke, så de ble hengende etter at jeg dobbeltsjekket med kjøper under kontraktsmøte at de ønsket det. Dette er bok ulikt fra megler til megler, men viktig å avklare direkte da det nok er litt i grenseland. Anonymkode: ba9f1...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå