Gå til innhold

Sykle til jobb - anbefalt bekledning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er anbefalt bekledning for en tjue minutters sykkeltur til jobb, med god stigning? Goretex med ull under, mtp. regn, eller blir det bare klamt? 

Anonymkode: c8def...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk nok farger. Selv om det er lyst er det dumt med kamuflasje(svart, grått, mørkblå) i trafikken.

Anonymkode: 46d34...585

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres klamt ut. Jeg hadde tatt på shorts og t-skjorte og ev en tynn vindjakke utenpå/lett tilgjengelig. 

Anonymkode: 9ac67...0af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler meg etter vær og temperatur, men alltid overdel i knallfarge og med refleks. Bukse med refleks rundt anklene er et godt valg. Yttertøyet bør være vindtett. Under har jeg det som passer til årstiden/temperaturen. Husk tynn lue under hjelmen og gode hansker når det er kaldt.

Anonymkode: 4cbb1...54c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres klamt ut. Jeg hadde tatt på shorts og t-skjorte og ev en tynn vindjakke utenpå/lett tilgjengelig. 

Anonymkode: 9ac67...0af

Jo, ser den, men tenker mer helårsbekledning, ikke kun varme sommerdager. Ts. 

Anonymkode: c8def...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med regnbukse til de dagene det regner fra alle veier. Jeg har lange bein, og regnbuksene jeg har havner midt oppå leggen. Tips til lange nok bukser når man sykler? 

Anonymkode: 30eec...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med regnbukse til de dagene det regner fra alle veier. Jeg har lange bein, og regnbuksene jeg har havner midt oppå leggen. Tips til lange nok bukser når man sykler? 

Anonymkode: 30eec...b28

Kontakt en butikk som selger sykkel klær..

selv har jeg regnklær beregnet på sykling,under der har jeg en vanlig t-skjorte og en god sykkelbukse med padding.

sykkel bukse med padding er alfabog omega for meg,husk at du ikke skal bruke truse under sykkelbukse for da får du gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter helårsbekledning her til lands.. Det er stor forskjell på temperatur og vær sommer og vinter. 

Når det er sommer og varmt, har jeg bare sykkelshorts og t-skjorte, og refleksvest om t-skjorten ikke er knall nok i fargen. 

Når det er kaldere, er det gjerne helt vanlig treningstights utenpå sykkelbuksen, og en vindtett jakke utenpå t-skjorten. 

Når det er skikkelig kaldt, drar jeg gjerne frem ullen, og vindtett bukse. Og ikke minst vintersykkelhansker. 

Anonymkode: 6f96b...7ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ajarRun skrev:

Vanlige klær, og vanlige klær + kjeldress om vinteren. 

Mmm, deilig når det er en del stigning og man blir god og svett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en 20 minutters sykkeltur ville jeg startet å sykle i det jeg har i skapet. Selv sykler jeg 30 minutter til jobb på vanlig hybrid. Begynte å sykle i april, og syklet da i treningstights og litt foret langermet treningsgenser, vindjakke og hansker. Midt på sommeren sykler jeg i lang shorts og t-skjorte. Til regnvær har jeg kjøpt en sykkelregnbukse og bruker en regnjakke jeg allerde har fra bergans. Ser ikke behov for sykkelshorts enda, og ikke hatt noe problem med gnagsår. Mannen min har landeveissykkel med et litt annet sete og sykler med sykkelshorts. 

Anonymkode: efd63...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mmm, deilig når det er en del stigning og man blir god og svett... 

Og så? Jeg har jogget i linskjorter og khakis i Kappadokia. Vanlige klær tåler svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...