AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Dere som ikke har babyer som sover natten gjennom, ventet dere til det var færre oppvåkninger om natten før dere flyttet baby til eget rom? Evt hvor mange nattamminger hadde dere når baby flyttet ut? Virker som om vi vekker baby i løpet av natten med lydene våre så tipper hun hadde sovet bedre på eget rom, men våkner ganske ofte fortsatt og minst 3 ganger for mat så kvier meg litt for å flytte henne bare fordi det er så mye mer lettvint å amme uten å stå opp. Anonymkode: 0b185...3b9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Vi flyttet vår over på eget rom da han var 6 mnd, rett og slett fordi han våknet av oss. Ammet da fortsatt 2-3 ganger på natt. Satt en 90cm seng inn på rommet hans som jeg ammet i. Skal sies at det var verdt det selv om jeg da gikk litt inn og ut for han sluttet med alle småoppvåkningene og sov lengre sammenhengende Anonymkode: bbaac...b27 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #3 Skrevet 17. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som ikke har babyer som sover natten gjennom, ventet dere til det var færre oppvåkninger om natten før dere flyttet baby til eget rom? Evt hvor mange nattamminger hadde dere når baby flyttet ut? Virker som om vi vekker baby i løpet av natten med lydene våre så tipper hun hadde sovet bedre på eget rom, men våkner ganske ofte fortsatt og minst 3 ganger for mat så kvier meg litt for å flytte henne bare fordi det er så mye mer lettvint å amme uten å stå opp. Anonymkode: 0b185...3b9 Vi har (fortsatt) dobbeltseng på lillesøsters rom Så la vi oss i den ved første oppvåkning og sov sammen resten av natta. Evt la jeg henne tilbake i senga om det føltes mest riktig. Gradvis tok det lenger og lenger tid før hun våknet, tilslutt våknet hun langt utpå natta, Men slutta ikke med det før jeg sluttet å nattamme da hun var 1,5 år. Uansett, siden da har hun sover hele natta på rommet sitt. men dobbeltsenga er fortsatt genial om hun våkner før kl 6, da legger vi oss sammen og hun får beskjed om å slappe av i 5 minutter - så våkner vi en time senere oftest 😛 Så stor seng på barnerommet de første årene var jammen meg en god ide Anonymkode: 16153...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Litt annen situasjon, da vi egentlig har slutta å nattamme (fast) men mini (nå 13 måneder) våkner uansett noen ganger i løpet av natta. Vi kom fram til at hun ofte våkner av våre lyder / at vi legger oss, så flytta senga hennes på eget rom da hun var 11 måneder. Om hun våkner på kvelden er hun lett å roe/legge igjen; om/når hun våkner seinere på natta tar jeg henne bare over i vår seng og da sovner hun stort sett greit der. (Om hun virker sulten ammer jeg liggende i senga og så sovner vi sammen.) ... kjennes som et ok kompromiss mtp at hun sover bedre første halvdel av natta i alle fall, og vi slipper å liste oss inn når vi skal legge oss, kan ha sex på soverommet igjen, osv. Og akkurat nå er det så mye annet som skjer (tenner på vei, barnehagestart osv.) at det kjennes helt greit at hun får den tryggheten å sove sammen med oss om hun våkner midt på natta, heller enn å bruke en time på å få lagt henne i egen seng igjen. Uansett, trenger ikke være alt eller ingenting! Jeg ville forsøkt, kanskje sover baby natta gjennom, kanskje ammer du en gang der inne og resten på rommet deres - bare å prøve seg fram. Lykke til! Anonymkode: 58c29...81a 1
Venja Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 (endret) Flyttet ikke på eget rom før vi var ferdige med å nattamme. Årsaken er vel egentlig ren latskap. Når baby sover ved siden av meg så våkner jeg ved det første tegnet til oppvåkning og kan puppe i søvn før hen våkner skikkelig opp, og jeg sovner så og si umiddelbart igjen selv også. Slipper å våkne av at baby er skikkelig våken og så stå opp og gå på et annet rom og våkne ordentlig jeg også. En ekstra bonus er all den nærhet, trygghet og omsorg en kan «fylle» baby med om natten etter at en begynner i jobb. Også veldig kjekt «verktøy» å ha for å fylle tanken til baby etter at det begynner i barnehage. Om baby våkner når dere legger dere, så kanskje det fungerer for dere å legge baby på annet rom for å sovne, og så hente over ved oppvåkning. For meg ville ikke dette fungert, fordi jeg ikke hadde klart å sovne men blitt liggende å vente på oppvåkningen 🙈 Eller så kan du hente over når du er klar for å slokke lyset og sove (så får man den verdifulle egentiden på sengen uforstyrret av nyvåknet baby). Endret 18. august 2020 av Venja 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå