Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du tenkt at dette var storartet, og gratulert han? Hadde du syntes det hadde vært litt ekkelt å få søsken i tredveårene, hvor din nye stemor/bonusmor ( kall det det du vil) var yngre enn deg selv?

Heldigvis ikke min far, men lurer på hvordan jeg hadde reagert??

Hadde det vært ok for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt at det var uansvarlig. 

Anonymkode: 772dc...89e

• Liker 23
Skrevet

Jeg hadde blitt kvalm.

Anonymkode: ddf7c...ae8

• Liker 20
Skrevet

Jeg hadde tenkt stakkars kvinne som får barn med en slik psykopat.

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde lurt på hva som var galt med 35-åringen og så hadde jeg ringt barnevernet. Ingen gjorde det for meg da jeg vokste opp, men den stakkars lille ungen kan regne med meg. 

Anonymkode: 038cc...496

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har null kontakt med min far, så jeg hadde ikke brydd meg, hva den dusten drev på med.

Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg har null kontakt med min far, så jeg hadde ikke brydd meg, hva den dusten drev på med.

Hadde du tenkt på at du hadde fått en lillebror/søster?

Skrevet (endret)
På 16. august 2563 BE den 20.35, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lurt på hva som var galt med 35-åringen og så hadde jeg ringt barnevernet. Ingen gjorde det for meg da jeg vokste opp, men den stakkars lille ungen kan regne med meg. 

Anonymkode: 038cc...496

Kona er fra Asia, sannsynligvis fra Filipinene.  Så kanskje hun kom hit, for giftemålet, og arv etter at han dør?

NB feilsitering

Endret av Pipaluk
  • Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Hadde du tenkt på at du hadde fått en lillebror/søster?

Nei.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om den ungen. Jeg har egne barn og barn jeg er tante til, så det holder for meg.

Anonymkode: 96f83...c46

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde sagt tydelig fra om at jeg ikke syns han hadde alder og helse til å bli småbarnsfar. Jeg ville nok prøvd å holde kontakten med barnet, da det ville vært jevngammelt med mine barn, men hadde nok ikke orket så mye kontakt med foreldrene. 
jeg har selv en far som verken var ung eller frisk nok da de fikk meg og søsteren min. Aldersforskjellen var ikke i nærheten av like ekstrem som dette, men kombinasjonen alder og helse gjorde det litt voldsomt. Mulig personligheten hans også spiller en del inn. Det har resultert i at alt av oppfølging har landet på min mor. Følgelig har jeg dårligere forhold til far, siden han aldri stilte opp. Det var hans behov over våre. 

Anonymkode: 89a2d...e75

• Liker 4
Skrevet

Hadde blitt litt urolig da min ikke er frisk nok til å ta vare på alle aspektene ved sitt eget liv på egenhånd pga sykdom. Jeg skal ærlig innrømme at jeg også hadde blitt urolig mtp arv, om min andel kommer til å bli mindre, når den tid kommer. Antar dette kanskje kommer an på om han hadde giftet seg med dama, eller bare vært samboere. Usikker på de reglene. Tror ikke jeg hadde taklet situasjonen bra over hodet da jeg har eldre barn selv, og det blir helt ulogisk i min verden at min far da liksom skal ha yngre barn enn meg. Det blir fullstendig kræsj.

Anonymkode: 772f8...4e8

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde for øvrig aldri klart å kalle dama for stemor/bonusmor dersom hun kun var noen få år eldre enn meg selv. Hun skal være glad om jeg håndhilser på henne. Dersom jeg kommer i en slik situasjon.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt litt urolig da min ikke er frisk nok til å ta vare på alle aspektene ved sitt eget liv på egenhånd pga sykdom. Jeg skal ærlig innrømme at jeg også hadde blitt urolig mtp arv, om min andel kommer til å bli mindre, når den tid kommer. Antar dette kanskje kommer an på om han hadde giftet seg med dama, eller bare vært samboere. Usikker på de reglene. Tror ikke jeg hadde taklet situasjonen bra over hodet da jeg har eldre barn selv, og det blir helt ulogisk i min verden at min far da liksom skal ha yngre barn enn meg. Det blir fullstendig kræsj.

Klart du må dele, det nye barnet har krav på like mye som deg. Jeg hadde bedt gamlingen dra til helvete.

Anonymkode: 93c6c...d70

• Liker 3
Skrevet

Hadde dere møtt opp på navnefest/dåp?

Skrevet

Gjelder takk og pris ikke min far, men min onkel... jeg sa gratulere, men synes ikke noe om det. Hadde det vært min far hadde jeg prøvd å blande meg utenom, men vet ikke om jeg hadde klart det. 

Anonymkode: cff29...a72

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er så glad for at faren min ikke var så blåst, uff... Har ei venninne som er eldre en sin "stemor" og det er skikkelig corny, hennes barn er på alder med hennes søsken.

Men men jeg hadde nok møtt opp i navnefest/dåp så lenge forholdet vårt var bra. :) Kleint men altså hva gjør man ikke for "familien". Guttungen hadde jo synes det var dritgøy å få en baby kunne passet på uavhengig aV relasjon 😄 

Endret av FrøkenMånestråle
Skriveleif
  • Liker 3
Skrevet

Synes det var ille nok når søskenbarnet mitt på rundt 50 fikk barn med ei på 30 når både jeg og sønnene hans var i midten av tyveårene. Å bli far som 70-åring... usj, nei. Bare nei.

Anonymkode: f7b82...dc7

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
13 timer siden, Pipaluk skrev:

Hadde du tenkt at dette var storartet, og gratulert han? Hadde du syntes det hadde vært litt ekkelt å få søsken i tredveårene, hvor din nye stemor/bonusmor ( kall det det du vil) var yngre enn deg selv?

Heldigvis ikke min far, men lurer på hvordan jeg hadde reagert??

Hadde det vært ok for dere?

Dem om det. Hadde tenkt at det er uansvarlig å få barn rett før man muligens går i graven. Hvor mye overskudd har han til å stille opp for det barnet? Tankeløst. 

Skrevet

Ikke like stort aldersspenn her,men min far giftet seg med en dame fra Thailand da han var 51,hun var 31. Da min far var 52,og jeg var 23,fikk jeg en nydelig lillebror som jeg er sååå glad i. Han er jevngammel med mitt barn. Min far er død nå,og jeg har ansvar for barnet... Min bror var bare 9 år da far døde,og det er veldig trist at han må bli kjent med faren sin gjennom meg og mine historier. Han var egentlig for gammel og hadde for dårlig helse da han ble far for andre gang. Graviditeten var ikke planlagt,og det ble med den ene. Min far skjønte selv at han ikke holdt tritt. Den gamle mannen i 70-årene bør tenke på dette. 

Jeg skal innrømme at jeg ikke var så begeistret for at min far skulle gifte seg med denne yngre kvinnen,men det gikk fort over. Det var hans liv,hans valg. Jeg var glad i han og ønsker at han ble lykkelig. Har ok kontakt med henne i dag,men kan gjerne innrømme at det er litt vanskelig med kommunikasjonen og samholdet,da hun stort sett er med sine thailvenner og ikke virker til å ha så mye interesse eller ønske om felleskap med oss. Vi har prøvd,men jeg vet ikke om det er kulturkollisjon,kommunikasjonsproblemer eller at hun rett og slett ikke er interessert. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...