Gå til innhold

Kjendiser som nå kommer med lua i hånda og ber om hjelp og penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår at vi har rettigheter og krav på ytelser her i landet om du så er Ola Nordmann eller Kongen. Men kjendiser og artister som nå kommer med lua i hånda, som har tjent seg opp store formuer - er det synd på de? 

Rein Alexander fortalte at han forberedte familien på at de måtte selge huset og flytte inn i noe mindre, javel men det må jo vi andre også hvis dette fortsetter? 

Har de ikke satt til side noen av de mange millionene de har håvet inn? 

Har dere medfølelse? 

Anonymkode: f69c8...5ac

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har like mye medfølelse for dem som jeg har for andre som mister inntekten sin. Bare fordi de er kjendiser så er de ikke skjermet fra kriser i livet, problemet er at alle andre tror at de skal få ha en mening om det. 

Anonymkode: 00fc1...925

• Liker 10
Skrevet

Nei, syns det er patetisk. Disse 70 millionene kunne heller blitt fordelt på landets studenter som har mistet deltidsjobbene sine.

Anonymkode: a8fba...b6a

• Liker 19
Skrevet

Det er millioner på flukt fra krig i verden, og millioner som lever i sult og fattigdom. Det er ikke i tankene mine engang å synes synd på artister i Norge. De kan få seg normale jobber som alle andre.

Anonymkode: 7648a...38b

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er millioner på flukt fra krig i verden, og millioner som lever i sult og fattigdom. Det er ikke i tankene mine engang å synes synd på artister i Norge. De kan få seg normale jobber som alle andre.

Anonymkode: 7648a...38b

Medfølelse koster ikke en krone, du burde prøve. 

• Liker 15
Skrevet

Har ikke lest noe artikkel om Rein, totalt uinteressert i kjendiser, men han må da få lov å nevne hva han driver med. Er ikke sikkert han fisker sympati ved å forteller huset må selges . Kjendiser intervjues og de forteller

Og hva er falt med at artister eller andre tjener masse penger? De jobber jo for dem. Og folk digger å følge med på dem. Nå er det mer skit og pressen vil ha en uttalelse

Og å selge huset sitt er kjipt for alle som du sier, Ts

Anonymkode: 4aaf5...e92

• Liker 6
Skrevet

Falt =galt

Anonymkode: 4aaf5...e92

Skrevet

Det er jo nettopp derfor at det blir rettferdig at folk i "privat sektor" tjener mer når ting går godt, da det er høyere risiko. Hvis en er for teit til å legge litt til side i gode år, så har man bare seg selv å takke.

Anonymkode: 0346f...28d

• Liker 17
Skrevet

Rart at Bjørn Eidsvåg søker støtte. Skulle tro han ikke trenger 100.000 kroner fra fellesskapet:

Aksjeselskapet hans hadde 1,1 mill i overskudd i 2017 og nesten 2 mill i 2018.

Og det er etter lønnskostnader på over 1 mill hvert år.

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/0nMeXo/norges-stoerste-artister-flokker-seg-rundt-corona-kunstnerstipend

https://www.proff.no/selskap/relis-as/oslo/underholdning-og-arrangørtjenester/IG77RM807QQ/

• Liker 26
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rein Alexander fortalte at han forberedte familien på at de måtte selge huset og flytte inn i noe mindre, javel men det må jo vi andre også hvis dette fortsetter? 

Har de ikke satt til side noen av de mange millionene de har håvet inn? 

Har du en kilde på at Rein Alexander har tjent mange millioner? 

Anonymkode: c2424...956

• Liker 3
Skrevet

Har ikke medfølelse mtp å måtte selge hus til fordel for noe mindre. Vi eier ikke bolig.

Anonymkode: 98fb0...c19

• Liker 7
Skrevet

Nå har jeg ikke innsikt i hans økonomi, som heller ingen andre i denne tråden har. Men synes det er bra at kjendis står fram og forteller om sine erfaringer. Selvfølgelig er det leit om han må selge boligen, på lik linje med alle andre som må det pga ingen eller redusert inntekt.

Nå har jeg ikke lest om Rein Alexandersen.

Anonymkode: aac8c...5fb

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke medfølelse mtp å måtte selge hus til fordel for noe mindre. Vi eier ikke bolig.

Så fordi dere ikke eier en bolig, så har du ikke medfølelse for andre som kanskje må selge drømmehuset sitt, barndomshjemmet sitt eller huset de har jobbet og slitt for? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å så sjalu 

• Liker 5
Skrevet

Om de har vært imot hysteritiltakene har jeg medfølelse. Om de har vært for er de en del av problemet, og da ser jeg ingen grunn til å føle med dem.

• Liker 2
Skrevet

Lurt å ha en jobb eller utdannelse utenom å spille gitar å falle tilbake på. Eller gjøre som Tommy Steine. Han begynte å jobbe på Kiwi. Ganske kjapt og. Ingen mulling. Var en på Insta og som er liksom en komiker. «Jeg tar med mat selv, ikke tenk på det» fyren. Som plutselig ønsket seg penger fra de som syns han er morsom. Jeg skal begynne å spørre etter penger fra dem som syns jeg er pen  eller om noen ler når jeg forteller en vits. 

Anonymkode: b7655...c68

• Liker 16
Skrevet

Tenker at de da har levd over evne. Flere av disse har jo partner i full jobb også. Og mange har bygget eller kjøpt seg dyre hus uten tanke for at pengesekken blir mindre dess eldre de blir og jo mindre aktuelle de er. Norge er for lite til at man kan leve 100 % som artist og kunstner, om man ikke har klienter eller fans verden over.

De får selge husene og de fancy bilene sine, samt gullet. Bare sunt å kutte ut å eie så mye og bo i mindre boliger. Blir mange billigere regninger av slikt.

Dessuten, nå som all ondskapen de har bedrevet over flere tiår kommer ut, er det mange som ikke kommer til å få annet enn vanlige lagerjobber igjen. Om de er heldige.

Anonymkode: be2a4...59e

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessuten, nå som all ondskapen de har bedrevet over flere tiår kommer ut, er det mange som ikke kommer til å få annet enn vanlige lagerjobber igjen. Om de er heldige.

Hvem har bedrevet hvilken ondskap?

Anonymkode: 13b92...e33

• Liker 12
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at de da har levd over evne. Flere av disse har jo partner i full jobb også. Og mange har bygget eller kjøpt seg dyre hus uten tanke for at pengesekken blir mindre dess eldre de blir og jo mindre aktuelle de er. Norge er for lite til at man kan leve 100 % som artist og kunstner, om man ikke har klienter eller fans verden over.

De får selge husene og de fancy bilene sine, samt gullet. Bare sunt å kutte ut å eie så mye og bo i mindre boliger. Blir mange billigere regninger av slikt.

Hva betyr siste avsnitt? 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem har bedrevet hvilken ondskap?

Anonymkode: 13b92...e33

1 minutt siden, SoWhat? said:

Hva betyr siste avsnitt? 

Virkelig? Våkne opp mennesker!

• Liker 1