AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg liker å omgås mennesker, glad i praktisk arbeid og svært interessert i det medisinske. Står i mellom disse to utdanningene. Det viktigste et at man kan tjene nok til å leve greit av inntekten dersom man blir alene og det må være lett å få jobb. Jeg er lei av å jobbe fredag kveld og lørdager i mitt nåværende yrke. Drømmen er å styre min egen hverdag, bestemme selv når jeg skal ha ferie med barna og ha feks langhelger. Noen tanker og synspunkter her? Anonymkode: f409c...8b7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 hvor mange stillinger som fotterapeut finnes? Anonymkode: 84e7b...3e2 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Du må finne ut av hva som er viktigst for deg. Sykepleier = mye helg- og kveldsjobbing, arbeid på røde dager, altså turnus. Men - du er veldig ettertraktet, lett å få jobb, driver mye medisinsk og tjener greit slik at du vil ha råd til en fin ferie hvert år og en grei bil. Fotpleier = mye dagsarbeid, man-fre typisk 9-5» jobb, men det vil være vanskeligere for deg å få jobb da det ikke er så stor etterspørsel etter fotpleiere. Du må være klar for å flytte langt vekk for å få jobb. Som sykepleier er det mulig å få stillinger på polikliniske avdelinger (dagsarbeid), men det er nok vanskeligere! Du kan jo eventuelt bli helsesøster og jobbe på helsestasjon eller skoler. Anonymkode: 52ffd...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor mange stillinger som fotterapeut finnes? Anonymkode: 84e7b...3e2 Ikke mange ute, men totalt i Norge så opplyser fotterapeutforbundet det mangler 2000 stk. Tror de fleste driver selvstendig. Jeg bor sentralt i Norge, med enorm tilflytning. Anonymkode: f409c...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Ville satset på fotterapeut og startet opp selvstendig, + evt. tatt kurs o.l. for å tilby pedikyr i tillegg. Anonymkode: 315b2...751
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville satset på fotterapeut og startet opp selvstendig, + evt. tatt kurs o.l. for å tilby pedikyr i tillegg. Anonymkode: 315b2...751 Vurderer det, jeg er i utgangspunktet utdannet hud-og kroppsterapeut..... Som fotterapeut så har man autorisasjon og behandler bla neglesykdommer. Man kan ta videreutdanning innenfor diabetesføtter. Drømmer om å tilby enkle behandlinger som bla vippebøy, browlamination og muligens voksing i tillegg. Men jeg vet ikke helt hvor jeg starter og det er sikkert ikke lett å skaffe nok kunder i starten. TS Anonymkode: f409c...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å omgås mennesker, glad i praktisk arbeid og svært interessert i det medisinske. Står i mellom disse to utdanningene. Det viktigste et at man kan tjene nok til å leve greit av inntekten dersom man blir alene og det må være lett å få jobb. Jeg er lei av å jobbe fredag kveld og lørdager i mitt nåværende yrke. Drømmen er å styre min egen hverdag, bestemme selv når jeg skal ha ferie med barna og ha feks langhelger. Noen tanker og synspunkter her? Anonymkode: f409c...8b7 Styre egen hverdag, bestemme når du skal ha ferie, unngå helgejobbing... det får du ikke som sykepleier. Så da må du finne ut hvor viktige de tingene er for deg. Anonymkode: 305c9...df5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå