Gå til innhold

Dette med at far ikke får komme før det er aktiv fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

må være på topp 10 over idiotiske tiltak. Hvilken forskjell utgjør det om far kommer inne før eller etter at aktiv fødsel er igang?? 
Linken under viser jo at det utgjør jo bare mer fare for smitte! Her er det en far som må gå på toalettet på en mc’ern i gata. Kona ligger og er utslitt og har det vondt og far får ikke komme å bistå. Det er virkelig helt forkastelig! 

https://www.vg.no/nyheter/i/4q6qAa/thomas-36-skal-bli-pappa-tilbrakte-21-timer-i-bil-utenfor-rikshospitalet

Anonymkode: 3ea89...b67

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt forkastelig! Jeg fødte selv i mai på Riksen, det var helt tragisk. Så var det barsel etterpå der de ansatte er totalt overarbeidet og man blir overlatt til seg selv. De er ikke bemannet som om fedrene ikke skal hjelpe til. 

Anonymkode: de958...946

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

må være på topp 10 over idiotiske tiltak. Hvilken forskjell utgjør det om far kommer inne før eller etter at aktiv fødsel er igang?? 
Linken under viser jo at det utgjør jo bare mer fare for smitte! Her er det en far som må gå på toalettet på en mc’ern i gata. Kona ligger og er utslitt og har det vondt og far får ikke komme å bistå. Det er virkelig helt forkastelig! 

https://www.vg.no/nyheter/i/4q6qAa/thomas-36-skal-bli-pappa-tilbrakte-21-timer-i-bil-utenfor-rikshospitalet

Anonymkode: 3ea89...b67

Jeg forstår ikke dette. Far utgjør ingen større trussel iht smitte ved aktiv fødsel enn under hele fødselen. Det er den samme personen, og han og den fødende har ofte samme husstand,, de sover sammen, kysser, har sex. Dvs at hvis far er smittet så er den fødende også det. 

Anonymkode: 21816...30f

• Liker 2
Skrevet

Enig, dette tiltaket er helt på bærtur. Håper de fjerner det asap. 

Anonymkode: ef014...37a

• Liker 6
Skrevet

Det er vel før den aktive fødselen setter inn at far kan gjøre mest nytte for seg? Har ikke født selv.

Anonymkode: eb605...5cc

Skrevet

Når jeg ble satt i gang var jeg på et rom med 2 andre damer. I visittiden hadde jeg kraftige kynnere/rier uten særlig pause... Fy søren så irriterende det var å ligge der med folk som pratet og gikk på do. Jeg var jo ikke i fødsel, så da kunne jeg heller ikke flyttes på fødestue. Så for min del er er jeg veldig glad for at far ikke får være der hele tiden. 

Men hvordan fungerer dette utenom corona da? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel før den aktive fødselen setter inn at far kan gjøre mest nytte for seg? Har ikke født selv.

Ja, jeg var ganske avhengig av mannen min før 4 cm og regelmessige rier. Da stelte han med meg, hentet drikke og var omsorgsfull. Under den aktive delen og pressriene fokuserte jeg mer på jordmor, hva jeg skulle gjøre osv. 

Men der jeg hadde mest nytte av får var faktisk på barsel. Jeg var helt utslitt etter fødselen, og trengte hjelp til det meste. 

Anonymkode: ef014...37a

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del har jeg ikke hatt særlig behov for å ha noen der da... Egentlig var siste fødsel (har født 3 barn) den eneste Jeg hadde behov for en hand å holde i, fordi jeg fødte en svær baby og det gjorde så forbaska vondt å få ut ungen 

• Opprett ny...