Gå til innhold

Utskeiende helg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått ned 15 kilo, å har hatt veldig få utskeielser. Men denne helgen har det skjedd så mye, å jeg føler at jeg har spist så dårlig, å litt av alt.

Kommet i en vond trend slik at jeg får dårlig samvittighet av slikt... det føles ikke bra, hverken å kose seg, eller har dårlig samvittighet for det. Jeg vet jo at det ikke er bra. Jeg vet at i morgen er jeg på igjen med sunn mat, samt at noen utskeielser er bra.

Hvordan snu de dumme tankene? Jeg føler at jeg ødelegger alt med et par dagers ubetenksomhet. Er så og si i mål med slankingen, kanskje ned 3 kilo til. Men jeg skal jo ha dette som en varig endring, å et liv uten noen slike dager vil jeg ikke ha.

Men hvordan jobbe med tankene rundt dette? Føler at jeg har gått opp alle 15 kiloene igjen, å jeg føler meg tykk med en gang jeg spiser noe som helst usunt.. 😔

Anonymkode: 0bdb8...aea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hjelper meg er at en, to eller fem dager i et helt år ikke utgjør den store forskjellen :) tenk at dette skal være en livstilsendring og at man også skal leve. 
De 20% prosentene med litt dårligere kosthold gjør ingen verdens ting når 80% er bra :) 

Husk at du skal leve også og dersom det å spise en hel pizza eller drikke vin innimellom gjør det glad så gjør du det :) 

Anonymkode: 94f72...c82

Skrevet

Her må tankegangen din endres.

Veldig mange tenker 

God mat / Dårlig mat

Det er ikke nødvendigvis en fornuftig måte å tenke på det, men definer mat som mat, hverken god eller dårlig.
Sørg deretter for at maten du spiser holder deg i vektområdet du ønsker, gå også bort fra å veie deg hver dag, men gjerne per 2-4 uke.

Etter hvert så vil du se at du greier fint å holde deg innenfor ditt ønskede området til tross for hvilke mat du spiser, og på denne måten vil du heller ikke få dårlig samvittighet om du spiser "dårlig mat" fra tid til annen.

Kosthold kan sammenlignes noenlunde opp mot sparing, det er ikke den ene 1000 lappen du setter inn fra tid til annen som kommer til å gjøre deg rik, på lik linje med det er ikke den ene hamburgeren du ynner deg i helga som gjør at du bikker tilbake og mister all fremgang - Skal du bli sunn så kreves det holdningsendring, så lenge du har ett fornuftig forhold til mat og kosten din hovedsakelig består av næringsrikt innhold så vil ikke ett par "cheat days" ha nevneverdig utspill på resultatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...