Gå til innhold

Stue farge


jeanie

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i et lite dilemma akkurat nå. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil male stuen i Lys antikk eller Lys toscana. Rommet er ca. 20 kvm og slipper inn mye lys. Noen her som har erfaringer med de fargene?

Kanskje ikke de mest drastiske fargene å male med, men jeg er bare redd lys antikk blir for hvitt og lys toscana for gult.

Klem fra meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat malt stua mi i lys toscana, og er kjempefornøyd!

Den er ikke gul i det hele tatt, men varm og fin.

Syntes den var litt for lys i begynnelsen, da jeg nesten ikke såg forskjell fra den vi hadde før, som var gul/kvit/grå, og veldig kald.

Forskellen er at nå har vi en varm stue! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jordbærpiken

Jeg har malt kjøkkenet mitt i lys toscana, og kan trygt anbefale den. Har samme erfaring som Tullerusk - fargen er ikke gul, bare varm og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stue er også malt i Lys Toscana, og jeg blir bare mer og mer fornøyd for hver dag. det flott er at man kan kombinere med så mange farger på gardiner , sofaputer og annet tilbehør. jeg synes ikke stuen min er gul i det hele tatt, men klar og fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, jeg har malt så og si hele huset i lys Toscana jeg!

Entre, hall, trappegang, stuer, kjøkken og 4 soverom.

Har div. på loftetasje og kjeller som er malt i andre farger, men nok får være nok!

Fargen er lys og varm, kjempefin!, og det er blitt en utrolig flott helhet med samme farge over hele huset. Høres kanskje litt kjedelig ut, men fargen forandrer seg veldig med lyset og kan se ganske annerledes ut fra rom til rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har male HELE huset i den samme fargen, vi - og jeg skal garantere at det ikke er kjedelig. Tvert imot - det er harmonisk og avslappende. Og mange besøkende har påpekt nettopp det - at man får en helhet når man velger den samme fargen overalt. Det er ikke Lys Toscana, altså - men en annen lys farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne lys Toscana en eller annen motefarge eller?

Jeg synes at alle velger denne fargen jeg.

Før var det antikkhvit og lys antikk, så er det Toscana.

Selv har jeg valgt forskjellige farger i nesten alle rom, men det er meg det da... MÅ ha farger rundt meg for å få kreativiteten i gang.

Sånn er det å være maksimalist!

Jeg synes at det er viktig å se an møbler man har fra før, om man vil legge vekt på bakgrunnen eller detaljene eller bare hva man liker.

Veldig vanskelig å gi råd om farger synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tusselusa

Er nye her, men fikk lyst til å svare.... om vi får det til !

Har nettopp malt stuen med: Strax easy(kun ett strøk) Farge Nora,

blanda med hvitt. Svært fornøyd, den ble beigehvit. Syntes oxo at lys Toscana og lys Provance ble for lyst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...