Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Etter å ha lest om alle kjendisene som elsker Rosebud-salven, måtte jeg bare kjøpe en boks. Men jeg skjønner ikke denne hypen, den gjør mine lepper enda tørrere, og jeg må smøre på hele dagen for å få noen effekt. Fungerer dårlig også på andre tørre områder.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte den, da den er full av mineraloljer og lukter Sunda-pålegg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Men hypen funker, tydeligvis. For mange har gjort det samme som du; kjøpt fordi den er så berømt. Jeg har samme forholdet til Eight Hour-kremen (som også bare består av mineraloljer pluss lanolin).

Gjest gjest1
Skrevet

....og Eight Hour lukter fjøs. Merkelig at disse produktene holder seg år etter år når de ikke virker :klø:

Gjest Gjesta
Skrevet
....og Eight Hour lukter fjøs. Merkelig at disse produktene holder seg år etter år når de ikke virker :klø:

Enig! Forresten synes jeg balmene (Baume Essentiel, Baume Angelique og den for sensitiv hud) fra Decleor er mye bedre. Samme anvendelsesområde, ingen mineraloljer, og de funker. :) (men prisen er høyere, også)

Gjest gjest1
Skrevet

Oppskrytt! Rosafarget vaselin.

8 hour krem er forferdelig. Selv om den hadde fungert, er jeg ikke sikker på om jeg ville brukt den pga lukta.

Gjest gjest1
Skrevet

Har Baume Essentiel, og elsker den! Veldig god på solskadet og tørr hud også.

Skrevet

Har 8 hour jeg og... :sjenert: Men har ikke brukt den så mye, enig at lukta er pyton! Men det er mange som sier den er kjempebra...

Rosbud har jeg ikke prøvd, men kjøpte den til ei venninne som ELSKER den. Men så elsker hun vaselin også da. ;)

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg har faktisk ikke kjøpt Rosebud, og er meget stolt av meg selv. :sjarmor:

Skrevet

Rosebud er vel ikke annet enn rosa vaselin. Har ikke brukt den selv, men leste på boksen som min søster hadde. Selv sverger jeg til lip balmen fra Decleor, den er kjempegod og drøy fordi man ikke må påføre den så ofte.

Skrevet

Jeg har Rosebud. Fått den av Mamma'n min som jobber i parfymeri.

Syntes den funker utmerket. Er helt genial som rumpekrem til babyen og den har også funket relativt bra på myggstikk (men skulle ønske den var mer klølindrende). Som leppepomade er den som "alle andre". På det området sverger jeg til Piz Buin. ;)

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg har en rosebud og syns den stinker! Klarer ikke lukten. Den er sikkert god, men siden jeg kjøpte den til å smøre leppene så er det utelukket. For kort vei til nesa :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe, dette er veldig off topic, og nokså perverst.. Men kjæresten min så at jeg leste denne tråden, og lurte på hvor kinky kvinneguiden egentlig er ;)Rosebud er visstnok et kjælenavn for et sted i sørlige deler av kroppen :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Oppskrytt. Vanlig vaselinm med farge på.

Skrevet (endret)
Oppskrytt. Vanlig vaselinm med farge på.

Henger meg på denne.

Og bare for å ha sagt det; jeg har FÅTT min - ikke kjøpt den :ler: !

Endret av LilleMy
Skrevet

Men kan jeg faa anbefale en salve som virkelig funker? Badger Lip & Body Balm. Anbefales aa kjope som presang eller til en selv. Den kommer i en kjempesoet boks med bilde av en grevling og ordene: try it. use it. never lose it. Ingen mineraloljer...mange gode smaker. Mamma digger denne og jeg har med en boks fra Skottland til henne naar vi drar hjem paa ferie denne uken. Vet ikke om den faas kjopt i NORGE... http://www.badgerbalm.com

Det var reklamen :ler:

Skrevet
Hehe, dette er veldig off topic, og nokså perverst.. Men kjæresten min så at jeg leste denne tråden, og lurte på hvor kinky kvinneguiden egentlig er  ;)  Rosebud er visstnok et kjælenavn for et sted i sørlige deler av kroppen  :ler:

:ler:

Skrevet

Jeg prøvde den av en kollega nå... den kommer IKKE jeg til å kjøpe :sjokkbla: Hva er spesielt med den da? ikke verdt prisen spør du meg.. :tunge1:

• 2 år senere...
Gjest Sinte tiendeklasse-jenter
Skrevet

Rosebud lukter søren meg ikke sunda-pålegg.

Rosebud er bare best og leppene blir vidunderlige av rosebud. Jeg såg forskjell etter bare en dag.

TEITING!!!!!

Du er bare teit.

Det må være noe gale med leppene dine. Du spiser sikkert for mye sunda pålegg. :fnise:

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

Jeg kjøpte Rosebud for et par år siden, litt blendet av hypen. Men innså for ikke lenge siden at jeg var avhengig (når man smører leppene annenhver time og det ikke hjelper i lengden må det være noe feil). Søkte litt rundt her på KG og fant ut at mineralolje-og-overpriset-rosa-vaselin-boksen min skulle kastes med en gang. Har gått over til Weleda og Jason nå, mye bedre og ikke avhengig lenger!

Skrevet
Men kan jeg faa anbefale en salve som virkelig funker? Badger Lip & Body Balm. Anbefales aa kjope som presang eller til en selv. Den kommer i en kjempesoet boks med bilde av en grevling og ordene: try it. use it. never lose it. Ingen mineraloljer...mange gode smaker. Mamma digger denne og jeg har med en boks fra Skottland til henne naar vi drar hjem paa ferie denne uken. Vet ikke om den faas kjopt i NORGE... http://www.badgerbalm.com

Det var reklamen :ler:

Disse produktene er kjempegode og ikke minst rimelige! Har nettopp lagt inn en bestilling på ymse Badger produkter. Badgerbalm siden har forresten en egen link for internasjonale ordre: uncommonscents.com

Når det gjelder rosebud, syns jeg også den er oppskrytt. Har prøvd alle tre variantene og syns leppene blir tørrere av den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...