Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig med titler.. 

Når fortalte dere om «baby i magen» til kommende søsken? Sa dere det med en gang, ventet til etter UL (eventuelt tidlig UL)? I hvilken uke sa dere det?

Er 10+6 (tror det blir endret på en UL, hvis alt er bra da), og skal på tidlig ultralyd om litt under to uker, så tenker å vente å se hvordan det går da, men er bare veldig nysgjerrig på når dere andre har fortalt det. Gjerne si alder på søsken og😋

Anonymkode: 2aac8...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig med titler.. 

Når fortalte dere om «baby i magen» til kommende søsken? Sa dere det med en gang, ventet til etter UL (eventuelt tidlig UL)? I hvilken uke sa dere det?

Er 10+6 (tror det blir endret på en UL, hvis alt er bra da), og skal på tidlig ultralyd om litt under to uker, så tenker å vente å se hvordan det går da, men er bare veldig nysgjerrig på når dere andre har fortalt det. Gjerne si alder på søsken og😋

Anonymkode: 2aac8...fed

Vi skal fortelle det etter ultralyd uke 12, dersom alt er bra naturligvis :) Er såpass urolig i svangerskapet, så vil ikke dele noe før vi føler det går rett vei. Barnet er 11år :) 

Anonymkode: 83640...78e

Skrevet

Vi fortalte det etter tidlig ultralyd i uke 12 (for da visste vi at alt var bra). Kommende storesøsken er 8 og 2 😊

Anonymkode: 8ad74...5c6

Skrevet

Rett før vi fortalte det til resten av familien, rundt uke 14. Hadde vanlig ultralyd i uke 7 for å sjekke at det var liv og dopler med jordmor i uke 12. Neste sjekk blir oul. Barnet er 3 år. 

Anonymkode: e1478...b90

Skrevet

Har ikke tenkt til å si noe før oul... Barnet mitt er tre år da 😊

Anonymkode: 1784c...b88

Skrevet

Vi fortalte ved ordinær ultralyd begge ganger. Det var mer enn lenge nok for dem å vente 12 uker på den lille. 

Anonymkode: 01e11...f8d

• Liker 1
Skrevet

Ikke før du er klar for at alle andre vet det også ihvertfall... 😉 

• Liker 2
Skrevet

Vi har fortalt det etter oul. 

Skrevet

Fortalte det i uke 6, fordi jeg blir så enormt dårlig med hyperemesis som gravid. Greit at de visste hvorfor mamma var vekke da jeg lå på sykehuset. Barna er 11 og 3. Hadde jeg vært "normal" gravid hadde vi nok ikke sagt det før enten uke 12 eller OUL. 

Anonymkode: 972fd...910

Skrevet

Fortalte det i uke 13, etter NIPT og Ul. Da måtte vi nesten fortelle det til foreldrene våre, og da måtte storebror også få vite. Han var 2,5 da.

Anonymkode: ffea3...e78

Skrevet

Etter TUL da jeg var rett over 12 uker. Kommende storebror var da 3,5.

Anonymkode: 562e3...3da

Skrevet

Våre var bare to og fire år da de fikk søsken så vi ventet til etter OUL med å fortelle. Da ble ikke ventetiden like lang, vi kunne si om de fikk en lillesøster eller lillebror og det var mer sannsynlig at det gikk bra (jeg synes ikke små barn skal måtte forholde seg til en evt spontanabort). 

Skrevet

åå så gøy ❤️❤️ er også 10+6! 

Tok tidlig ultralyd forrige uke for å finne ut hvor langt jeg var på vei, tenkte å fortelle barnet til vi finner ut av kjønn 😊 

Skrevet
5 minutter siden, Arkana skrev:

Våre var bare to og fire år da de fikk søsken så vi ventet til etter OUL med å fortelle. Da ble ikke ventetiden like lang, vi kunne si om de fikk en lillesøster eller lillebror og det var mer sannsynlig at det gikk bra (jeg synes ikke små barn skal måtte forholde seg til en evt spontanabort). 

Er egentlig tanken her også.. Jeg har måttet fortelle det til samtlige i familien, men de har fått beskjed å ikke si noe til treåringen.., føler det er dumt å holde det hemmelig, men vil ikke at hun skal forholde seg til noe i alt for lang tid 

Anonymkode: 1784c...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...