Gå til innhold

150 Kn95 med CE merke på vei fra Kina...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan høsten komme  :) jeg må til Oslo på regelmessig basis fom mandag da jeg er høyskolelektor ved UiO, men fikk første pakke (50 stk) kn95 åndedrettsvern i posten for en uke siden, og nå har jeg flere på vei! Dette er typen de bruker ved kinesiske sykehus ved behandling av potensielle covid19-smittede. Nå kommer jeg til å føle meg så mye tryggere på tog og T-bane 😄

Høsten og vinteren 2020/21 kan bare komme - Jeg er forberedt  :)

Anonymkode: 47218...0e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fremdeles smitte andre gjennom ventilen hvis du ikke har munnbind utenpå masken.

Anonymkode: 3d652...5f7

• Liker 1
Skrevet

Okay. Du har ikke venner du kan sende en SMS til med irrelevante opplysninger? 

Anonymkode: a96d8...20e

• Liker 9
Skrevet

Du kan fortsatt bli smittet gjennom øynene.

Anonymkode: 43486...558

Skrevet

Hvis noen andre vil kjøpe N95 masker. Kan du kjøpe FFP3 masker i norge i byggvareforetninger. Det er akkurat samme om en litt bedre standard.

Anonymkode: ceade...703

Skrevet

Link? Hvor kjøper man den?

Anonymkode: 91472...8ca

Skrevet

Du skal helst ha de uten ventil, ellers risikere du å smitte de rundt deg. N95/FFP3 masker er uansett overkill for daglidagsbeskyttelse. Holder med vanlige munnbind, du enten syr selv eller engangs.

• Liker 1
Skrevet

Kjøper du FFP3 masker med ventil kan du teipe over den med gaffateip.

Skrevet
På 16.8.2020 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Du kan fremdeles smitte andre gjennom ventilen hvis du ikke har munnbind utenpå masken.

Anonymkode: 3d652...5f7

KN95 masker har som oftest ikke ventil. Er mer skeptisk til kvaliteten på de.

Skrevet
På 16.8.2020 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Nå kan høsten komme  :) jeg må til Oslo på regelmessig basis fom mandag da jeg er høyskolelektor ved UiO, men fikk første pakke (50 stk) kn95 åndedrettsvern i posten for en uke siden, og nå har jeg flere på vei! Dette er typen de bruker ved kinesiske sykehus ved behandling av potensielle covid19-smittede. Nå kommer jeg til å føle meg så mye tryggere på tog og T-bane 😄

Høsten og vinteren 2020/21 kan bare komme - Jeg er forberedt  :)

Hvor kjøpte du de? 

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, NorthernLight skrev:

Hvor kjøpte du de? 

Du kan finne de på CDON nå. 25kr per stykk. Som sagt, skeptisk til kvaliteten.

Jula ser jeg har FFP2 (tilsvarende KN95) masker for 49kr per stykk, de solgte FFP2 masker til 15kr stykk i februar.

Skrevet
5 minutter siden, Iceman skrev:

Du kan finne de på CDON nå. 25kr per stykk. Som sagt, skeptisk til kvaliteten.

Jula ser jeg har FFP2 (tilsvarende KN95) masker for 49kr per stykk, de solgte FFP2 masker til 15kr stykk i februar.

Ja er litt usikker på kvaliteten rundt omkring. Kunne tenkt meg flere FFP3 masker.  Men FFP2 er interessant og.

Skrevet
På 16.8.2020 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Link? Hvor kjøper man den?

Anonymkode: 91472...8ca

57 minutter siden, NorthernLight skrev:

Hvor kjøpte du de? 

Kjøpte dem fra Alibaba  :) nå kommer sikkert mange til å innvende at de er fake, men i mitt tilfelle var de etter alt å dømme ekte! Jeg sjekket alt påtrykk og gjennomførte påtennings"sjekken" (klipp opp et eksemplar og sett fyr på filtrene, dersom de brenner er det lureri, men dersom de smelter er det autentisk stoff...). 

Jeg betalte alt i alt 480 kr for 150 stk, så prisen er upåklagelig.

Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight skrev:

Ja er litt usikker på kvaliteten rundt omkring. Kunne tenkt meg flere FFP3 masker.  Men FFP2 er interessant og.

Har du en begrenset mengde FFP3 masker kan du vurdere resirkulering av de, men pass på hvordan du gjør det. De bør visst ligge avskjermet men samtidig tørt og ikke i plastposer for å unngå mugg fra eventuell fukt. Skriv dato på papirposene og legg de i egen lagringsplass. Blir de direkte våt av f. eks regn må de fortsatt kastes etter bruk da det reduserer filtreringsevnen, derfor man ikke kan vaske åndedrettsvern.

Skrevet
8 minutter siden, Iceman skrev:

Har du en begrenset mengde FFP3 masker kan du vurdere resirkulering av de, men pass på hvordan du gjør det. De bør visst ligge avskjermet men samtidig tørt og ikke i plastposer for å unngå mugg fra eventuell fukt. Skriv dato på papirposene og legg de i egen lagringsplass. Blir de direkte våt av f. eks regn må de fortsatt kastes etter bruk da det reduserer filtreringsevnen, derfor man ikke kan vaske åndedrettsvern.

Resirkulerte ffp3 masker før i år. Lot det gå minst 8 dager før jeg brukte den på nytt. Oppbevarte brukte i baggasjerommet uten pose, men burde optimalt tatt de inn sikkert.Har flere nye men ser etter flere. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte dem fra Alibaba  :) nå kommer sikkert mange til å innvende at de er fake, men i mitt tilfelle var de etter alt å dømme ekte! Jeg sjekket alt påtrykk og gjennomførte påtennings"sjekken" (klipp opp et eksemplar og sett fyr på filtrene, dersom de brenner er det lureri, men dersom de smelter er det autentisk stoff...). 

Jeg betalte alt i alt 480 kr for 150 stk, så prisen er upåklagelig.

Takk for svar. Godt mulig de er ekte. Men så er det å stole på det da:) men skader ikke å legge inn bestilling så har man flere itilfelle:)

Skrevet
Akkurat nå, NorthernLight skrev:

Resirkulerte ffp3 masker før i år. Lot det gå minst 8 dager før jeg brukte den på nytt. Oppbevarte brukte i baggasjerommet uten pose, men burde optimalt tatt de inn sikkert.Har flere nye men ser etter flere. 

Angrer på at jeg ikke kjøpte enda flere i januar. Var ikke klar over hvor lenge dette kommer til å vare men nå ser det jo ut som det kan ta et par år til.

Skrevet
Akkurat nå, Iceman skrev:

Angrer på at jeg ikke kjøpte enda flere i januar. Var ikke klar over hvor lenge dette kommer til å vare men nå ser det jo ut som det kan ta et par år til.

Tar du sjansen å handler på alibaba feks? Har du mange masker da? Jeg har kirurgiske munnbind kl IIR og 3m aura PP3 9332+gen3

Skrevet
1 minutt siden, NorthernLight skrev:

Tar du sjansen å handler på alibaba feks? Har du mange masker da? Jeg har kirurgiske munnbind kl IIR og 3m aura PP3 9332+gen3

Har ikke kjøpt noen masker fra Kina, altfor mye artikler om falske masker derfra. Har rundt 100 FFP3 masker og 100 FFP2 masker. 3m FFP3 har jeg bare 10 av, fant noen rimeligere til 20kr stk og tok det jeg kunne. FFP2 maskene var vel 15 per stykk.

Tenkte ikke på kirurgisk munnbind type IIR før jeg nylig leste artikler om det med at man må dekke til utåndingsventil så de er nylig bestilt, kostet nesten like mye som FFP2 maskene. Kommer aldri til å bruke de alene, de skal gå over åndedrettsvernet hvis påbud kommer og jeg kan dra på butikken igjen.

• Opprett ny...