AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg er i uke 32 og har hatt en del kynnere de siste ukene. I dag begynte kynnerne igjen og har vært ganske hyppig. Gikk og la meg for en drøy time siden i håp om at de skulle roe seg, men det har de ikke gjort. Er det grunn til bekymring? Anonymkode: 3d0c4...180
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Kynnere er ikke farlig, men du kan jo ringe føden å høre hva de sier. Her kan jeg få kynnere mens jeg sitter å slapper av, men de går over etter ei stund. Anonymkode: 79e79...3dd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Ring inn! Kynnere kan forkorte livmorhalsen og føre til tidlig fødsel. Jeg tok ikke mine kynnere seriøst nok da hs sa at kroppen bare trente før fødsel, og at det var helt normalt.... da jeg tilslutt ringte inn var det for sent å stoppe riene som jeg trodde var kynnere, fødte i uke 29 Anonymkode: 92d3d...bb6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #4 Skrevet 17. august 2020 Sliter selv med kynnere hver kveld/natt de gir seg ikke og kan vare i hele natten med mellomrom. Har ringt og sagt ifra og har fått time til undersøkelse. Muligens jeg har åpning.. Anonymkode: 1f479...8e6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #5 Skrevet 17. august 2020 Hva mener du med "ganske hyppig"? Opptil ti kynnere i timen regnes som helt normalt. Jeg opplevde et døgn hvor jeg hadde nærmere tyve kynnere i timen, og de varte lenge, og de var vonde, og det var altså et helt døgn, å legge seg ned, hvile, ingenting hjalp. Ble møtt med irritasjon da jeg ringte føden, for "kynnere er jo ikke farlig!!". Insisterte til slutt på å komme inn, og ble da møtt av en lege som mente at dette var ikke normalt, og selvfølgelig skulle jeg undersøkes, for det kunne påvirke åpningen om jeg hadde så mye og så sterke.. Jordmoren min ble helt forferdet ovet at de på føden først ikke ville undersøke meg. Så ring heller en gang for mye enn for lite.. Anonymkode: 89623...03f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Skrevet 17. august 2020 Ring og snakk med føden så slipper du bekymre deg. Jeg har hatt en del kynnere, og de har og vært vonde, men det er tydeligvis bare sånn det er for meg (er i uke 40 nå). Men det trenger ikke være likt for deg. Og det er bare så godt å få ting sjekket og bli beroliget med at alt er ok. Så ta bare den telefonen Anonymkode: 5d7cc...233 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "ganske hyppig"? Opptil ti kynnere i timen regnes som helt normalt. Jeg opplevde et døgn hvor jeg hadde nærmere tyve kynnere i timen, og de varte lenge, og de var vonde, og det var altså et helt døgn, å legge seg ned, hvile, ingenting hjalp. Ble møtt med irritasjon da jeg ringte føden, for "kynnere er jo ikke farlig!!". Insisterte til slutt på å komme inn, og ble da møtt av en lege som mente at dette var ikke normalt, og selvfølgelig skulle jeg undersøkes, for det kunne påvirke åpningen om jeg hadde så mye og så sterke.. Jordmoren min ble helt forferdet ovet at de på føden først ikke ville undersøke meg. Så ring heller en gang for mye enn for lite.. Anonymkode: 89623...03f Herlighet for en skrekkelig håndtering da du ringte. Jeg sliter med hyppige, regelmessige og vonde kynnere. Jeg ble henvist til sykehuset, alt såg heldigvis normalt ut. Men legen sa jeg skulle ringe til føden dersom: -det ble ytterligere vondt. -flere kynnere enn 3 ganger i halvtimen over lengre tid. Anonymkode: e5fc0...68e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #8 Skrevet 17. august 2020 Ut ifra min erfaring, betyr ikke kynnere noe, Jeg hadde mye kynnere i første graviditet, og fødte tre uker for tidlig. Men jeg hadde enda mer kynnere i min neste graviditet, og som begynte tidligere, og fødte på termin. Anonymkode: 9a0d7...e04 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #9 Skrevet 17. august 2020 Hva prater dere om egentlig? Kynnere er jo helt normalt og er kroppen sin måte og forberede seg til fødsel🙈. Hadde vært mye mer bekymret dersom jeg ikke hadde kynnere🤪. Er selv i uke 37 og har hyppige kynnere og har hatt det lenge. Heeeelt vanlig ! Anonymkode: 88180...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #10 Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva prater dere om egentlig? Kynnere er jo helt normalt og er kroppen sin måte og forberede seg til fødsel🙈. Hadde vært mye mer bekymret dersom jeg ikke hadde kynnere🤪. Er selv i uke 37 og har hyppige kynnere og har hatt det lenge. Heeeelt vanlig ! Anonymkode: 88180...bc0 Regelmessig eller smertefulle kynnere skal tas på alvor, da disse kan påvirke livmorhalsen. Anonymkode: e5fc0...68e 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva prater dere om egentlig? Kynnere er jo helt normalt og er kroppen sin måte og forberede seg til fødsel🙈. Hadde vært mye mer bekymret dersom jeg ikke hadde kynnere🤪. Er selv i uke 37 og har hyppige kynnere og har hatt det lenge. Heeeelt vanlig ! Anonymkode: 88180...bc0 Var inne for en sjekk da jeg også fikk blødninger i forbindelse med kynnerne. Viste seg å ha litt for «regelmessige» kynnere, livmorhalsen hadde blitt forkortet og jeg fikk riestoppende medisin og lungemodningssprøyter. Flaks at jeg ikke stilte spørsmål her og tok ditt svar som god fisk. Anonymkode: 3d0c4...180
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var inne for en sjekk da jeg også fikk blødninger i forbindelse med kynnerne. Viste seg å ha litt for «regelmessige» kynnere, livmorhalsen hadde blitt forkortet og jeg fikk riestoppende medisin og lungemodningssprøyter. Flaks at jeg ikke stilte spørsmål her og tok ditt svar som god fisk. Anonymkode: 3d0c4...180 Enig med deg, det samme skjedde her.. Som om jeg skulle skrevet det selv, stol på magefølelsen! Anonymkode: e7a3a...880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå