Gå til innhold

Kan jeg ta meg en kjøretur når jeg er isolert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta test i morgen, føler meg frisk, men har bare små symptomer. Kan jeg ta en kjøretur alene uten å gå ut av bilen. Men bare kjøre rundt i distriktet. Eller skal man kun oppholde seg i sitt eiendom?

Anonymkode: 9627b...aed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi hatt denne pandemien i månedsvis, og fremdeles skjønner ikke folk hva karantene og isolasjon er. 

Søren ikke rart smitten forsetter! 

Anonymkode: b4f24...f69

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har vi hatt denne pandemien i månedsvis, og fremdeles skjønner ikke folk hva karantene og isolasjon er. 

Så du tror smitten flyr ut eksospotten til TS?

Anonymkode: 5c59d...943

• Liker 27
Skrevet

Det kan vel ikke gjøre så mye om du kun går ut i bilen, setter deg inn og kjører uten og stoppe, parkerer hjemme og går inn? Med mindre du bor i blogg, firemannsbolig eller sånn at andre enn deg bruker gårdsplassen og eventuelt håndtak på dører/rekkverk i trapper/heis?

Anonymkode: edcee...b8b

• Liker 6
Skrevet

Blokk*

Anonymkode: edcee...b8b

Skrevet

Du er først i isolasjon når du er bekreftet smittet. Les på fhi.no eller helsenorge.no.

Anonymkode: 17e2b...643

• Liker 4
Skrevet (endret)

Stopper politiet deg blir det muligens bot - dersom de kjenner til historien din. Når det er sagt så smitter du selvsagt ingen sittende i din egen privatbil! 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 2
Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahha! Nå skal det sies at jeg har vært hjemme hele sommer. Og jeg har kun et symptom og velger å gå å teste meg for å forsikre meg at jeg ikke er smittebærer. Så jeg vil påstå at jeg er ganske forsiktig. 

Jeg har vært borti ganske mange som sier at "Det sikkert bare det! Jeg er ikke smittebærer" Uten å forsikre seg. Jeg tørr å påstå at jeg er ganske forsiktig altså.
Ikke utal deg om noe du ikke vet om 
TS

• Liker 5
Skrevet

Hahahha! Nå skal det sies at jeg har vært hjemme hele sommer. Og jeg har kun et symptom og velger å gå å teste meg for å forsikre meg at jeg ikke er smittebærer. Så jeg vil påstå at jeg er ganske forsiktig. 

Jeg har vært borti ganske mange som sier at "Det sikkert bare det! Jeg er ikke smittebærer" Uten å forsikre seg. Jeg tørr å påstå at jeg er ganske forsiktig altså.
TS

Jeg isolerte meg fra dag en da jeg kjente symptomet. TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS

Ikke du heller, ts, det er du som spør hva du kan gjøre i isolasjon, ikke jeg. 

Skrevet

En kjørtur til teststedet eller en hyggetur? Du kan kræsje, bli kræsjet i eller kjøre forbi noen har kræsjet, og da havner du raskt i en vanskelig situasjon

Anonymkode: 6b90c...e2c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke du heller, ts, det er du som spør hva du kan gjøre i isolasjon, ikke jeg. 

Jeg spør, jeg har ikke utalt meg om noe jeg ikke vet. Derfor spurte jeg

Skrevet

Hvorfor er du isolert?

Anonymkode: d88f7...e08

Skrevet

Herlighet! Gi Ts en pause! Hun er slik jeg forstår det en mønsterborger som velger å la seg teste litt føre-var. Det skal hun ha kredit for i mine øyne! Faktisk, dersom alle var som ts ville viruset dødd ut i Kina!

Anonymkode: e0b39...525

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke eksospotten, men biler har et ventilasjonsanlegg son suger luft inn utenfra og blåser ut luft fra kupeen. Så smitten flyr ut av ventilasjonsanlegget og snirkler langs veien der den kanskje treffer en intetanende mor på tur med barna sine, som har foreldre i risikosonen. 

Anonymkode: 7589d...bbd

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer om ts blir stoppet i kontroll? 
hva om bilen bryter sammen og må på verksted? 
hva om ts må ha drivstoff på turen? 
du må tenke litt lenger enn at «ts sitter i en lukket bil» 

Anonymkode: 0ff0c...c31

Skrevet

Selvfølgelig ikke eksospotten, men biler har et ventilasjonsanlegg son suger luft inn utenfra og blåser ut luft fra kupeen. Så smitten flyr ut av ventilasjonsanlegget og snirkler langs veien der den kanskje treffer en intetanende mor på tur med barna sine, som har foreldre i risikosonen. 

Anonymkode: 7589d...bbd

Troll?

Anonymkode: e0b39...525

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karantene er karantene og isolering er isolering. Det er ikke opptil hvermannsen å tolke dette. Er det så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 8372d...0de

Skrevet

Hvorfor er du isolert?

Anonymkode: d88f7...e08

Jeg isolerte meg selv da jeg fikk sår hals. Og det ble anbefalt å være for seg selv frem til man får resultatet. Jeg vil ikke gå rundt å være usikker på om jeg er smittebærer, så jeg vil ta en test. Så jeg unngår folk til jeg får svar 

• Opprett ny...