Gå til innhold

Har bruk av kokain blitt vanlig i mange miljøer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser kommentarer både her på KG og andre flater, og blir litt overrasket over hvor mange som mener kola er helt vanlig på fest, og ikke noe verre enn å drikke alkohol.

Jeg er mulig naiv, og tydeligvis på «feil» fester, men har det blitt «stuerent» med kokain? Er det noe stadig flere bruker i hverdagen for å kunne leve livet de tenker forventes av dem? (Ref Exit...) 

Alle kjendiser? Både i by og på bygda?

Anonymkode: 69e59...946

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er vanlig i mange miljøer, både i byen og på bygda. 

Men stuerent er det heldigvis ikke :)

• Liker 2
Skrevet

Har da vært vanlig siden åttitallet.

Anonymkode: 133cc...2f4

• Liker 3
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 10456...44e

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. I de aller fleste miljøer.

Er ikke bare kokain som er helt vanlig heller 🌲🌲🌲

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er veldig vanlig. Det er en av de greiene at hvis du er i loopen vet du hvor vanlig det er, men hvis du er utenfor, har du ingen peiling. 

Anonymkode: cd928...8e2

• Liker 4
Skrevet

Ikke vanlig for meg heller TS..

Anonymkode: e7ee9...5b6

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har da vært vanlig siden åttitallet.

Anonymkode: 133cc...2f4

Jeg er 40 år og kan ikke huske det var vanlig når jeg festet på det meste i tenåra heller. Fra by utenfor Oslo.

Men som en annen skriver her. Er du innafor vet du det, er du utafor vet du ikke. Mao jeg har vært utafor hele livet, og tenker det er helt greit🤗

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ungdom på bygda rett utenfor en stor by. Har aldri blitt tilbudt eller sett det blitt brukt på fester. Men kan godt hende det skjer uten at jeg har fått det med meg.

Anonymkode: 5c2bd...66b

• Liker 2
Skrevet

Det er vanlig for de i de miljøene, men det er fortsatt en ganske lav prosentandel av befolkningen som har prøvd kokain. 

Anonymkode: 1895d...f39

• Liker 3
Skrevet

Festa veldig mye med folk fra vestkanten og det var mye festing. Man var ikke en god vert hvis man ikke kunne servere kokain til gjestene. Det var i begynnelsen en kultursjokk for meg som kom fra bygda og flyttet til Oslo for å studere. 

Jeg har heller aldri vært fristet til å prøve dritten😬

Anonymkode: d7fbb...fed

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Festa veldig mye med folk fra vestkanten og det var mye festing. Man var ikke en god vert hvis man ikke kunne servere kokain til gjestene. Det var i begynnelsen en kultursjokk for meg som kom fra bygda og flyttet til Oslo for å studere. 

Jeg har heller aldri vært fristet til å prøve dritten😬

Anonymkode: d7fbb...fed

Så verten måtte spandere kola og champis for å få kred for festen 😬

• Liker 3
Skrevet

Iallefall aldri opplevd det.

Tenker det er vanligst i miljø med folk som har sammensatte rusproblemer/blandingsmisbruk.

Anonymkode: 05fa5...746

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri vært tilbudt eller sett noen bruke kokain, jeg er 30. Har festet på bygda, som student i Norge og i utlandet, med kolleger i Norge og i utlandet, har vært i masse forskjellige miljøer. Hadde ikke brydd meg, men hadde aldri tenkt at det var vanlig 😅

Anonymkode: acf32...7a6

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd eller hørt om via venner, ikke vanlig i mitt miljø. Jeg er 40, har høyere utdanning (master), gift, barn, A4-liv og arbeider i det offentlige. Bor i en større by, oppvokst på landet. I min omgangskrets er det ikke vanlig å ruse seg på annet enn vin, i verste fall brunt brennevin.

Anonymkode: 550e0...046

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iallefall aldri opplevd det.

Tenker det er vanligst i miljø med folk som har sammensatte rusproblemer/blandingsmisbruk.

Dette er feil. De med sammensatte rusproblemer kjøper ikke cola de kjøper amfetamin til en 4.del av prisen!

Anonymkode: b9c87...19f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. De med sammensatte rusproblemer kjøper ikke cola de kjøper amfetamin til en 4.del av prisen!

Anonymkode: b9c87...19f

Så de som ruser seg på kokain kombinerer ikke med f.eks. alkohol?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer fra Oslo og har heller aldri sett det på fest. Men kjenner folk som har prøvd, selv om ingen i min bekjentskapskrets bruker kokain. 

Anonymkode: 5b591...539

• Liker 1
Skrevet

Hadde min "storhetstid" i Oslo på 80- og 90-tallet 😉. Vi  vanket mye på de litt fine stedene, var stilig kledd osv. Har aldri blitt tilbudt kokain, eller annen narkotika. Selvfølgelig mulig at noen rundt meg brukte noe, men tviler. Vi holdt oss til Champagne, vin og shots. 

Anonymkode: f739e...fca

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror bare jeg har blitt tilbudt kokain sånn 5 ganger i mitt liv, alle i Oslo. Tror ikke det er veldig vanlig, mye fler som bruker cannabis og psykedelika. men det kan jo ha noe med omgangskrets å gjøre, jeg fronger som pesten. Nordre-Aker is where its at.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...