Hun_der86 Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg har en timesbasert jobb der jeg jobber noe ettermiddag og noe kveld men jeg har en timeplan som fungerer veldig godt for meg og min snart voksende familie. Jeg jobber fast 10 timer i uka og har det fordelt slik at det ikke blir vanskelig å få timeplanen til å gå opp med en liten tass. Men nå som jeg gikk ut i perm ble timeplanen min tilpasset slik at den skulle passe vikaren. Jeg er tilbake i jobb i mars og sa til sjefen at jeg ikke klarer å jobbe slik den er satt opp nå og lurte på om jeg kunne få tilbake min gamle timeplan mår jeg er tilbake. Men da svarte han bare: du kan ikke forvente å komme tilbake til det samme etter perm, det er en kamel du må svelge når du velger å bli gravid.. Er ikke det fryktelig kjipt å si?? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Sånn er det når du ikke har noe fast kontrakt. Anonymkode: 596ea...822 11
Hun_der86 Skrevet 16. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånn er det når du ikke har noe fast kontrakt. Anonymkode: 596ea...822 Jo jeg har fast kontrakt. Er ansatt i en 40% stilling...
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Kjipt å si, men arbeidsgiver har rett. Jeg jobbet i butikk og fikk en annen stilling i en ny butikk da jeg kom tilbake. I kontrakten sto det at jeg kunne flyttes innad i kjeden ved behov, så kunne ikke si noe på forandringen. Anonymkode: 36748...565 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, Hun_der86 skrev: Jo jeg har fast kontrakt. Er ansatt i en 40% stilling... Ja, men du har ikke i kontrakten når du skal jobbe. Da kan du ikke forvente å få det samme. Anonymkode: 596ea...822 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Skikkelig nysgjerrig på hvordan 10 timer kan fordeles på en hel uke jeg?😅 Må du gå en hel 10-timersvakt etter perm? Anonymkode: 42b23...1be 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 Du har ikke krav på å få timene når du vil, det blir når det passer for bedriften og sjefen. Anonymkode: 3ee98...64b 3
Lipyros Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 Leder setter jo opp timer slik at det gavner bedriften best mulig. Skal vi ta hensyn til alle ønsker blir det vanskelig.. men utrolig unødvendig kommentar om graviditeten da. 24
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 6 minutter siden, Hun_der86 said:Jeg har en timesbasert jobb der jeg jobber noe ettermiddag og noe kveld men jeg har en timeplan som fungerer veldig godt for meg og min snart voksende familie. Jeg jobber fast 10 timer i uka og har det fordelt slik at det ikke blir vanskelig å få timeplanen til å gå opp med en liten tass. Men nå som jeg gikk ut i perm ble timeplanen min tilpasset slik at den skulle passe vikaren. Jeg er tilbake i jobb i mars og sa til sjefen at jeg ikke klarer å jobbe slik den er satt opp nå og lurte på om jeg kunne få tilbake min gamle timeplan mår jeg er tilbake. Men da svarte han bare: du kan ikke forvente å komme tilbake til det samme etter perm, det er en kamel du må svelge når du velger å bli gravid.. Er ikke det fryktelig kjipt å si?? For å svare på spørsmålet ditt: jo, det er kjipt å si, og vil tro det faktisk er noe som kan være ulovlig. For han trenger ikke bruke mot deg at du er blitt gravid, som om det er en byrde. Så hvis det er noe HR eller en sjef over han her igjen så burde de få vite utsagnet hans. Ellers har han rett i det, det hender man ikke får akkurat de samme oppgavene feks når man er tilbake. Jeg som er lærer mister klassen min og skal bare ha faglærerundervisning når jeg kommer tilbake. Går bittelitt ned i lønn pga mister kontaktlærertillegget, men fra neste høst får jeg sannsynligvis ny klasse. Anonymkode: a6b6b...8d9 16
Nerine_ Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 Sånn er det jo for veldig mange som jobber turnus/skift, det er stadig endring i arbeidstidene. 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 Tror absolutt du har rett på den samme stillingen og avtalen du gikk ut med. Men om det er en årsturnus eller lignende som er fornyet så kan du vel ikke si så mye med mindre du ba om tilrettelegging når du kom tilbake. Anonymkode: 63e92...643
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror absolutt du har rett på den samme stillingen og avtalen du gikk ut med. Men om det er en årsturnus eller lignende som er fornyet så kan du vel ikke si så mye med mindre du ba om tilrettelegging når du kom tilbake. Anonymkode: 63e92...643 Ta får den samme stillingen, men når det ikke står NÅR timene skal jobbes så står sjefen fritt til å forandre tidligere ordning. Anonymkode: 3ee98...64b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 Så lenge det ikke står noe om fast arbeidstid i din kontrakt så har du ingen rettigheter. Når du bare jobber 40 % så må du regne med at dine vakter blitt satt så de passer til de som har større prosent enn deg. Dette burde du tatt opp med sjefen før du gikk ut i permisjon. Du har en kjæreste regner jeg med og du har kun 40 % så ser ikke noe problem med at dette burde løse seg. Anonymkode: e45fc...a2d 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 Mener du har rett på samme type stilling, men at du kan flyttes innad i bedriften og at de kan endre arbeidstiden etter behov. Fikk jeg beskjed om en gang hvertfall. Anonymkode: 01de8...834
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, Hun_der86 skrev: Jeg har en timesbasert jobb der jeg jobber noe ettermiddag og noe kveld men jeg har en timeplan som fungerer veldig godt for meg og min snart voksende familie. Jeg jobber fast 10 timer i uka og har det fordelt slik at det ikke blir vanskelig å få timeplanen til å gå opp med en liten tass. Men nå som jeg gikk ut i perm ble timeplanen min tilpasset slik at den skulle passe vikaren. Jeg er tilbake i jobb i mars og sa til sjefen at jeg ikke klarer å jobbe slik den er satt opp nå og lurte på om jeg kunne få tilbake min gamle timeplan mår jeg er tilbake. Men da svarte han bare: du kan ikke forvente å komme tilbake til det samme etter perm, det er en kamel du må svelge når du velger å bli gravid.. Er ikke det fryktelig kjipt å si?? Det mest fornuftige er jo å benytte høsten til å skaffe seg annet fast lønnet arbeid i 100 %. Du kan jo ikke forvente å fø både deg og nå to(?) barn på 40% når den voksende familier etter hvert forutsigbart blir til to husholdninger og du må dekke husleie ++. Og å kose seg mange år med deltid gjør at det er det få arbeidsgivere som ønsker ansette deg på fulltid (ingen liker late arbeidere). Anonymkode: b49ba...263
Hun_der86 Skrevet 16. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mest fornuftige er jo å benytte høsten til å skaffe seg annet fast lønnet arbeid i 100 %. Du kan jo ikke forvente å fø både deg og nå to(?) barn på 40% når den voksende familier etter hvert forutsigbart blir til to husholdninger og du må dekke husleie ++. Og å kose seg mange år med deltid gjør at det er det få arbeidsgivere som ønsker ansette deg på fulltid (ingen liker late arbeidere). Anonymkode: b49ba...263 Kose seg så mange år med deltid. Wow. Lat arbeider?? Den spydige kommentaren kunne du spart deg for. Dette er en ekstrajobb jeg har ved siden av annet. Jeg har over 600 000 i årsinntekt og jobber mer enn mange andre jeg kjenner. 1
The Kitten Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 Hva har dette med graviditet spedbarn og babytiden å gjøre? Dette handler om jobben din. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 10 minutter siden, The Kitten skrev: Hva har dette med graviditet spedbarn og babytiden å gjøre? Dette handler om jobben din. Det handler om mammapermisjon, og det å komme tilbake i arbeid. Absolutt relevant på dette forumet! Anonymkode: cd6d1...e98
The Kitten Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om mammapermisjon, og det å komme tilbake i arbeid. Absolutt relevant på dette forumet! Anonymkode: cd6d1...e98 Strengt tatt ikke. Uansett... For å svare på det TS spør om. Ja, det var en kjip ting av sjefen å si. Men så lenge arbeidstiden ikke er nedfelt i kontrakten står sjefen fritt til å bruke styringsretten og fordele timene slik det er best for bedriften. 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 10 timer i uken? Er ikke dette sann 1 dag liksom? Får ikke uken til å gå opp med 2 barn og jobber 10 timer i uken? Høres rart ut. Anonymkode: e1a7c...103 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå