Gå til innhold

En ukes ventetid på koronatesting i Oslo nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte time til testing i går, fikk denne SMSen i dag. Vet at man kan gå privat, men fy fader dette er uholdbart! Jeg er ung, og kan fort bli frisk igjen av koronaen (hvis det er det) på en uke. Kanskje har jeg da hatt korona, men får negativ test.  I verste fall er det 10 dager fra jeg ønsket å teste meg til jeg får bekreftet smitte, hva er poenget da? Hvordan er det mulig å drive smittesporing hvis jeg skal gå 10 dager tilbake i tid og jeg var smittsom noen dager før det? Tenk hvor mange som jeg har vært i kontakt med da (før jeg gikk i karantene) som potensielt går rundt å smitter andre i mens jeg venter på test og testresultat.

4D1033F3-DC6B-4A6A-822F-F2F4AAED179E.png

7E2649EE-7250-4ACC-83E0-972ECEBF60FF.png

Anonymkode: b3a72...bd7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politikerne jugde som vanlig om at kapasiteten skulle økes til 100 000 mennesker i uka. 

Anonymkode: a93d9...091

• Liker 5
Skrevet

Når det er såpass lang ventetid, så tenker jeg at myndighetene ikke ser det som viktig at man testes. Og at viruset ikke er så farlig likevel.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Når det er såpass lang ventetid, så tenker jeg at myndighetene ikke ser det som viktig at man testes. Og at viruset ikke er så farlig likevel.

Nettopp. Man kan ikke forvente at folk skal sitte i mange dager i uvisshet og vente på test. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Man kan ikke forvente at folk skal sitte i mange dager i uvisshet og vente på test. 

Og ikke minst være hjemme fra jobb! Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor, og må nå være vekke fra jobb lenge i påvente av testresultat. Det er jo enorm ressurssløsing. 

vil også si at det faktisk er psykisk tungt, å gå så lenge og ikke vite. Jeg besøkte et eldre familiemedlem for 3 dager siden (selvsagt med god avstand og utendørs) men nå går jeg jo å tenker at jeg kan ha forårsaket en farlig sykdom for henne. 

ts

• Liker 5
Skrevet

Dette ødelegger jo totalt grunnlaget for smittesporing. Det går jo ikke ann! Oslo må endten få opp kapasiteten eller stenge ned sosiale møtepunkt...

Anonymkode: 9c80e...9cb

• Liker 8
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette gidder ikke folk! Nå blir det bedre å ikke si ifra, la forkjøkelsen gå sin gang og slippe karantene. Dette er med på å øke smittespredning!

Anonymkode: 1cdd6...c6c

• Liker 5
Skrevet

Dette burde komme i media! 

Anonymkode: 9c80e...9cb

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politikerne jugde som vanlig om at kapasiteten skulle økes til 100 000 mennesker i uka. 

Ja tydeligvis. Jeg jobber i helsevesenet, og har flere kollegaer som har ønsket en test pga lette symptomer de to siste ukene. Den av dem som fikk kortest ventetid fikk teste etter 3 dager... Det blir veldig tynt i rekkene på jobben hvis dette skal fortsette 😯

Anonymkode: 09f38...249

• Liker 7
Skrevet

I tillegg har det vært veldig vanskelig å komme gjennom på korona-tlf. i det hele tatt...

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette gidder ikke folk! Nå blir det bedre å ikke si ifra, la forkjøkelsen gå sin gang og slippe karantene. Dette er med på å øke smittespredning!

Anonymkode: 1cdd6...c6c

Hvis folk har et lite snev av samvittighet så sier de fra. Og holder seg hjemme til symptomer er borte , test eller ikke test. 

Anonymkode: 4ec10...346

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk har et lite snev av samvittighet så sier de fra. Og holder seg hjemme til symptomer er borte , test eller ikke test. 

Ikke alle har mulighet til å holde seg hjemme fra jobb i flere uker. 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det hjelper jo ikke dem hun allerede kan ha smittet. Det er jo det som er hele poenget med testingen. 

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det hjelper jo ikke dem hun allerede kan ha smittet. Det er jo det som er hele poenget med testingen. 

Da tar hun kontakt med de, evt legger ut melding på sosiale medier. Finn løsninger, ikke bare problemer.! 

Jeg vet mange vil straffe det offentlige for at de ikke gjør jobben sin ( ordner så testkapasiteten er stor nok) men i bunn og grunn straffer man helt andre ved å gi blanke. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tar hun kontakt med de, evt legger ut melding på sosiale medier. Finn løsninger, ikke bare problemer.! 

Jeg vet mange vil straffe det offentlige for at de ikke gjør jobben sin ( ordner så testkapasiteten er stor nok) men i bunn og grunn straffer man helt andre ved å gi blanke. 

Men de får jo ikke testet seg hvis de ikke har symptomer og hun ikke har fått konstatert covid-19. Man får kun teste seg når man oppfyller visse kriterier. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de får jo ikke testet seg hvis de ikke har symptomer og hun ikke har fått konstatert covid-19. Man får kun teste seg når man oppfyller visse kriterier. 

De kan gå i karantene. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tydeligvis. Jeg jobber i helsevesenet, og har flere kollegaer som har ønsket en test pga lette symptomer de to siste ukene. Den av dem som fikk kortest ventetid fikk teste etter 3 dager... Det blir veldig tynt i rekkene på jobben hvis dette skal fortsette 😯

Her blir vi testet samme dag eller neste dag ved symptomer(OUS)

Anonymkode: 27b95...1c1

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan gå i karantene. 

Hvor mange gidder det, de er ikke anbefalt å gjøre det heller. Hva skal man si til arbeidsgiver? «en jeg har vært sammen med er forkjølet, men ikke testet positivt, jeg er ikke syk, men kommer ikke på jobb.«

• Liker 15
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nå tester de alle med symptomer

Anonymkode: 55039...1f7

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei nå tester de alle med symptomer

Anonymkode: 55039...1f7

Men nærkontakt har jo sikkert ikke symptomer :)

• Liker 3
  • Opprett ny...