Gå til innhold

Når for gammel til å bade naken på stranden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt UW-drakt fra Reima til 2-åringen (født i mai 2018), og brukt denne sommeren. Men ser at barn eldre enn ham, rundt 3 år, sprader rundt naken og leker i strandsonen, tisser gjør de også. Hva tenker dere om dette? Feil å reagere på?

Anonymkode: 79466...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. La barna gå nakne så lenge de selv måtte ønske det. 

Anonymkode: 7f4cb...853

• Liker 4
Skrevet

Så lenge de selv er komfortabel med det tenker jeg det er greit. Opp til skolealder, 5 år er fortsatt innafor så lenge barnet er komfortabel med det. 

Det er foreldrenes ansvar å passe på at ungene ikke tisser der folk sitter og går da, så den biten er ikke grei. Hvis de ikke klarer å holde seg, får de heller ha på bleie. 

• Liker 2
Skrevet

Badebleie er greit når de er liten eller tisse vekke fra stranden... sopplevd flere som bæsjer i stranden med folk og foreldrene ikke får det med seg..Og må gi beskjed til de. Om de går naken 3 eller 4 eller 5 år.Så spiller det ingen rolle.Opp til hva barna syns selv er greit. Selv bruker jeg badetøy eller badebleie til mine.

Anonymkode: 78daa...ddb

Skrevet

Alle under 100 kan bade nakne hvis de ønsker det selv. 

Anonymkode: 48f78...83a

• Liker 3
Skrevet

Tenker at alle barn kan bade nakne. Når de kommer i puberteten vil de ofte selv ønske å kle på seg. Da er det også ok. Mi på 5 bada naken til ho var 4.5. Ho på 7 har badetøy, men skifter usjenert foran alle som skulle eller ikke skulle ha interesse av å kikke. Og deilig er det 

Anonymkode: bfdea...59b

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er greit at barn i det hele tatt, uansett alder, bader eller sprader rundt naken på stranda. Hovedsakelig for å beskytte barna. Ikke så kult om barna mine står nakne i bakgrunnen på bildet en annen familie legger ut på Instagram feks. Eller at voksne mennesker som finner nakne barnekropper attraktivt, skal glo på dem. Og i respekt for de andre på stranden. Satt en gang og spiste og plutselig springer en naken unge foran oss og før vi rekker å snu oss har ungen allerede funnet noe han skulle plukke opp på bakken, og ja..

På stranda bruker barna mine badebleie og badedrakt/uv-drakt. Hjemme på verandaen hvor det er mer skjermet kan de fint få lov til å gå nakne om de vil.

Anonymkode: a1bee...6fb

• Liker 3
Skrevet

Barn skal ikke være nakne på offentlig strand i disse dager nei. Uansett alder!!!

Anonymkode: 655b7...211

• Liker 2
Skrevet

Mine har aldri vært nakne på stranden, synes ikke noe om det

Anonymkode: e1a66...57d

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle under 100 kan bade nakne hvis de ønsker det selv. 

Anonymkode: 48f78...83a

Så min tante Iris på 101 kan altså ikke? Skal viderebringe beskjed. Vi skal nemlig på stranden nå til uken. 

Anonymkode: 0d707...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...