AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Ser jo på insta nå at flere merkevarer har tatt i bruk overvektige modeller til å fronte produktet deres. Jeg tror det er noe de «måtte» for å være politisk korrekte. Vi må fake at vi synes det er så flott, men sannheten er egentlig at jeg ikke får like mye lyst på et produkt når hun er overvektig. Jeg vet ikke hvorfor. Men jeg føler det bare er «stakkars vi må gi disse også følelsen av å være modell og vi kommer til å bli boykottet om vi ikke bruker henne» Anonymkode: 0cbea...4ba 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Hæ? Javel. Det eneste jeg tenker er at (og det stemmer som regel) plagget kommer kun i de største str, ergo er de uintr for meg. Synd, for ofte har de mye fine plagg som kun selges fra Large og oppover. Men jeg synes det er en fin ting at de som ikke er supertynne nå endelig kan få kjøpt seg fine plagg. Synes det har vært mye grått, trist og ensfarget i plus size avdelingene tidligere. Anonymkode: 0883a...1f4 9
Mjart Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Enig, og uenig, For meg personlig er det best å se klærne på en tynnere modell, da jeg er tynn selv. Men det kan jo være greit for en som er overvektig å se hvordan klærne ser ut på en som også er overvektig. Spesielt hvis man handler på nett og ikke har muligheten til å prøve først. Men det er en spennende diskusjon egentlig. Det burde ikke brukes overvektige modeller for å fylle en slags kvote, og jeg synes personlig at vi skal være forsiktige med å hylle alle typer kropp, overvekt kan jo være farlig på sikt,. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 De fleste ønsker nok å kjøpe klær der modellen har noen lunde lik kropp som en selv slik at man vet om plagget ser flatterende ut på en selv. Når 7 av 10 nordmenn er overvektige sier det seg selv at man også trenger overvektige modeller Anonymkode: 6bead...36c 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Jeg kjøper aldri klær/ting som promoterer overvekt/fedme. Holder meg til slanke modeller. Anonymkode: a65ad...ba1 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 St det går an! Anonymkode: 79084...14e 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Javel. Det eneste jeg tenker er at (og det stemmer som regel) plagget kommer kun i de største str, ergo er de uintr for meg. Synd, for ofte har de mye fine plagg som kun selges fra Large og oppover. Men jeg synes det er en fin ting at de som ikke er supertynne nå endelig kan få kjøpt seg fine plagg. Synes det har vært mye grått, trist og ensfarget i plus size avdelingene tidligere. Anonymkode: 0883a...1f4 Har ikke syntes at det har vært bare triste klær til overvektige? Men det er liksom ikke så fint å se på likevel, så ? Men er ikke nødvendigvis KLÆR det er snakk om her, men sexy undertøy og badedrakter også. Anonymkode: 0cbea...4ba
Pillarguri Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 Du må huske på at svært mange kvinner er overvektige. Kanskje så mange som 50% av norske kvinner. Modeller i plus size gjør at også disse kvinnene får mulighet til å kjøpe fine ting. Det er et stort marked som de endelig har skjønt trenger fine klær også, og som har stor kjøpekraft. Om de da mister et og annet beinrangel som kunde, det veies mange ganger opp for med de nye kundene de får. 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 Ok. Jeg synes at de kan bruke flere modeller enn 1 for å vise fram produktene sine. Er selv overvektig, og det er nyttig å kunne se hvordan klær sitter på en kropp som er mer lik min enn modeller i str 32. Og jeg har stor forståelse av at tynne liker å se klær på kropper i omtrent samme størrelse som sin egen. Det kan gjerne være mer mangfold i hudfarge på modellene også. Anonymkode: 423a7...9aa 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kjøper aldri klær/ting som promoterer overvekt/fedme. Holder meg til slanke modeller. Anonymkode: a65ad...ba1 Så folk som f.eks planlegger eller kanskje allerede er i gang med vektnedgang skal ikke få kjøpe seg klær da? En nybakt mamma som har gått opp i vekt grunnet svangerskap, hva skal hun ha på seg?? En strisekk med belte rundt? For et tåpelig innlegg. Jeg er petite selv og det er jeg jaggu glad for, for fy f* så mye dritt som blir slengt om de som ikke går inn i en xs. Anonymkode: 0883a...1f4 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Du må huske på at svært mange kvinner er overvektige. Kanskje så mange som 50% av norske kvinner. Modeller i plus size gjør at også disse kvinnene får mulighet til å kjøpe fine ting. Det er et stort marked som de endelig har skjønt trenger fine klær også, og som har stor kjøpekraft. Om de da mister et og annet beinrangel som kunde, det veies mange ganger opp for med de nye kundene de får. Hva mente du med det siste? At det kommer mange kunder fordi det plutselig er for overvektige? Husk at noen må lage klærne også. Skal vite at de som lager dette irriterer seg over elefantene i Norge Anonymkode: 0cbea...4ba
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 TS: Send link til desse sidene /reklameannonsene... Er det overvektige modeller det er snakk om eller faktisk normalvektige kvinner?.. Ser bikbok har tatt i bruk normalvektige kvinner på mange av klærne på nettbutikken deres. Anonymkode: 631b2...c36 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg synes at de kan bruke flere modeller enn 1 for å vise fram produktene sine. Er selv overvektig, og det er nyttig å kunne se hvordan klær sitter på en kropp som er mer lik min enn modeller i str 32. Og jeg har stor forståelse av at tynne liker å se klær på kropper i omtrent samme størrelse som sin egen. Det kan gjerne være mer mangfold i hudfarge på modellene også. Anonymkode: 423a7...9aa Hudfarge er det mer enn nok av. Anonymkode: 0cbea...4ba
Lisa Rowe Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 Grunnen til at det er praktisk å ha modeller i alle størrelser er jo fordi da vil alle mennesker i ulike størrelser kunne se hvordan plagget sitter på en med lignende kropp. Synes forøvrig det er motbydelig at folk konstant skal gå imot overvektige modeller fordi det "promoterer overvekt", men som ikke kommenterer på tynne modeller som mest sannsynligvis er undervektige - da er det jo klart at det ikke handler om hva som er sunt å promotere eller ei. Bare si at du hater feite folk og kom deg over det. 16
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke syntes at det har vært bare triste klær til overvektige? Men det er liksom ikke så fint å se på likevel, så ? Men er ikke nødvendigvis KLÆR det er snakk om her, men sexy undertøy og badedrakter også. Anonymkode: 0cbea...4ba Er ikke undertøy og badedrakter klær??? Anonymkode: f6979...2b8 6
Pillarguri Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mente du med det siste? At det kommer mange kunder fordi det plutselig er for overvektige? Husk at noen må lage klærne også. Skal vite at de som lager dette irriterer seg over elefantene i Norge Anonymkode: 0cbea...4ba Jeg mente at etterhvert som produsentene begynner å lage og reklamere for klær til plus size jenter, så vil kundene komme strømmende. I dag er det rett og slett vanskelig for store jenter å finne fine klær. Mye triste farger og teltfasonger i de få spesialbutikkene som fins. Det er en grunn til at store jenter ofte går i joggeklær. Jeg skjønner godt at asiatiske jenter lurer på hvordan norske/europeiske/amerikanske kvinner ser ut. I forhold til dem er vi jo gigantiske. Jeg reiste mye i Asia på 80 tallet. Var da 178 cm høy og veide ca 65 kg. Ble sett på som en gigant som de pekte på og lo av, og jeg kunne bare glemme å kjøpe klær i Asia. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, Lisa Rowe skrev: Grunnen til at det er praktisk å ha modeller i alle størrelser er jo fordi da vil alle mennesker i ulike størrelser kunne se hvordan plagget sitter på en med lignende kropp. Synes forøvrig det er motbydelig at folk konstant skal gå imot overvektige modeller fordi det "promoterer overvekt", men som ikke kommenterer på tynne modeller som mest sannsynligvis er undervektige - da er det jo klart at det ikke handler om hva som er sunt å promotere eller ei. Bare si at du hater feite folk og kom deg over det. Klarer ikke hate feite folk. Ser ikke ei feit dame og tenker bare negativt. Men synes rett og slett ikke det er like fint. Og særlig ikke på bilder. Anonymkode: 0cbea...4ba
tussi84 Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 Hvor store er disse modellene? Jeg kaller på en måte ikke pluz size modeller i str 38/40 for overvektige. De illustrerer mer gjennomsnittskvinnen. De fleste kvinner bruker str mellom 36 og 42 et sted, og det å bruke str 40 betyr ikke at du er overvektig. De tynne modellene derimot,(mange av de altfor tynne) fronter str som 32 og 34. Det er ikke mange som bruker str 32 eller 34, hvis man sammenligner med str 38 eller 40. 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, Pillarguri skrev: Jeg mente at etterhvert som produsentene begynner å lage og reklamere for klær til plus size jenter, så vil kundene komme strømmende. I dag er det rett og slett vanskelig for store jenter å finne fine klær. Mye triste farger og teltfasonger i de få spesialbutikkene som fins. Det er en grunn til at store jenter ofte går i joggeklær. Jeg skjønner godt at asiatiske jenter lurer på hvordan norske/europeiske/amerikanske kvinner ser ut. I forhold til dem er vi jo gigantiske. Jeg reiste mye i Asia på 80 tallet. Var da 178 cm høy og veide ca 65 kg. Ble sett på som en gigant som de pekte på og lo av, og jeg kunne bare glemme å kjøpe klær i Asia. Ja? Vi fortjener mer fattigdom i Norge. Se hvor alle gode tar oss Anonymkode: 0cbea...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, tussi84 skrev: Hvor store er disse modellene? Jeg kaller på en måte ikke pluz size modeller i str 38/40 for overvektige. De illustrerer mer gjennomsnittskvinnen. De fleste kvinner bruker str mellom 36 og 42 et sted, og det å bruke str 40 betyr ikke at du er overvektig. De tynne modellene derimot,(mange av de altfor tynne) fronter str som 32 og 34. Det er ikke mange som bruker str 32 eller 34, hvis man sammenligner med str 38 eller 40. Store nok til at fettet henger langt utenfor klærne. Lår som rett og slett smertefulle ut. Så vi snakket nok mer overvektig her Anonymkode: 0cbea...4ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå