Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å se film og dokumentarer, og ikke minst animasjon. Japansk animasjonsfilmer. Liker også å lese bøker. Både noveller, romaner, ungdom og barnebøker osv... 

Har ofte tenkt på hvor gøy det hadde vært å oversette filmer og bøker og slikt. Herregud, som jeg hadde kost med meg å sitte å nerde på den måten. 

Jeg er ganske god i engelsk, og har lært meg noen ord på japansk. Lurer på å studere japansk, er det noen fremtid i det? 

Noen som jobber som oversetter og/eller har studert språk? 

Hilsen litt nerd 🤓

Anonymkode: 157dd...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet litt frilans innimellom med å oversette TV-serier fra engelsk til norsk. Det er som oftest dårlig betalt. Jeg har pleid å få tre dollar per videominutt, men det ligger stort sett mye arbeid i hvert eneste minutt hvis det er mye dialog. Det har hendt at jeg har tatt på meg litt større prosjekt med mange episoder i slengen, og da pleier jeg å kjenne at jeg blir litt tussete. Man får jo ikke akkurat velge hvilken serie man vil oversette, og ender da opp med å måtte lide seg igjennom serier som virkelig ikke passer til smaken. Kan tenke meg det er litt bedre å oversette bøker. Vet ikke om hensikten med å studere japansk er for å kunne oversette de seriene du liker, men for å kunne oversette noe så presist som mulig må man oppfatte alle de språklige nyansene. Man er nødt til å kunne språket ganske flytende og være eksponert for det over tid for å nå et så høyt nivå, og jeg ser for meg at det ikke er helt nok bare å studere det da? 

Anonymkode: 9f25b...165

Skrevet

Hva slags utdannelse har du? 

Og hva er hovedinntektskilden din? 

Skrevet