Gå til innhold

Å la barnet smake på kaffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo 

Er det ille å la barnet på tre år smake på kaffe hvis det spør? Snakk om minimal slurk. 

Angrer litt på at jeg lot henne smake på iskaffe, det var visst veldig godt... 😅

Anonymkode: f65cc...638

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet spør, så er det vel ikke så gale med litt. Iskaffe fra butikken ville jeg holdt både barnet og meg unna. Nesten bare sukker. Gjør til at man blir helt i ørske og slapp etter en stund.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo 

Er det ille å la barnet på tre år smake på kaffe hvis det spør? Snakk om minimal slurk. 

Angrer litt på at jeg lot henne smake på iskaffe, det var visst veldig godt... 😅

Jeg husker jeg satt sammen med mamma i den alderen og dyppet sukkerbiter i kaffen hennes og slurpet av kaffen. Koselige minner, du treng ikkje ha dårlig samvittighet!!:)

• Liker 5
Skrevet

Unger bør vel ikke få i seg så mye koffein.
Men var det kaffe eller iskaffe ungen smakte? I de fleste iskaffeer, er det jo veldig mye sukker og det er jo heller ikke så bra for små barn

Anonymkode: b1199...be2

Skrevet

Gi henne vanlig kaffe neste gang, så går det nok over 😄

Jeg likte kaffe veldig godt som barn. I små doser er det uproblematisk 

Anonymkode: cb66b...3a6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Hvis barnet spør, så er det vel ikke så gale med litt. Iskaffe fra butikken ville jeg holdt både barnet og meg unna. Nesten bare sukker. Gjør til at man blir helt i ørske og slapp etter en stund.

Ja den er ikke veldig god heller, det var den hun smakte 😅 får lage min egen heretter, liker best uten sukker. 

Skrevet

En slurk i ny og ne er i orden 😊

Anonymkode: 7f339...17a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, apokryf skrev:

Jeg husker jeg satt sammen med mamma i den alderen og dyppet sukkerbiter i kaffen hennes og slurpet av kaffen. Koselige minner, du treng ikkje ha dårlig samvittighet!!:)

Hehe det gjorde jeg selv 😅 og mariekjeks i kaffen til bestefar 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg lot min smake iskaffe. Ikke lurt, han elsket det. 😆 

Går fint an å la de smake, men hvis de liker det har du et problem. :P

Jada, det er mye sukker i iskaffe, men sukker er jo ikke farlig sånn uten videre. Er dere like kritiske til sjokolademelk? Koffeinet er langt verre for barnekroppen å håndtere enn sukkeret. 

Skrevet

Gjorde samme tabbe og lot eldste smake en slurk mocca da han var rundt 8-10 år. Var konstant mas om å få egen etter det. Så jeg kjøpte koffeinfrie kapsler og lot han få det en og annen gang hjemme. Nå går han på ungdomsskolen og styrer det selv, men jeg har sakt maks en om dagen.

Anonymkode: eab86...8f9

Skrevet

Ikkeno problem. Hadde smakt kaffe, øl og vin i den alderen.

Anonymkode: 6613e...ddf

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg lot min smake iskaffe. Ikke lurt, han elsket det. 😆 

Går fint an å la de smake, men hvis de liker det har du et problem. :P

Jada, det er mye sukker i iskaffe, men sukker er jo ikke farlig sånn uten videre. Er dere like kritiske til sjokolademelk? Koffeinet er langt verre for barnekroppen å håndtere enn sukkeret. 

Vi har ikke sjokolademelk hjemme, kanskje et par ganger i året😊 tenker at en slurk koffein en gang i blant ikke gjør så stor skade. Minimale slurker hun tar 😊

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde samme tabbe og lot eldste smake en slurk mocca da han var rundt 8-10 år. Var konstant mas om å få egen etter det. Så jeg kjøpte koffeinfrie kapsler og lot han få det en og annen gang hjemme. Nå går han på ungdomsskolen og styrer det selv, men jeg har sakt maks en om dagen.

Anonymkode: eab86...8f9

Det var veldig smart 😊 har gitt henne cappuccinoskum med kanel hehe.. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikkeno problem. Hadde smakt kaffe, øl og vin i den alderen.

Anonymkode: 6613e...ddf

Vi drikker ikke alkohol, men te og kaffe går det mye av og hun får alltid smake.. Må kanskje bruke koffeinfri kaffe etterhvert.. 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...