AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Ja, det er noen gode mennesker der, men flertallet er passivt aggressive. Jeg er så forbanna nå, at jeg håper det hjelper å skrive ned noen punkter, for det er helt vanvittig at denne telefonen blir anbefalt hver gang det handler om psykisk sykdom på TV. Kirkens SOS, ja. Der er de dyktige - hjelpetelefonen? Nei. De er grenseløse, overstyrende, bruker det du betror dem i mot deg, tråkker deg enda lenger ned enn det du allerede er, og når du får en reaksjon på det sykeliggjøres det. Legger ved et bilde for å understreke poenget mitt. Og jeg synes store deler av hjelpeapparatet er sånn. Her er bare noen kommentarer av mange: - Du, jeg har alltid lurt på hvordan det er med intimbarbering for dere incestutsatte - klarer du å barbere deg nedentil? - Du må ikke si ifra til venninna di at dere ikke passer sammen, bare la vennskapet gå over av seg selv uten å si noe - å si i fra er det samme som å invitere en mann opp i senga di og si at dere ikke kan ha sex. - Jeg vil gjerne være terapeuten din, gå inn på ...... så finner du mine tjenester der. - Du har jo følelser som er veldig annerledes enn andre, men du har jo tatt vare på to hunder så da klarer du vel å ta vare på barn også. (på spørsmål om han trodde jeg ville bli en god forelder) . Jeg kunne fortsatt i det uendelige. Og egentlig er jeg ikke så mye sint som at jeg er jævelig lei meg. For sånn er det å ha traumeerfaring i Norge + dårlig råd - man må ta til takke med grenseløse folk uten sosiale antenner. Anonymkode: 2ee00...bc4 6
nomore82 Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Hvilken hjelpetelefon snakker vi om her? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Just now, nomore82 said: Hvilken hjelpetelefon snakker vi om her? Trodde det bare var en som het det. Snakker om Mental Helse sin. Anonymkode: 2ee00...bc4
nomore82 Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det bare var en som het det. Snakker om Mental Helse sin. Anonymkode: 2ee00...bc4 Veldig kjipt at du opplever dette. Har du klaget til Mental Helse som drifter tjenesten? 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det bare var en som het det. Snakker om Mental Helse sin. Anonymkode: 2ee00...bc4 https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder her er det flere hjelpetelefonen for forskjellige situasjoner. De jeg har snakket med, av andre enn mental helse sin, har vært veldig gode. Anonymkode: 5f79b...c01
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Just now, nomore82 said: Veldig kjipt at du opplever dette. Har du klaget til Mental Helse som drifter tjenesten? Ja, har hatt noen runder, men det hjelper ikke så mye når den ansatte lyver og sier de ikke har sagt det de har sagt, og hun som er leder er ganske tafatt. Svarer bare "jeg skal ta det opp med den ansatte" uten å vise den minste forståelse for at det som ble sagt var feil. Jeg har mine faste tre jeg snakker med der - og da går det stort sett bra - men ga en annen en sjanse i går fordi jeg ikke hadde fått tak i noen av de tre på nesten ei uke, og har det så dårlig nå at jeg av erfaring bruker dager på å hente meg inn igjen. Ganske interessant å bli dårlige av "hjelp" enn bedre. Den siste gangen jeg opplevde vold for noen år tilbake og jeg fortalte det til en mann der var kommentaren: - Du verden, og jeg som ikke har hatt annet å finne på en å male båten i sommer. Det var faktisk en ansatt (av de gode) som sa til meg nylig: - Hvis du ønsker ordentlig tilbakemeldinger tror jeg nok ikke du finner så mye av det her. Du er så smart at det du sier går langt over hodet på de fleste her. Anonymkode: 2ee00...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder her er det flere hjelpetelefonen for forskjellige situasjoner. De jeg har snakket med, av andre enn mental helse sin, har vært veldig gode. Anonymkode: 5f79b...c01 Hvilke har du snakket med? ...hvis det går greit å spørre? Jeg synes det finnes noen innimellom på Legevakten som er virkelig gode - men det er også noen der som følger protokollen fremfor å være et medmenneske, og det kjennes veldig overstyrende for en som er traumeutsatt. Derimot kan man si ifra om det der, og få lov til å snakke med en annen - og da løser det seg stort sett. Sist jeg ringte måtte jeg gjennom fire personer før jeg forsøkte en ung mann som var helt fantastisk. Kirkens SOS er min absolutte favoritt, men den er ikke gratis og fattig som jeg er har jeg ikke råd til å ringe de regelmessig. (gjeldsordning=kontantkort) Det har vært noen kjipe opplevelser på Kirkens SOS også MEN det blir tatt tak i med EN gang av lederen der, og det gjør at jeg faktisk ikke husker hva som har blitt sagt, for det å bli møtt på det gjør at man blir ferdig med det. Jeg er i en litt rar livsituasjon fordi jeg jobber hardt nå for å bryte mitt liv som voldsutsatt - og har ikke opplevd vold på flere år nå. Vet det høres ut som om jeg snakker om å ha blitt rusfri, men det er nesten sånn det oppleves, for det er så utrolig sterke mekanismer i spill. Så. Jeg er mesteparten av tiden ganske så stabil, har ingen diagnose selv om det er heavy å bearbedeide traumer av og til, og bruker bare tiden til å bygge meg selv opp igjen slik at neste gang jeg forsøker å få venner/kjæreste er det mennesker som er gode for meg. Føler jeg er på god vei mot det målet. Så. Da bruker jeg Hjelpetelefonen for å slippe å kjenne meg ensom, men så skjer det her og jeg blir bare dratt tilbake inn i dårlige tanker om meg selv gang på gang. Anonymkode: 2ee00...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 Ja, den telefonen der ansetter bunnfallet av menneskeheten. Man føler seg verre etter å ha snakket med dem. Det siste du skriver, at du er så smart at det du sier går over hodet på de fleste, er noe jeg har følt når jeg har pratet med dem. Jeg har ringt for å prate om en rekker hendelser fra min manns side som jeg senere har funnet ut kalles gaslighting. Fyren fra hjelpetelefonen presterte å lire av seg kommentarer som «Det tror jeg ikke noe på, det er bare din versjon av saken«,«dette er bare storm i vannglass« og han spurte hånende om jeg klagde på at han hang dorullen feil vei også. Uansett hva jeg sa, endte han opp med å veksle mellom å nekte å tro det eller å bagatellisere det. De bør absolutt lese seg opp på gaslighting, for når du er manipulert og langt nede fordi du har blitt gaslightet i en årrekke bør du få hjelp når du strekker ut hånden og ber om det. Anonymkode: 5732f...c90 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 Sitat - Jeg vil gjerne være terapeuten din, gå inn på ...... så finner du mine tjenester der. Har de overhodet lov til det? Jeg synes du burde fortelle hvilken side han driver. Anonymkode: 5732f...c90 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, den telefonen der ansetter bunnfallet av menneskeheten. Man føler seg verre etter å ha snakket med dem. Det siste du skriver, at du er så smart at det du sier går over hodet på de fleste, er noe jeg har følt når jeg har pratet med dem. Jeg har ringt for å prate om en rekker hendelser fra min manns side som jeg senere har funnet ut kalles gaslighting. Fyren fra hjelpetelefonen presterte å lire av seg kommentarer som «Det tror jeg ikke noe på, det er bare din versjon av saken«,«dette er bare storm i vannglass« og han spurte hånende om jeg klagde på at han hang dorullen feil vei også. Uansett hva jeg sa, endte han opp med å veksle mellom å nekte å tro det eller å bagatellisere det. De bør absolutt lese seg opp på gaslighting, for når du er manipulert og langt nede fordi du har blitt gaslightet i en årrekke bør du få hjelp når du strekker ut hånden og ber om det. Anonymkode: 5732f...c90 SÅ FANTASTISK GLAD jeg ble nå!!!!!! Tusen takk for at du deler, for har følt meg så JÆVELIG alene i dette. Man blir fremstilt som den eneste som klager og at alle andre er så fornøyd. Og når vi er inne på tema om gaslighting - det er jo nettopp det de selv bedriver, så det blir som å forvente å få støtte av en rasist når du sier du er i mot rasisme. Det er det jeg har skjønt etter mange år, at de har et veldig skjørt ego og trenger DEG til å bygge seg selv opp, og er du ikke enig med dem blir det full - om en stille - krig. For det er så innpakket at du stort sett ikke forstår hva som har skjedd deg før du har lagt på. P.S. Er IKKE glad for det du skriver om dine egne erfaringer med en mann som manipulerer deg. Håper du får hjelp et annet sted til å håndtere det? Hvis ikke har du min absolutte favoritt her om temaet. Norge vet for lite om dette, og hjelpetelefonen er jo full av dem som nettopp bruker slike kommunikasjonsteknikker. Anonymkode: 2ee00...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har de overhodet lov til det? Jeg synes du burde fortelle hvilken side han driver. Anonymkode: 5732f...c90 Han har sluttet og jeg husker dessverre ikke hva han heter. Husker han til og med begynte med terapi over telefon da jeg nevnte noe om at jeg var utsatt for overgrep og hadde problemer med å pusse tennene som et resultat av det. Jeg hadde snakket med ham EN gang før, og likevel oppfordret han til at jeg skulle gå inn på badet og pusse tennene mens han hørte på. Sa selvfølgelig nei, men dette sier noe om hvor vanvittig grenseløse de er. Dette er en del år siden nå forresten og klarer fint å pusse tenna nå, men det måtte mange år i terapi for å få til det og så trodde en mann han kunne få meg til å gjøre det uten å bygge opp tillit først. Anonymkode: 2ee00...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke har du snakket med? ...hvis det går greit å spørre? Jeg synes det finnes noen innimellom på Legevakten som er virkelig gode - men det er også noen der som følger protokollen fremfor å være et medmenneske, og det kjennes veldig overstyrende for en som er traumeutsatt. Derimot kan man si ifra om det der, og få lov til å snakke med en annen - og da løser det seg stort sett. Sist jeg ringte måtte jeg gjennom fire personer før jeg forsøkte en ung mann som var helt fantastisk. Kirkens SOS er min absolutte favoritt, men den er ikke gratis og fattig som jeg er har jeg ikke råd til å ringe de regelmessig. (gjeldsordning=kontantkort) Det har vært noen kjipe opplevelser på Kirkens SOS også MEN det blir tatt tak i med EN gang av lederen der, og det gjør at jeg faktisk ikke husker hva som har blitt sagt, for det å bli møtt på det gjør at man blir ferdig med det. Jeg er i en litt rar livsituasjon fordi jeg jobber hardt nå for å bryte mitt liv som voldsutsatt - og har ikke opplevd vold på flere år nå. Vet det høres ut som om jeg snakker om å ha blitt rusfri, men det er nesten sånn det oppleves, for det er så utrolig sterke mekanismer i spill. Så. Jeg er mesteparten av tiden ganske så stabil, har ingen diagnose selv om det er heavy å bearbedeide traumer av og til, og bruker bare tiden til å bygge meg selv opp igjen slik at neste gang jeg forsøker å få venner/kjæreste er det mennesker som er gode for meg. Føler jeg er på god vei mot det målet. Så. Da bruker jeg Hjelpetelefonen for å slippe å kjenne meg ensom, men så skjer det her og jeg blir bare dratt tilbake inn i dårlige tanker om meg selv gang på gang. Anonymkode: 2ee00...bc4 Jeg skjønner det er vanskelig, tro meg. Jeg måtte ta meg veldig sammen for å klare å ringe fordi jeg synes det er vanskelig å snakke om hva som har skjedd. Naturlig nok. Jeg har snakket med Amathea (bare for info, men de var dyktige og hjelpsomme!) DIXI var jeg i kontakt med, men jeg backa ut når jeg måtte gå dypere inn i meg selv. De er også flinke, men de nådde ikke helt inn til meg og jeg var kanskje ikke helt klar heller. Og jeg har snakket med landsdekkende mot overgrep, krisesenteret og spiseforstyrrelseforeningen. Nå blir det jo veldig tydelig hva jeg har opplevd, men det går fint. Jeg har også traumer og har vanskelig for å åpne meg for andre, og det å snakke med noen på telefon er også vanskelig. De som hjalp meg mest og fikk meg til å føle meg tryggest, var dama jeg snakka med på krisesenteret. Da visste jeg at jeg kunne ringe tilbake dit og få hjelp med en gang hvis det ble nødvendig. Den landsdekkende mot overgrep er også gode mennesker som hører på deg og stiller passende spørsmål og du merker at de faktisk bryr seg, du er ikke bare en brikke. Håper dette gir deg noe. Anonymkode: 5f79b...c01
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 Ca. et år etter jeg ble voldtatt ringte jeg hjelpetelefonen og hun jeg snakket med sa sånn "du kan jo ikke henge deg opp i fortiden, du må bare se framover!". Vet du hva, sånt sier man ikke til noen som har fått livet sitt snudd på hodet og er så suicidal at planen var klar for lenge siden. Det er dessverre mange inkompetente der, har snakket med noen som er flinke (blant annet en kjempehyggelig dame med Fredrikstad-dialekt, så kudos til henne!), men enkelte andre skulle aldri hatt den jobben. Anonymkode: 24150...b68 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, den telefonen der ansetter bunnfallet av menneskeheten. Man føler seg verre etter å ha snakket med dem. Det siste du skriver, at du er så smart at det du sier går over hodet på de fleste, er noe jeg har følt når jeg har pratet med dem. Jeg har ringt for å prate om en rekker hendelser fra min manns side som jeg senere har funnet ut kalles gaslighting. Fyren fra hjelpetelefonen presterte å lire av seg kommentarer som «Det tror jeg ikke noe på, det er bare din versjon av saken«,«dette er bare storm i vannglass« og han spurte hånende om jeg klagde på at han hang dorullen feil vei også. Uansett hva jeg sa, endte han opp med å veksle mellom å nekte å tro det eller å bagatellisere det. De bør absolutt lese seg opp på gaslighting, for når du er manipulert og langt nede fordi du har blitt gaslightet i en årrekke bør du få hjelp når du strekker ut hånden og ber om det. Anonymkode: 5732f...c90 Må bare understreke EN gang til at jeg virkelig er lei meg på dine vegne, ble bare litt revet med av at noen ordla seg nøyaktig som jeg selv ville gjort for å forklare hvordan den telefonen har virket på meg. Jeg engasjerte meg frivilig for fire år siden, fikk dårlig magefølelse med det samme, men hjelpetelefonen oppmuntret meg til å være der. Lang historie kort: Lederen viste seg å være psykopat, jeg ble grovt utnyttet i over ett år, møtte veggen med et smell og var deprimert i to år etterpå. Alt det kunne vært unngått hvis jeg hadde fått støtte på magefølelsen min og funnet meg et annet sted å jobbe frivillig. Så det disse folka holder med på er ikke bare den ødeleggende og vonde samtalen der og da, men også ødeleggende ringvirkninger i mange år. Men de er for korte i nøtta til å skjønne det. Dessverre. Vil i hvert fall si at JEG støtter deg, og synes han du snakket med virket som en fullstendig idiot. Skriv gjerne forbokstaven på navnet hans, så kommer jeg til å skjønne hvem det er med EN gang. Dessverre. Anonymkode: 2ee00...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 Der du beskriver er langt over streken og overhodet uke slik det skal være. Det er heller ikke lov eller greit i forhold til opplæringen vi får. Jeg håper du vil ta kontakt med organisasjonen sentralt slik at de kan ta tak i disse menneskene. Mennesker i en sårbar situasjon skal ikke måtte bli møtt sånn du har opplevd. Jeg tok selv kontakt med ledelsen i Mental helse sin hjelpetelefon i våres da jeg ble møtt på en helt horribel måte. Litt som deg, med gaslighting. Og når jeg påpekte til hun jeg snakket med at hun ikke møtte meg godt brukte hun det mot meg. Men jeg tok kontakt med ledelsen og ble forstått og møtt virkelig godt. Og lederen lovet å ta det videre med den personen det gjaldt. Nå vet jeg ikke om det ble gjort, men det hjalp meg å få ta de grepene jeg hadde mulighet til. Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne. Har vært der selv og den følelsen når man virkelig trenger noen som forstår og så bare tåkelegger de! Men det finnes noen gode mennesker der. Hvis jeg ringer slike steder nå ser jeg det helt an på hvem som tar telefonen. Anonymkode: d0b07...7c9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner det er vanskelig, tro meg. Jeg måtte ta meg veldig sammen for å klare å ringe fordi jeg synes det er vanskelig å snakke om hva som har skjedd. Naturlig nok. Jeg har snakket med Amathea (bare for info, men de var dyktige og hjelpsomme!) DIXI var jeg i kontakt med, men jeg backa ut når jeg måtte gå dypere inn i meg selv. De er også flinke, men de nådde ikke helt inn til meg og jeg var kanskje ikke helt klar heller. Og jeg har snakket med landsdekkende mot overgrep, krisesenteret og spiseforstyrrelseforeningen. Nå blir det jo veldig tydelig hva jeg har opplevd, men det går fint. Jeg har også traumer og har vanskelig for å åpne meg for andre, og det å snakke med noen på telefon er også vanskelig. De som hjalp meg mest og fikk meg til å føle meg tryggest, var dama jeg snakka med på krisesenteret. Da visste jeg at jeg kunne ringe tilbake dit og få hjelp med en gang hvis det ble nødvendig. Den landsdekkende mot overgrep er også gode mennesker som hører på deg og stiller passende spørsmål og du merker at de faktisk bryr seg, du er ikke bare en brikke. Håper dette gir deg noe. Anonymkode: 5f79b...c01 Tenker du på Incestsenteret i Vestfold om den landsdekkende? For meg har det vært en helt forferdelig opplevelse - nøyaktig samme væremåte som hjelpetelefonen. De kunne rope til meg at "det er bare du som klager på oss", slenge på røret (tror jeg bannet EN gang på de elleve årene jeg ringte dit fra 2006-2017) og jeg kunne være helt sikker på at de ikke holdt taushetsplikten siden nestemann jeg snakket med visste alt jeg hadde sagt i forrige samtale. Eks. Jeg tok abort i 2015, fortalte det til bare EN person (trodde jeg), ringe opp igjen og fikk følgende kommentar: - Jeg vet du har tatt abort for overhørte hun du snakket med først, og da hun la på spurte jeg "har .... tatt abort?" og da sa hun ja. Som jeg skriver over her er det så mye av dette i hjelpeapparatet - spesielt lavterskeltilbud. Når det gjelder krisesenteret kunne jeg ikke få hjelp der siden siste opplevelse (som jeg tok kontakt for) var med en tilfeldig bekjent, og de har dessverre kun ressurser til å hjelpe de som er i familie/nært vennskap med overgriper. Men har hørt de er flinke 🙂 DIXI kjenner jeg ikke til, men det som er viktig når man skal gå så dypt og snakke om noe så følsomt er TILLIT, og det tar tid å bygge opp. Altfor mange av disse tilbudene presser seg på, og det skal man ALDRI gjøre. Man skal heller snakke om å plante persille i hundre timer, enn å stille spørsmål. Historien kommer når DU er klar, ikke når den som lytter mener du burde være det. Og det må de som jobber på støttetelefoner snart forstå (mange gjør det altså, men...) Anonymkode: 2ee00...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 Det er en fyr, fornavnet starter på B. Forstår ikke hva han gjør i en sånn rolle. Makan til flåsete pjatt. Av og til virker det som han følger med på noe annet (Google? mobilen sin?) og glemmer at han snakker med et menneske i krise. Ellers endel ålreite, og endel ubrukelige. Det er en godt voksen dame som er virkelig god å snakke med. Aner jo ikle hva de heter. Jeg også er traumeutsatt, forresten. Anonymkode: 365da...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke har du snakket med? ...hvis det går greit å spørre? Jeg synes det finnes noen innimellom på Legevakten som er virkelig gode - men det er også noen der som følger protokollen fremfor å være et medmenneske, og det kjennes veldig overstyrende for en som er traumeutsatt. Derimot kan man si ifra om det der, og få lov til å snakke med en annen - og da løser det seg stort sett. Sist jeg ringte måtte jeg gjennom fire personer før jeg forsøkte en ung mann som var helt fantastisk. Kirkens SOS er min absolutte favoritt, men den er ikke gratis og fattig som jeg er har jeg ikke råd til å ringe de regelmessig. (gjeldsordning=kontantkort) Det har vært noen kjipe opplevelser på Kirkens SOS også MEN det blir tatt tak i med EN gang av lederen der, og det gjør at jeg faktisk ikke husker hva som har blitt sagt, for det å bli møtt på det gjør at man blir ferdig med det. Jeg er i en litt rar livsituasjon fordi jeg jobber hardt nå for å bryte mitt liv som voldsutsatt - og har ikke opplevd vold på flere år nå. Vet det høres ut som om jeg snakker om å ha blitt rusfri, men det er nesten sånn det oppleves, for det er så utrolig sterke mekanismer i spill. Så. Jeg er mesteparten av tiden ganske så stabil, har ingen diagnose selv om det er heavy å bearbedeide traumer av og til, og bruker bare tiden til å bygge meg selv opp igjen slik at neste gang jeg forsøker å få venner/kjæreste er det mennesker som er gode for meg. Føler jeg er på god vei mot det målet. Så. Da bruker jeg Hjelpetelefonen for å slippe å kjenne meg ensom, men så skjer det her og jeg blir bare dratt tilbake inn i dårlige tanker om meg selv gang på gang. Anonymkode: 2ee00...bc4 Helt sprøtt at du må bruke kontantkort når det billigste mobilabonnementet er 130 kr i måneden. Anbefaler deg å be NAV om et ordentlig abonnement slik at du kan nytte deg av fri ringetid. Anonymkode: d0b07...7c9 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 Har opplevd det samme med kirkens sos chatt. Noen er passe aggressiv Anonymkode: 11073...55e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Der du beskriver er langt over streken og overhodet uke slik det skal være. Det er heller ikke lov eller greit i forhold til opplæringen vi får. Jeg håper du vil ta kontakt med organisasjonen sentralt slik at de kan ta tak i disse menneskene. Mennesker i en sårbar situasjon skal ikke måtte bli møtt sånn du har opplevd. Jeg tok selv kontakt med ledelsen i Mental helse sin hjelpetelefon i våres da jeg ble møtt på en helt horribel måte. Litt som deg, med gaslighting. Og når jeg påpekte til hun jeg snakket med at hun ikke møtte meg godt brukte hun det mot meg. Men jeg tok kontakt med ledelsen og ble forstått og møtt virkelig godt. Og lederen lovet å ta det videre med den personen det gjaldt. Nå vet jeg ikke om det ble gjort, men det hjalp meg å få ta de grepene jeg hadde mulighet til. Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne. Har vært der selv og den følelsen når man virkelig trenger noen som forstår og så bare tåkelegger de! Men det finnes noen gode mennesker der. Hvis jeg ringer slike steder nå ser jeg det helt an på hvem som tar telefonen. Anonymkode: d0b07...7c9 Samme her! Det er noen nye der nå, som er helt fantastiske, men kun EI jeg har snakket med over flere år som ikke har misbrukt makt en eneste gang. Og det sier litt. Grunnen til reaksjon nå i dag var en opplevelse igår. Er som deg nå at jeg stort sett bare legger på hvis feil person svarer, men så blir man jo desperat hvis det går mange dager uten, og da tok jeg til takke med en igår jeg virkelig ikke burde ha snakket med. Satt her for noen timer siden og var så sint at den lille hunden min så engstelig ut. Blir aldri sint på henne, men hun liker ikke sterke følelselser i det hele tatt så hun er på en måte følelsesmoderatoren min, he, he.... hvis hun ikke ser blid og fornøyd ut vet jeg at jeg trenger litt støtte fra andre. Veldig lei meg for å høre din erfaring, men samtidig glad jeg delte dette nå, for tror vi er mange som erfarer de folka sånn, men siden ingen snakker om det (fordi det fortsatt er litt tabu og fortelle i et åpent forum at man ringer dit) går man veldig alene med det. Og føler det er en selv det er noe galt med. Anonymkode: 2ee00...bc4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå