AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Hver gang det dukker opp tråder om barnehage så kommer det ansatte som komenterer og har en formening om ungene som er lenge i barnehage. Så må vi som foreldre forsvare hvorfor min 3 åring er i barnehage selvom jeg er i mamma permisjon.Disse ansatte vet veldig mye om foreldrene tydligvis også hverdagen hjemme så de kan si sin mening at Truls er altfor lenge i barnhagen selvom hans mor er hjemme med Baby.Det er ikke deres sak om hvorfor en unge er lenge i barnhagen dere får betalt for å jobbe og er der for å passe barna.Skal vi betale dere for å slappe av. Jeg føler meg ikke truffet og det er ikke derfor jeg oppretter denne tråden,men får vondt av andre mødre/fedre som blir dømt av dere fordi de er hjemme og velger å hente sent. Hva vet dere om baby ikke sover har kolikk at mor ønsker litt alenetid med baby for å kunne være en bedre mamma for storebror. Nok av andre grunner også og for ikke å snakke om alenemødre. Dere må virkelig skjerpe dere eller finne en annen jobb. Anonymkode: 9f258...9bf 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 16. august 2020 "Petter er sliten og lei seg.. han blir jo alltid hentet sist.." "..det er jo lange dager for, Maia.." And the list goes on and on.. Takk barnehageansatte for at dere får meg og andre foreldre til å føle seg enda mere dritt. Som om vi ikke har dårlig samvittighet fra før av. Hilsen alenemor som prøver å sjonglere to jobber og studier for å unngå fem nye år på NAV. Anonymkode: 61dbe...674 73
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Handler vel om at barn blir sliten i bhg og da er det forkastelig å kjøre 8 timers dager med mindre det er en grunn for det. Foreldre klager på "vanskelige" barn som er utfordrende på ettermiddagen, men ser ikke sammenheng med at barnet er sliten og derfor utagerer. En mor kan ikke være en god mor for sitt barn om barne rer i bhg 9 timer dag, for da ser hun jo ikke barnet i våkentida? Er dessverre mange foreldre som vil ha barn, men skal ikke tilbringe tid med dem, og det er barnehagen sin sak. Du sier det ikke går inn på deg, men det gjør jo tydelig det. Anonymkode: 26d4b...54c 47 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 16. august 2020 Er det ikke lov å reagere når foreldre som går hjemme lar ungen være i barnehagen fra den åpner til den stenger? Du skriver at mor trenger tid med den nye babyen, og trenger tid hjemme alene. Hva med barnets behov? Har du prøvd å være den voksne i barnehagen som ser barnet som kommer tidlig og bli hentet sent? Små barn skjønner gangen i barnehagedagen, og begynner å vente på sine foreldre når de ser at de første barna blir hentet. Jeg har mang en gang sittet med gråtende barn som venter på mamma eller pappa, som ikke skjønner hvorfor de andre barna blir hentet, men ikke de selv. Jeg skjønner at det er greit å ha barnet i barnehagen, men når foreldre som går HJEMME lar ungen være i barnehagen HVER dag, HELE dagen, så lurer jeg på hvorfor... Anonymkode: 22759...856 55
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Er man i permisjon synes jeg ikke barnet skal behøve å være 8 og 9 timer i barnehage hver dag. Ja, baby kan ha kolikk og mor være utslitt av en annen verden. Men jeg snakker ikke om å ha det eldste barnet hjemmet heller. Småbarnstiden er utrolig slitsom for de fleste. Kan ikke mor hente tidlig, hive innpå med kaffe i stunden hun har begge barna og så heller få hvile når far kommer hjem? Det er et samarbeid det her, man bør strekke seg langt for å gi ungen en litt roligere hverdag om han/hun faktisk viser tegn på å være sliten av lange dager. Anonymkode: 7d245...e32 28
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Jeg er alenemor, og har vært det stort sett hele tiden i 12 år nå. Far var bare inne i bildet en liten periode i 2-3 år, før han meldte seg helt ut av livene våre. Jeg brettet opp ermene, begynte på studie, samtidig som jeg jobbet deltid i barnehage. Så med det fikk jeg ganske grei erfaring med hvordan de barna som alltid stort sett blir levert som en av de første og hentet som en av de siste opplever dette dag etter dag. Hvor sliten de er, hvor sårt det er å se at alle vennene blir hentet en etter en, mens enn selv er igjen. Jeg ville aldri gjort noe sånt mot mitt barn, uansett hvor sliten jeg var. Så fikk heller husarbeid og det sosiale stå på vent. Innimellom går det selvsagt greit at barna har lange dager, men det var aldri standarden. Og nå som eldste nærmer seg 13 år, er jeg glad for at jeg heller valgte å bruke mest mulig tid med sammen med barna, fremfor at barna var i barnehagen lengst mulig så jeg fikk slappet av eller gjort ting uten barna. Selv om jeg innimellom var så sliten at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg. Vi får aldri den tiden tilbake. Anonymkode: 1ac73...07f 34
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 Jeg er en av de foreldrene, som lar ungen være i bhg nesten hver dag. Fra ni til 14. Jeg er selv hjemmeværende. Det var min måte å bli en bedre mamma på, for vi hadde flyttet til et sted vi ikke trives, ingenting å finne på her, jeg har depresjon og angst som nå er blitt mye bedre av behandling. Hun har fått mange venner, og trives i barnehagen, de som jobber der er nydelige! Litt av angsten min var faktisk barnehage, for jeg er veldig overbeskyttende. Hun har det kjempefint. Hadde hun ikke hatt det, hadde jeg tatt henne ut uten å nøle. Nå skal hun snart tilbake dit etter en lang og fin ferie. Anonymkode: 40001...630 17
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man i permisjon synes jeg ikke barnet skal behøve å være 8 og 9 timer i barnehage hver dag. Ja, baby kan ha kolikk og mor være utslitt av en annen verden. Men jeg snakker ikke om å ha det eldste barnet hjemmet heller. Småbarnstiden er utrolig slitsom for de fleste. Kan ikke mor hente tidlig, hive innpå med kaffe i stunden hun har begge barna og så heller få hvile når far kommer hjem? Det er et samarbeid det her, man bør strekke seg langt for å gi ungen en litt roligere hverdag om han/hun faktisk viser tegn på å være sliten av lange dager. Anonymkode: 7d245...e32 Enig. 8, 9 timer er for mye, men korte dager og kanskje ikke hver dag? Mye man kan gjøre sammen 😊❤️ Anonymkode: 40001...630 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. 8, 9 timer er for mye, men korte dager og kanskje ikke hver dag? Mye man kan gjøre sammen 😊❤️ Anonymkode: 40001...630 Absolutt. Og eksempelet som du skisserer fra 9-14 er helt perfekt i mine øyne. Det lar seg jo ikke gjøre om man jobber fullt i 8-16 jobb, men er man i permisjon, student, ufør/hjemmeværende eller har noen fridager eller jobber turnus har man den muligheten og jeg synes absolutt man skal unne barnet noen sånne lette dager i blant 😀❤️ Anonymkode: 7d245...e32 15
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 Men hva med oss som må jobbe fra 7-16? vi er i 20 årene og har startet i de trygge, faste jobbene våres for ett-to år siden. For å få en trygg økonomi. Skal vi ha dårlig samvittighet fordi vi forsørger barnet vårt? Fordi vi valgte og klarte å få et trygt yrke og god lønn i stedet for en butikk jobb som kan være utrygg og dårlig lønnet, men de tider som gjør at barnet ikke trenger å være i bhg hele dagen. Anonymkode: ca47a...5bf 18
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man i permisjon synes jeg ikke barnet skal behøve å være 8 og 9 timer i barnehage hver dag. Ja, baby kan ha kolikk og mor være utslitt av en annen verden. Men jeg snakker ikke om å ha det eldste barnet hjemmet heller. Småbarnstiden er utrolig slitsom for de fleste. Kan ikke mor hente tidlig, hive innpå med kaffe i stunden hun har begge barna og så heller få hvile når far kommer hjem? Det er et samarbeid det her, man bør strekke seg langt for å gi ungen en litt roligere hverdag om han/hun faktisk viser tegn på å være sliten av lange dager. Anonymkode: 7d245...e32 Ikke alle har en mann som kommer hjem. Nå leverte jeg sent og hentet tidlig i barselpetmisjon. Men, jeg hadde det nok lettere enn mange andre selv med tvillinger. Skjønner de som har kolikkbarn. Og når en jobber blir det fort over 8 timer. Anonymkode: b2eec...c37 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de foreldrene, som lar ungen være i bhg nesten hver dag. Fra ni til 14. Jeg er selv hjemmeværende. Det var min måte å bli en bedre mamma på, for vi hadde flyttet til et sted vi ikke trives, ingenting å finne på her, jeg har depresjon og angst som nå er blitt mye bedre av behandling. Hun har fått mange venner, og trives i barnehagen, de som jobber der er nydelige! Litt av angsten min var faktisk barnehage, for jeg er veldig overbeskyttende. Hun har det kjempefint. Hadde hun ikke hatt det, hadde jeg tatt henne ut uten å nøle. Nå skal hun snart tilbake dit etter en lang og fin ferie. Anonymkode: 40001...630 Du er hjemmeværende. Du har et barn. Du kan velge. Anonymkode: 9f258...9bf 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva med oss som må jobbe fra 7-16? vi er i 20 årene og har startet i de trygge, faste jobbene våres for ett-to år siden. For å få en trygg økonomi. Skal vi ha dårlig samvittighet fordi vi forsørger barnet vårt? Fordi vi valgte og klarte å få et trygt yrke og god lønn i stedet for en butikk jobb som kan være utrygg og dårlig lønnet, men de tider som gjør at barnet ikke trenger å være i bhg hele dagen. Anonymkode: ca47a...5bf Hvis man må det er det jo dårlig timing å velge å få barn nå, for da har man jo strengt tatt ikke tid til barnet. Nei, dere skal ikke ha dårlig samvittighet fordi dere forsørger barnet, men fordi dere sliter ut barnet med lenger dager enn dere selv orker å ha på jobb. Anonymkode: 9e076...6e5 24
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Petter er sliten og lei seg.. han blir jo alltid hentet sist.." "..det er jo lange dager for, Maia.." And the list goes on and on.. Takk barnehageansatte for at dere får meg og andre foreldre til å føle seg enda mere dritt. Som om vi ikke har dårlig samvittighet fra før av. Hilsen alenemor som prøver å sjonglere to jobber og studier for å unngå fem nye år på NAV. Anonymkode: 61dbe...674 Så de skal ikke tale barnets sak fordi snowflake mamma kan bli krenket...? 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de foreldrene, som lar ungen være i bhg nesten hver dag. Fra ni til 14. Jeg er selv hjemmeværende. Det var min måte å bli en bedre mamma på, for vi hadde flyttet til et sted vi ikke trives, ingenting å finne på her, jeg har depresjon og angst som nå er blitt mye bedre av behandling. Hun har fått mange venner, og trives i barnehagen, de som jobber der er nydelige! Litt av angsten min var faktisk barnehage, for jeg er veldig overbeskyttende. Hun har det kjempefint. Hadde hun ikke hatt det, hadde jeg tatt henne ut uten å nøle. Nå skal hun snart tilbake dit etter en lang og fin ferie. Anonymkode: 40001...630 Barnehage 9-14 er jo helt supert, det ser jeg ikke for meg at noen vil kritisere. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er hjemmeværende. Du har et barn. Du kan velge. Anonymkode: 9f258...9bf Og ts handlet om en mamma hjemme i permisjon. Ikke en single karrierekvinne med låst arbeidstid. Anonymkode: 9e076...6e5 18
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man må det er det jo dårlig timing å velge å få barn nå, for da har man jo strengt tatt ikke tid til barnet. Nei, dere skal ikke ha dårlig samvittighet fordi dere forsørger barnet, men fordi dere sliter ut barnet med lenger dager enn dere selv orker å ha på jobb. Anonymkode: 9e076...6e5 Men altså, de aller fleste har jobber fra 8-16 uten særlig mulighet for fleksitid, hvilket innebærer at barna er i barnehagen litt lenger enn det. Sånn er det for meg og mannen nå, sånn har det alltid vært i våre yrker og sånn vil det også være frem til vi pensjoneres. Skulle vi da aldri fått barn i følge din argumentasjon fordi vi ALDRI kommer til å få tid til barna våre? 🤦🏻♀️ Anonymkode: 2a5fc...297 25
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er hjemmeværende. Du har et barn. Du kan velge. Anonymkode: 9f258...9bf Jobber man, er det annerledes, da blir det slik. Er man hjemmeværende har man ikke ungen i bhg til stengetid. Anonymkode: 40001...630 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt. Og eksempelet som du skisserer fra 9-14 er helt perfekt i mine øyne. Det lar seg jo ikke gjøre om man jobber fullt i 8-16 jobb, men er man i permisjon, student, ufør/hjemmeværende eller har noen fridager eller jobber turnus har man den muligheten og jeg synes absolutt man skal unne barnet noen sånne lette dager i blant 😀❤️ Anonymkode: 7d245...e32 Helt enig ❤️ dagene er mye mer innholdsrike for henne nå 😊 Anonymkode: 40001...630 4
Tirius Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva med oss som må jobbe fra 7-16? vi er i 20 årene og har startet i de trygge, faste jobbene våres for ett-to år siden. For å få en trygg økonomi. Skal vi ha dårlig samvittighet fordi vi forsørger barnet vårt? Fordi vi valgte og klarte å få et trygt yrke og god lønn i stedet for en butikk jobb som kan være utrygg og dårlig lønnet, men de tider som gjør at barnet ikke trenger å være i bhg hele dagen. Anonymkode: ca47a...5bf Hvis du tjener godt har du antageligvis alternativer? Vi har begge trygge jobber med over middels god lønn. Jeg har fleksitid og starter derfor veldig tidlig og jobber de første timene før vi leverer (hjemmekontor). Starter fem sånn at eldste kan få hjelp til lekser når hun kommer hjem kl 14 og da er lillesøsteren hentet allerede. de blir levert på skole/barnehage kl 8-8.30. Ikke alle er så heldige som oss med fleksitid, men hadde vi ikke hatt det hadde en av oss trappet ned i 80%. Eller kanskje begge. Igjen, ikke alle er så heldige heller, men det høres jo ut som dere er det? 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 Så kanskje dere må vise at dere bryr dere om barna mer, ser typen, dere står ved døra 10 min før åpningstid og klager på at vi er jo der(vår arbeidstid har jo ikke startet) slenger barna inn, kjører av gårde, kommer 5 min før stengetid, bruker lang tid i gangen og krangler med trøtte barn, 10 min etter at barnehagen skulle stenge da går dere og vi kan låse og gå hjem selv(den som har seinvakt da) Anonymkode: b58bf...83e 14
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 Der kan det nok gå begge veier. Når Jeg var i permisjon med minste og vi hentet storesøster på litt over 4 år i barnehagen (Hun var der ca 9-14), da hadde jeg nr 2 hjemme (som var litt over 1,5 år) sammen med minste som var relativt nyfødt. da fikk jeg høre av en som jobber i barnehagen: jeg kan ikke skjønne at du orker å ha han hjemme når du er i permisjon med en baby🤦♀️ Anonymkode: c9374...d6d 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå