Kassandra Skrevet 16. august 2020 #1 Del Skrevet 16. august 2020 Hei! Tenker å kjøpe meg kindle lesebrett og lurer på hvilken modell dere anbefaler? Tenkte på paperwhite fordi den også er vanntett og godt lys. Og så lurer jeg på hvor dere anbefaler å kjøpe den, elkjøp, komplett eller utenlandske nettsteder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 16. august 2020 #2 Del Skrevet 16. august 2020 Jeg har to, en eldgammel variant uten lys og uten touchskjerm, som jeg egentlig synes er best... Kjøpt på finn. Batteriet varer evig! Så har jeg en Paperwhite 3, som har lys. Batteriet varer ikke så lenge som den gamle, og jeg synes ikke touchskjermen er noe særlig god... Likte bedre løsningen med en knapp for å bla, det er mindre slitsomt for hendene. Så hvis jeg skal lese lenge i vanlig lys, bruker jeg den gamle. Hvis jeg skal lese i mørket bruker jeg Paperwhiten. Men hver gang jeg leser i mørket med Paperwhiten savner jeg funksjonaliteten (jeg er tydeligvis gammeldags...) til den gamle. Så hvis jeg kunne fått en gammel med lys hadde jeg foretrukket det. Så kanskje ikke så mye hjelp i meg 😛 Kjøpte min på Skolehuset, og det fungerte fint. Kindle er forøvrig genialt, særlig hvis du har app'en på telefonen i tillegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassandra Skrevet 16. august 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 16. august 2020 Tenkte på denne: https://www.elkjop.no/product/data/ipad-og-nettbrett/175189/amazon-kindle-paperwhite-8gb De eldre versjonene er ikke vanntette ser det ut til og det kan jo være en fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. august 2020 #4 Del Skrevet 17. august 2020 Jeg har en eldgammel uten touchskjerm og lys. Det eneste jeg savner med min er lys, noe de nyeste ''simpleste'' modellene nå har fått. Vegrer meg dog litt, fordi jeg er gammeldags og vil ikke ha touchskjerm. Men dersom jeg skulle ha kjøpt en ville jeg altså ha kjøpt den enkleste av dem, Kindle 2019-modell med bakgrunnsbelysning. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt greia med Paperwhite. Betaler man ekstra kun for å få den vanntett, eller er det flere funksjonaliteter med den enn med en vanlig en? Jeg leser uansett glatt både på stranda, i bassenget osv med min, slik jeg gjorde med en vanlig bok som heller ikke er vanntett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 17. august 2020 #5 Del Skrevet 17. august 2020 Kindle 2019 ser ut som et godt kjøp. Vanntetthet har jeg aldri opplevd som aktuell problemstilling med lesebrett. 2019 har en diode mindre enn paperwhite og 4 GB lagring mot 8 eller mer på Paperwhite. Jeg har mer enn 400 bøker og 800 pdf'er på min 4 år gamle Paperwhite og har fremdeles ledig minne. Tror den er 1,5 GB i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #6 Del Skrevet 17. august 2020 3 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Jeg har en eldgammel uten touchskjerm og lys. Det eneste jeg savner med min er lys, noe de nyeste ''simpleste'' modellene nå har fått. Vegrer meg dog litt, fordi jeg er gammeldags og vil ikke ha touchskjerm. Men dersom jeg skulle ha kjøpt en ville jeg altså ha kjøpt den enkleste av dem, Kindle 2019-modell med bakgrunnsbelysning. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt greia med Paperwhite. Betaler man ekstra kun for å få den vanntett, eller er det flere funksjonaliteter med den enn med en vanlig en? Jeg leser uansett glatt både på stranda, i bassenget osv med min, slik jeg gjorde med en vanlig bok som heller ikke er vanntett. Paperwhite har høyere oppløsning (altså skarpere tekst og bilder), bedre lys, bedre batteri, og langt større lagringskapasitet, i tillegg til at den er vanntett. Anonymkode: 721e0...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #7 Del Skrevet 17. august 2020 Jeg har hatt flere versjoner de siste 10+ årene. Nå har jeg en Paperwhite, den vanntette modellen. Savner ikke knapper og synes den er god. Veldig fin størrelse og elsker at jeg ikke trenger å tenke på lysforhold. Batterilevetiden synes jeg også er helt uproblematisk - leser ca 30 minutter hver dag i snitt og da varer batteriet i nesten to måneder. Skal sies at jeg da leser mest i mørkt rom, med lav lysstyrke. Anonymkode: 6f7a7...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 17. august 2020 #8 Del Skrevet 17. august 2020 Jeg har kindle paperwhite 3, batteriet varer for alltid omtrent. Liten, nett, lett Kan ikke klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassandra Skrevet 17. august 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 17. august 2020 17 minutter siden, spinner skrev: Kindle 2019 ser ut som et godt kjøp. Vanntetthet har jeg aldri opplevd som aktuell problemstilling med lesebrett. 2019 har en diode mindre enn paperwhite og 4 GB lagring mot 8 eller mer på Paperwhite. Jeg har mer enn 400 bøker og 800 pdf'er på min 4 år gamle Paperwhite og har fremdeles ledig minne. Tror den er 1,5 GB i utgangspunktet. Du skriver kindle 2019 ser ut som et godt kjøp, men selv har du paperwhite versjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 17. august 2020 #10 Del Skrevet 17. august 2020 Min er som nevnt 4 år gammel. Den gang var Paperwhite eneste med lys. Jeg er nokså sikker på at 2019 er like bra eller bedre enn min PW. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. august 2020 #11 Del Skrevet 17. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Paperwhite har høyere oppløsning (altså skarpere tekst og bilder), bedre lys, bedre batteri, og langt større lagringskapasitet, i tillegg til at den er vanntett. Anonymkode: 721e0...d63 Takk for svar! Da er jeg litt mer klar på hva som er forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå