Cinnamondiva Skrevet 16. august 2020 #21 Skrevet 16. august 2020 Han høres narsissistisk ut. Og nei det han driver med er ikke kjærlighet overhode. Ikke bli i forholdet 4
got2go Skrevet 16. august 2020 #22 Skrevet 16. august 2020 Jeg snakker av erfaring når jeg sier at denne overvåkningen hans kommer til å eskalere med tiden. Han vil bli verre. Og at han sier at han ikke er voldelig er feil. Det han driver med er psykisk nedbrytning og overvåking, og det er mye verre. Du hat ek datter du også må ta hensyn til. Hva gjør du den dagen han nekter deg å dra til byen/på lafe med datteren din? For den dagen kommer til å komme. 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #23 Skrevet 16. august 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at selv om han presiserer at han ikke er fysisk voldelig kan nok dette bety at det er kvinner før deg som kan ha hatt problemer med han. Kjenner du noen av eksene og vet du hvorfor tidligere forhold har tatt slutt og hvordan? Han virker såpass kontrollerende at jeg ikke ville følt meg trygg på hvor langt han kan gå i en bruddsituasjon..jeg blir stresset og føler meg truet bare av å lese om han..er virkelig summen av dette forholdet noe som forbedrer livet ditt? Anonymkode: cc5ae...3c2 Viktig poeng. Min eks, som hadde samme oppførsel som Ts beskriver, ble veldig truende og ukontrollert når bruddet kom. Han truet både med å ta sitt eget liv og å ta livet av oss begge. Han terroriserte både meg og familien min i månedsvis. Faktisk så har han vert truende i bakgrunnen i ti år etter bruddet. SMSer og telefoner midt på natta, for eksempel. Denne fyren virket snill og grei i begynnelsen, men ble mer og mer kontrollerende etterhvert. Å bli utsatt for slike mennesker over tid gjør noe med en. Og grensene for hva man tolererer blir stadig forskjøvet. Etterhvert vet man ikke lenger hva som er akseptabelt og ikke, alt handler om å komme seg gjennom dagene uten at det blir bråk. Unner ingen å leve slik. Anonymkode: 40e10...67e 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #24 Skrevet 16. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg å snakker med datteren min på rommet hennes roper han på meg eller ringer meg. Er dette hans datter også? Uansett så er slik kontrollering psykisk vold. Du er din datters forbilde, og hun lærer allerede nå hvilken oppførsel hun skal synes er greit fra fremtidige partnere og arbeidsgivere Sett lås på PC og mobil og endre passord på alt du kommer på. Jobb med grensene dine. Han har INGENTING med å overvåke deg. Han mener at han har grunn til det pga at du er troende til å gjøre fæle ting. Du er ikke en fæl person!!! Så han har INGEN grunn til å overvåke deg! At han med sin kontrollerende og overvåkende handling beskylder deg for å være en fæl person er en STYGG handling av han som han skylder på deg. Observer reaksjonen hans når han ikke lenger får kontrollere deg. Og spør deg selv om du OG DATTEREN DIN fortjener å bo sammen med et slikt monster! Jeg ville tatt en prat med eksene hans... Og selv om det er litt klisje her på KG, så mener jeg det når jeg sier; Dump! Anonymkode: e873b...520 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #25 Skrevet 16. august 2020 Det med narsesist har jeg faktisk tenkt på selv, var en gang det gikk en kule varmt her som jeg sa det til han. At han hadde slik oppførsel. Da ble han mildt sagt fly forbanna🙈 Har lest en del om det og det er en del som stemmer faktisk. Det jeg falt for med han var at han var så god å snakke med. Han lyttet til meg og kom med gode råd. Nå kan jeg ikke snakke med han lengre. Han klarer på en finurlig måte å få det til å bli min skyld for det meste. Jeg begynner å bli vant til det og jeg har nesten sluttet å si han imot. Når han sier/gjør noe jeg er uenig i blir jeg bare stille. Det er enklere sånn. Han har en del forhold bak seg og i følge han er det no gæli med alle sammen. Den siste han var sammen med og også gift med er visstnok klin kokos.. Jeg vet ikke jeg, har ikke snakket med noen av dem og han har kuttet all kontakt med alle. Det er som om livet med de andre damene er glemt. Vi har hatt en del heftige krangler. Han har da trua meg med å gi faen i alt å bare la det gå til helvette med jobb, økonomi, ja livet generelt. Han sa at om han dævva ga han også f i det også. Han la på en måte skylda over på meg hvis jeg fortsatte å oppføre meg dårlig mot han. At det ble min skyld hvis han ga f... Jeg har i perioder slitt psykisk med depresjoner ol. Han hjalp meg så jeg kom inn på DPS. Han påsto at jeg var bipolar fordi jeg hadde så svingene humør. Etter 1.5 år på DPS har jeg fått mine diagnoser og det var langt unna bipolar diagnose. Jeg fikk tilbakevendende depresjon, sosial angst og engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg må være evig takknemlig til han fordi han hjalp meg med å få hjelp. Og ja jeg er glad for det, det har jeg også gitt utrykk for. Han bruker mine psykiske utfordringer mot meg føler jeg. Det er vanskelig å forklare men han sier ofte at jeg tenker feil og at jeg missforstår og at jeg er for sensitiv. Jeg har enda ikke klart å forstå at mine følelser og tanker er feil. Hvem er det feil for? Han? For meg er de helt reelle. Og hvordan kan det da være feil? Dette ble et langt innlegg men nå bare rant ting ut av meg🙈 beklager det. Ts Anonymkode: 5e281...0cb 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #26 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det med narsesist har jeg faktisk tenkt på selv, var en gang det gikk en kule varmt her som jeg sa det til han. At han hadde slik oppførsel. Da ble han mildt sagt fly forbanna🙈 Har lest en del om det og det er en del som stemmer faktisk. Det jeg falt for med han var at han var så god å snakke med. Han lyttet til meg og kom med gode råd. Nå kan jeg ikke snakke med han lengre. Han klarer på en finurlig måte å få det til å bli min skyld for det meste. Jeg begynner å bli vant til det og jeg har nesten sluttet å si han imot. Når han sier/gjør noe jeg er uenig i blir jeg bare stille. Det er enklere sånn. Han har en del forhold bak seg og i følge han er det no gæli med alle sammen. Den siste han var sammen med og også gift med er visstnok klin kokos.. Jeg vet ikke jeg, har ikke snakket med noen av dem og han har kuttet all kontakt med alle. Det er som om livet med de andre damene er glemt. Vi har hatt en del heftige krangler. Han har da trua meg med å gi faen i alt å bare la det gå til helvette med jobb, økonomi, ja livet generelt. Han sa at om han dævva ga han også f i det også. Han la på en måte skylda over på meg hvis jeg fortsatte å oppføre meg dårlig mot han. At det ble min skyld hvis han ga f... Jeg har i perioder slitt psykisk med depresjoner ol. Han hjalp meg så jeg kom inn på DPS. Han påsto at jeg var bipolar fordi jeg hadde så svingene humør. Etter 1.5 år på DPS har jeg fått mine diagnoser og det var langt unna bipolar diagnose. Jeg fikk tilbakevendende depresjon, sosial angst og engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg må være evig takknemlig til han fordi han hjalp meg med å få hjelp. Og ja jeg er glad for det, det har jeg også gitt utrykk for. Han bruker mine psykiske utfordringer mot meg føler jeg. Det er vanskelig å forklare men han sier ofte at jeg tenker feil og at jeg missforstår og at jeg er for sensitiv. Jeg har enda ikke klart å forstå at mine følelser og tanker er feil. Hvem er det feil for? Han? For meg er de helt reelle. Og hvordan kan det da være feil? Dette ble et langt innlegg men nå bare rant ting ut av meg🙈 beklager det. Ts Anonymkode: 5e281...0cb Huff kjære deg.... Dette er vondt å lese. Å leve med et kontrollerende og manipulerende menneske er ikke bra for noen. Og iallfall ikke for en som sliter allerede. Har du mulighet til å få hjelp fra familie eller venner slik at du kommer deg bort fra ham? Jeg hadde aldri kommet meg unna eksen min uten hjelp fra foreldrene mine. Uten mamma, som sov sammen med meg i flere måneder mens angsten rev i kroppen min. Og pappa, som tok ut hele ferien sin for å være sammen med meg da jeg ikke klarte å være alene. Har du et nettverk som kan hjelpe deg? Anonymkode: 40e10...67e 2
Skalperud Skrevet 16. august 2020 #27 Skrevet 16. august 2020 Off 😕 hadde blitt fly forbanna når han tok i min telefon som plinger. Her må du være knallhard . Svare at han ikke har noe med det å gjøre.. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #28 Skrevet 17. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: ... Dette ble et langt innlegg men nå bare rant ting ut av meg🙈 beklager det. Ts Anonymkode: 5e281...0cb Ikke var takknemlig for at han fikk deg til å oppsøke hjelp. Det er trolig pga han at det er så gale som det er nå! Du trenger ikke denne møkka fra han som liksom skal elske og støtte deg! Men, er det hans datter også? Anonymkode: e873b...520 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #29 Skrevet 17. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke var takknemlig for at han fikk deg til å oppsøke hjelp. Det er trolig pga han at det er så gale som det er nå! Du trenger ikke denne møkka fra han som liksom skal elske og støtte deg! Men, er det hans datter også? Anonymkode: e873b...520 Nei det er bare min datter. Ts Anonymkode: 5e281...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #30 Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei det er bare min datter. Ts Anonymkode: 5e281...0cb Da synes jeg at du skal tenke på om datteren din fortjener å vokse opp med en slik stefar! Du ser ikke utenpå et menneske hvilke psykiske sår denne psykiske volden setter i deg OG HENNE kortsiktig og langsiktig! Anonymkode: e873b...520 14
Pia Sofia Skrevet 17. august 2020 #31 Skrevet 17. august 2020 Så deilig å lese at det ikke er hans datter! Når han mistenker deg for å hemmelig-chatte (eller hva det enn er) bare du går på rommet med henne, så er det galskap! 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #32 Skrevet 18. august 2020 Dytter denne litt😊 Anonymkode: fdb82...a52
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #33 Skrevet 18. august 2020 På 16.8.2020 den 11.56, AnonymBruker skrev: Jeg er konflinksky og er nok en pleaser. Jeg gjør på en måte det han ber om da det er enklere psykisk for meg. Men noen ganger blir det for mye for meg og da sier jeg i fra. Men stort sett går nå dagene hvor jeg pleaser han. Ts Anonymkode: 5e281...0cb Og dette utsetter du din datter for. Har hun en far hun kan bo hos? Anonymkode: 8922d...65a 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #34 Skrevet 18. august 2020 På 16.8.2020 den 10.50, AnonymBruker skrev: Hvorfor er de sånn mot oss? Jeg og godtar jo, og det er trist faktisk, og slitsomt. Jeg har faktisk "speila" han når det gjelder tlf. Når det plinger så har jeg spurt, hvem/hva er det? Hvorfor? Og da blir han gretten. Han har også innstillinger på tlf sin så det ikke kommer opp hvem han har fått mail, snap, messenger fra. Bare varsling. Hvis jeg gjør det får jeg et skikkelig forklaringsproblem🙈 Ts Anonymkode: 5e281...0cb Han er sånn fordi man kjenner andre på seg selv. Jeg har litt erfaring med sånne menn,og uten unntak viser det seg at psycho sjalusi bunner i at de selv har hemmeligheter, og derfor går ut fra at andre har det. Enten ligger han med andre, eller så holder han noen varme. At han bruker psyken din mot deg er også typisk, dette er en form for gaslighting, for at du skal tro du er gal, og godta hans virkelighet. Kom deg ut av det, at du lar datteren din være vitne til dette destruktive samspillet er omsorgssvikt, og vil gjøre at hun tror at det er slik et normalt forhold skal være, og at dette er slik menn viser kjærlighet. Anonymkode: e6950...ca3 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #35 Skrevet 18. august 2020 Greit nok å ta såpass dårlig valg av mann for din egen del, ditt eget liv har du all rett til å ødelegge så mye du vil. Men å blande en uskyldig datter inn i dette? Det er hårreisende. Mannen er et stort, rødt flagg. Anonymkode: 57242...fc5 4
Helgeline Skrevet 18. august 2020 #36 Skrevet 18. august 2020 Ringer/roper han virkelig hvis du prater med datra di på rommet hennes? Hva er det han lurer på da? 🧐 En ting jeg ikke forstår her; hvorfor lar du ham sjekke telefonen din? Har han gjort det fra dere ble sammen? For det hadde vært et stort rødt flagg for meg. Hadde en fyr i datingfasen hivd seg over telefonen min hver gang den piper hadde jeg syntes han var skrullete, i verste fall creepy. Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke har avkrevd en forklaring på tekefonsjekkingen, og enda mindre at du tydeligvis ikke har spurt ham hvorfor han kan sjekke din telefon mens han selv ikke har synlig hvem som ringer og melder. Hvis vi skal være negative, er det fristende å tro at fyren selv driver med noe snusk, folk som gjør det har ofte tendens til å tro at andre også er likedan. Du må begynne å sette grenser for mannen. Han må slutte å sjekke telefonen din i det minste. Jeg tror de fleste hadde blitt sprø hvis partner hver gang hadde avkrevd forklaring på hvorfor man reiser seg opp fra sofaen. Jobber du? Hvordan fungerer det, skal han ha full rapport fra arbeidsdagen også? 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #37 Skrevet 19. august 2020 På 16.8.2020 den 10.50, AnonymBruker skrev: Hvorfor er de sånn mot oss? Jeg og godtar jo, og det er trist faktisk, og slitsomt. Jeg har faktisk "speila" han når det gjelder tlf. Når det plinger så har jeg spurt, hvem/hva er det? Hvorfor? Og da blir han gretten. Han har også innstillinger på tlf sin så det ikke kommer opp hvem han har fått mail, snap, messenger fra. Bare varsling. Hvis jeg gjør det får jeg et skikkelig forklaringsproblem🙈 Ts Anonymkode: 5e281...0cb Høres ut som han er utro eller har kontakt med andre damer, derfor denne trangen til kontroll over deg siden han vet hvor lett det er å snakke med det motsatte kjønn uten at partneren vet det. Anonymkode: 20425...1ad
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #38 Skrevet 19. august 2020 På 16.8.2020 den 10.45, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme båt, men tror jeg er for hjernevasket til å skjønne hvorfor det er sånn... Anonymkode: f0a22...7a1 Selv kvinner som blir misbrukt og slått forstår ikke det. De tar det som en selvfølge. Det er sånn kjærlighetsliv skal være. Men så forstår dem ikke at fra dag 1 gjorde de et feil valg. Anonymkode: 1d160...1d6 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #39 Skrevet 19. august 2020 Alle forstår du er i et destruktivt forhold. Det går over din psyke og glede. Det har gått for langt, men til ditt hovedspørsmål. Om det er vanlig, ja, jeg tror mange kvinner har det sånn som deg. Alt kommer ikke frem i tapetet. Men du har vært så intelligent å sette ord på det og tema om saken her. Anonymkode: 1d160...1d6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #40 Skrevet 19. august 2020 Han høres ut som en helt vanlig dame. Hilsen mann. Anonymkode: 510ca...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå