AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1 Skrevet 16. august 2020 Jeg har fått vondt i halsen og snørrer. Det er sikkert ikke korona, men det er jo litt å teste. Bestilte testing og fikk tine om over én uke! Da må jeg altså i karantene i over en uke uten å vite om jeg har korona. Jeg er alene med en baby og en 3 åring, hvordan i all verden skal jeg få 3 åringen i barnehage!? Jeg må selv gå i karantene, men da får jeg jo ikke levert eller hentet😬 hva gjør jeg. Jeg kan ikke ha 3 åringen hjemme i 1,5 uke han går på veggen og klatrer i tapeten. Han har allerede vært SÅ mye hjemme og han er veldig sjalu på babyen. hva gjør jeg? Jeg har ingen som kan levere og hente for meg. Anonymkode: cf90f...1f5 3
Mistymya Skrevet 16. august 2020 #2 Skrevet 16. august 2020 Du må ha barna hjemme. Sånn er det. Prøv å få time til testing før. 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #3 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, Mistymya skrev: Du må ha barna hjemme. Sånn er det. Prøv å få time til testing før. Det går ikke, står på SMSen at tidspunktet ikke kan endres! Jeg kan seriøst ikke ha han hjemme lengre! Trodde jeg skulle få time mye før. Har lyst til å avlyse hele testingen. Anonymkode: cf90f...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #4 Skrevet 16. august 2020 Ta test privat. Anonymkode: bc918...f13 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 Bor noen i nærheten som går i samme bhg? Kanskje de kan ta med seg 3 åringen? Eventuelt sjekke om det finnes noen i nærområdet som kan levere og hente mot betaling? Anonymkode: 891bf...59f 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta test privat. Anonymkode: bc918...f13 Oj, hvor kan man gjøre det? ts Anonymkode: cf90f...1f5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke, står på SMSen at tidspunktet ikke kan endres! Jeg kan seriøst ikke ha han hjemme lengre! Trodde jeg skulle få time mye før. Har lyst til å avlyse hele testingen. Anonymkode: cf90f...1f5 Jeg jobber i bhg. Jeg tenker at i ditt tilfelle kan du høre med avdelingen hans om du kan levere til en ansatt utenfor port og om de kan komme ut med han når du henter. Det tenker jeg de fint kan gjøre hvis du forklarer situasjonen👍👌 Anonymkode: 8dadb...503 21
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i bhg. Jeg tenker at i ditt tilfelle kan du høre med avdelingen hans om du kan levere til en ansatt utenfor port og om de kan komme ut med han når du henter. Det tenker jeg de fint kan gjøre hvis du forklarer situasjonen👍👌 Anonymkode: 8dadb...503 Jeg er redd for å si til de at jeg skal testes i tilfelle de ikke tar han i mot. var masse styr ifra april til juni med barnehagen fordi sønnen min har allergi, han var hjemme i nesten 4 ekstra uker etter Korona og vi kranglet mye frem og tilbake om han kunne gå eller ikke, så jeg føler de kommer til å nekte å ta han i mot om de vet det. ts Anonymkode: cf90f...1f5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å si til de at jeg skal testes i tilfelle de ikke tar han i mot. var masse styr ifra april til juni med barnehagen fordi sønnen min har allergi, han var hjemme i nesten 4 ekstra uker etter Korona og vi kranglet mye frem og tilbake om han kunne gå eller ikke, så jeg føler de kommer til å nekte å ta han i mot om de vet det. ts Anonymkode: cf90f...1f5 Du kan bare si at du er forkjøla og derfor ikke vil/bør gå inn i bhg? Men de kan ikke nekte å ta han i mot fordi du er i karantene i påvente av test. Ta en tlf til styrer og forklar til henne? Gutten din kan ikke være hjemme en uke og bhg er jo et tilbud til han. Håper det ordner seg😊 Anonymkode: 8dadb...503 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan bare si at du er forkjøla og derfor ikke vil/bør gå inn i bhg? Men de kan ikke nekte å ta han i mot fordi du er i karantene i påvente av test. Ta en tlf til styrer og forklar til henne? Gutten din kan ikke være hjemme en uke og bhg er jo et tilbud til han. Håper det ordner seg😊 Anonymkode: 8dadb...503 Dette ville jeg gjort. Men syntes det var veldig lang ventetid på å teste. Her fikk vi test samme dag som vi ringte. Anonymkode: 87f4f...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, hvor kan man gjøre det? ts Anonymkode: cf90f...1f5 Aleris tilbyr ihvertfall. Spør vel litt hvor du bor. Anonymkode: bc918...f13
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #12 Skrevet 16. august 2020 Har du ikke venner og nettverk? Anonymkode: 2bb88...170 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 Er dette en stor eller liten kommune. Synes ventetiden er urimelig lang. Dersom du mot formodning har korona, vil jo en smittesporing starte altfor sent, og de du isåfall kunne ha smittet, kan ha rukket å smitte mange. Selv om du har fått beskjed om at det ikke kan endres, ville jeg ha tatt en telefon og sagt at det må jo være mulig å få en test innen få dager. Ellers gjør jo ikke denne kommunen som de skal. Anonymkode: 5db48...fd0 6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #14 Skrevet 16. august 2020 Hold dere hjemme. Dere klarer en uke sammen alle sammen! Tøft ja, men sånn er det med barn. Hilsen tobarnsmamma Anonymkode: e5ad2...deb 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold dere hjemme. Dere klarer en uke sammen alle sammen! Tøft ja, men sånn er det med barn. Hilsen tobarnsmamma Anonymkode: e5ad2...deb Én uke??? Vi har vært sammen nesten hver dag fra 22. Mars. Kun sporadisk har han fått lov til å gå i barnehage siden nedstengningen. Midt oppi dette gjennomgikk jeg et samlivsbrudd og fødte en baby. Nei, vi greier ikke dette mer. ts Anonymkode: cf90f...1f5 29
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 Ser nå at Aleris i Oslo kan teste Tidligere. Kan man ta inn på hotell med symptomer? Da kunne vi kjørt dit og tatt testen der, men vi kommer oss ikke frem og tilbake på en dag. ts Anonymkode: cf90f...1f5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser nå at Aleris i Oslo kan teste Tidligere. Kan man ta inn på hotell med symptomer? Da kunne vi kjørt dit og tatt testen der, men vi kommer oss ikke frem og tilbake på en dag. ts Anonymkode: cf90f...1f5 Nei Anonymkode: 33e88...ed6 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 Over 7 dager ventetid på testing?? Det går da ikke an! Jeg ville ringt smittevernlege i din kommune. Og ring den koronatelefonen og spør om dette er forsvarlig. Hvis du skulle ha korona ville du teoretisk vært på ditt sykeste før testen er tatt.. Ikke rart smitte kan spre seg hvis dette er standard rutine i din kommune 😳 Anonymkode: fab52...6a1 20
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #19 Skrevet 16. august 2020 Syns det var veldig lang tiddu må vente på før du skal testes. Jeg fikk time dagen etter og bor i Oslo. Der stod det heller ingenting om på meldingen at timen ille kan endres som du skriver lengere opp. Bare opplysninger om du kjører bil så skal man bli sittende i bilen og huske id osv. Når du har tatt testen er du kun i karantene i ca 48 timer. Det er så lenge det tar før du får svar. Det er annerledes om du har vært i nærheten av noen som har fått påvist corona. Da må de ta to teste og er i karantene i ca en uke. Ellers så pleier svaret å komme rimelig fort. Du kan hente og levere ved nød i barnehagen. Du er i karantene, men kan gå ut. Men du kan ikke oppholde deg i folkemengde 😊😊 Anonymkode: 7f0b4...b93 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 Vi bor i Oslo og fikk time samme dag. At du må vente en uke på testen må jeg si er helt hårreisende. Tips VG! De lager garantert sak. Anonymkode: f183a...a46 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå