Gå til innhold

Hvordan si det på en fin måte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fortelle han jeg holder på med at jeg vil være for meg selv idag?han blir fort fornærmet og må passe på hva jeg skriver så det ikke kommer ut feil. Tenkte å skrive 

"Beklager men jeg føler for å være alene idag. Håper du har en fin dag videre."

Bedre forslag? Hadde DU blitt sur hvis en du holder på med skrev det når du ville møte personen?

Håper på seriøse svar. 

Anonymkode: d97c3...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den der "håper du har en fin dag videre" er noe man typisk slenger på på slutten etter å ha skrevet en fornærmelse eller noe dritt til noen på nettforum. Dropp det. 

Skriv heller at "jeg er i dårlig humør i dag og føler for å være i eget selskap. Sorry, men sånn er det i blant. Vi kan snakkes i morgen."

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin dag videre??? Er det til læreren din??? 😳😳

Anonymkode: da137...b73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over " ha en fin dag videre". Var så vandt med å skrive det etter å ha jobbet i kundeservice så skriver det ofte. Burde kanskje slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her.  En sånn "Ha en fin dag videre" etter et avslag blir enten upersonlig eller passiv aggressivt bloggerspråk. Hvis jeg skriver det til noen jeg kjenner og faktisk mener det genuint, har jeg gjerne skrevet ganske mye mer først og avslutter med "Ha en fin dag videre" og noen festlige/hyggelige emojier, litt avhengig av hvem det er til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv: Kjenner at jeg er litt sliten i dag, og trenger bare en dag for meg selv ❤️ 

å slenge på et hjerte viser at det er ingen ting galt.. du trenger ikke skrive alt du vil si på en gang.. du får sikkert et svar på denne.. da kan du skrive videre utifra hva han skriver.. 

men fin dag videre kan du ikke skrive!! 

Anonymkode: 2fb72...fd1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han svarte " du vil ikke møtes nei. Det er greit"

Skrev det på fin måte men han tok det som en fornærmelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han svarte " du vil ikke møtes nei. Det er greit"

Skrev det på fin måte men han tok det som en fornærmelse..

Hadde ikke orket en slik person 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir sliten ja. Han vender på ordene mine og tar det negativt.  Vet ikke hva jeg skal svare tilbake. Galt blir det uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke problemet hvordan du ordlegger deg, slik jeg forstår situasjonen. Problemet er at du dater en person, som enten er needy eller kontrollerende, eller noe i mellom, og ikke respekterer andres behov uten å bli snurt. Dette må han slutte med, og det kan du si. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker jeg blir sliten ja. Han vender på ordene mine og tar det negativt.  Vet ikke hva jeg skal svare tilbake. Galt blir det uansett..

Svar «sånne ufinheter synes jeg ikke noe om. Jeg har behov for privatliv, misliker du det?» 

Viktig å sette ned foten tidlig og bestemt når noen prøver å bølle med en. Og - du har null å tape på å bli kvitt en needy fyr.

Anonymkode: b6998...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...