Gå til innhold

5000 kr på 2 uker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten, pengelens
Skrevet

Noen som har noen forslag til å kunne fort få tak i 5000 kroner på 2-3 uker uten å ta opp lån eller låne av andre?

Hvis ikke må ferien avbestilles, siden en uventet STOR lsykehusregning dukket opp :sur:

Skrevet

Hvorfor kan du ikke låne av andre? Så kan du betale tilbake når du får pengene? For det er ikke lett å (lovlig i alle fall) skaffe så mye penger, ekstra, på så kort tid, om du ikke allerede har en ekstrajobb du kan påta deg ekstra vakter på eller noe sånn.

Men for å tjene penger, så må det jo nesten være jobb da.

Det ER jo sommer, så muligens påta seg småjobber her og der? (gå med hunder, klipp gress, male hus?) Problmet er jo at SMÅ jobber ikke betaler mye, og større jobber tar gjerne mer enn de 2 ukene, men om dere er flere kan dere jo samarbeide på et vis.

Skrevet

Ett eller annet du kan selge? Gamle CD-er, bøker og lignende som bare samler støv?

Gjest blaKK
Skrevet
Noen som har noen forslag til å kunne fort få tak i 5000 kroner på 2-3 uker uten å ta opp lån eller låne av andre?

Hvis ikke må ferien avbestilles, siden en uventet STOR lsykehusregning dukket opp :sur:

Om jeg manglet 5000 og ikke fikk lånt noen plass, så hadde jeg avbestilt ferien.

Regninger først...så fornøyelser.

Skrevet

Jeg hadde lånt av foreldrene mine eller svigerforeldrene. Hvis jeg visste jeg kunne betale dem tilbake ved neste lønning. Ellers kan du jo prøve å vinne i lotto eller noe... Flaks lodd osv.. Kan hende du blir heldig. Uff, dette var dårlige råd. De pengene altså..

Gjest Gjestmari
Skrevet

Ta kontakt med sjukehuset for å få ordna avbetaling, evt. gjer det same med reisebyrået.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg får ikke lånt av foreldrene mine, de har ikke nok penger til å låne bort, svigerforeldrene er uaktuelt siden de aldri låner bort penger, samme om det er familie eller ikke.

:tristbla:

Gjest gjesten
Skrevet

For å være helt ærlig. Dersom økonomien er såpass stram at man ikke kan håndtere en uventet utgift på under 10000 kr så hadde jeg kuttet ut alt som var ferie inntil jeg hadde et slik buffer i banken.

En god regel sier at man bør alltid ha en ca 3 mnds lønn i banken som ikke er bunnet opp på noen måte. Mange mennesker ville ha spart mye på dette da de hadde unngått dyre korttidslån osv. Enda viktigere er antagelig alle bekymringene en slipper i hverdagen. Det sliter på mange.

Skrevet

Når du sier sykehusregning, har du ikke forsikring som dekker det?

Hva med å heller avbestille ferien, og heller ta en tur senere, når økonomien er bedre?

Jeg tror ikke det er noen enkel måte å skaffe 5000 kr. kjapt. Skaff deg for all del IKKE kjøpekort!!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Denne ferien hadde vi spart til lenge, økonomien vår er dårlig hele tiden fordi jeg studerer og samboeren min tjener ikke mer enn 7000 kr mnd. Vi har ikke vært på ferie på 4 år, derfor gledet vi oss så fælt denne gangen, men det ser ut til å ikke gå som dere sier :sjenert:

Skrevet

Sånn er livet... :tristbla:

Skrevet

De pengene de pengene..

Enten så må dere ta på dere en svart jobb.

Male huset for noen? (det søkes det vel folk til)

Annet lignende arbeid!?

Evnt selge unna klær, møbler, filmer, musikk osv

som kun samler støv alikavel.

Har du hørt med sykehuset om dere kan få delt

opp beløpet?

Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet

En her over fåreslo å spørre sykehuset om det går an å betale ned i avdrag (el.l.).

Har du prøvd det?

Og: (denne er fæl, altså, men hvis man har samvittighet til det:) la vær å betale! Så får dere et påplusset purregebyr på regninga når dere kommer fra ferien? Forutsatt at dere FÅR tilgang på 5000 etter ferien da...?

Gjest Violetta
Skrevet

Trodde man fikk frikort fra trygdekontoret etter 1500 eller noe i året i egenandel. Du kan jo ringe trygdekontoret og høre med dem? Så får du evt. refundert 3500 i hvert fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...