Gå til innhold

Nå blir det snart ulovlig å feriere i naturen i Norge også

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har sittet i min egen stue lenge nå. Går sjeldent ut av døra, men jeg er uføretrygdet og angst 

En stor del av befolkningen vil nok og få angst og bli redd av korona restriksjonene. De psykiske belastningen av innestengte kommer i ettertid som gir enda lengre køer for psykologene. Men det er de nok bare glad til så dem i det minste har en jobb å gå til

Anonymkode: c93f9...2aa

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har sittet i min egen stue lenge nå. Går sjeldent ut av døra, men jeg er uføretrygdet og angst 

En stor del av befolkningen vil nok og få angst og bli redd av korona restriksjonene. De psykiske belastningen av innestengte kommer i ettertid som gir enda lengre køer for psykologene. Men det er de nok bare glad til så dem i det minste har en jobb å gå til

Anonymkode: c93f9...2aa

DPS har jo vært stengt under nedstengningen i vår...

Anonymkode: 5d474...ccb

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lApb2M/vg-kartlegging-flere-kommuner-innskrenker-allemannsretten

Hvor skal folk gjøre av seg da? Ikke utlandet, ikke fornøyelsesparker i Norge, og heller ikke ute i natur? Skal man sitte i sin egen stue på ubestemt tid? 

I artikkelen står det jo at Norge har 356 kommuner. Hvis noen få av dem, si seks av dem, stenger grensene pga. høy smitte/turister som ikke overholder smittevernsreglene, så får du dra på tur/"gjøre av deg" i en av de 350 andre kommunene. Eller benytte deg av tilbud i din egen kommune, det er sikkert noe natur der også.

Anonymkode: 05c67...d2a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I artikkelen står det jo at Norge har 356 kommuner. Hvis noen få av dem, si seks av dem, stenger grensene pga. høy smitte/turister som ikke overholder smittevernsreglene, så får du dra på tur/"gjøre av deg" i en av de 350 andre kommunene. Eller benytte deg av tilbud i din egen kommune, det er sikkert noe natur der også.

Anonymkode: 05c67...d2a

Problemet er at når det først er gitt slik hjemmel, kan kommunene også bruke den for å begrense forsøpling og diverse. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at når det først er gitt slik hjemmel, kan kommunene også bruke den for å begrense forsøpling og diverse. 

Når folk ikke klarer å oppføre seg så er det jo bra at man får begrenset forsøpling ?

Anonymkode: 13414...092

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når folk ikke klarer å oppføre seg så er det jo bra at man får begrenset forsøpling ?

Anonymkode: 13414...092

Ikke hvis det går ut over de fleste som følger reglene, slik at man ikke kan reise noe sted verken innenlands eller utenlands. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lApb2M/vg-kartlegging-flere-kommuner-innskrenker-allemannsretten

Hvor skal folk gjøre av seg da? Ikke utlandet, ikke fornøyelsesparker i Norge, og heller ikke ute i natur? Skal man sitte i sin egen stue på ubestemt tid? 

Jepp, det skal man. På tide å bures inne. Snart kommer det folk med sveiserapparatet og sveiser igjen døren din.

Anonymkode: 95108...cec

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja. Det gamle ordtaket må endres. Fra de fleste ulykker skjer i hjemmet, til alle ulykker skjer i hjemmet. Først da får vi slippe ut, fordi det blir for farlig hjemme.

Anonymkode: bcb43...0fc

• Opprett ny...