Gå til innhold

Savner sexen med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det spesielt på dager som denne.. hadde våknet kåt, lagt meg inntil han, han hadde enset det, hendene hadde begynt å løpe, men fort hadde vi blitt så kåte at vi hadde kastet oss over hverandre og han hadde tatt meg hardt til vi kom begge to og ble liggende i armene til hverandre. Og så ville resten av dagen gått med til erting og mer sex og det ville bare vært å glemme alt som heter monday blues i morgen for jeg ville vært så herlig gjennompult og tilfredsstilt at livet hadde smilt til meg fra alle kanter..

I stedet: våkner opp ved siden av samboer. Vet at i det øyeblikket han våkner så spretter han opp av senga for å gjøre et eller annet. Så prøver å ikke vekke han, ligger og surfer på kg i stedet. Så utover formiddagen kommer jeg til å være så kåt at det sprenger mens han gjør andre ting. Vasker bil, rydder i boden, sitter på finn.no, så kommer jeg til å gi opp og ta en lang dusj og ordne meg selv. Og når jeg har tenkt meg lei på sex, da kommer han til å begynne å prøve seg. Og vi kommer sikkert til å ha sex, og det kommer sikkert til å være godt, men det blir nok med den ene gangen og det blir bare ikke det samme som om vi hadde vært på bølgelengde.

For det er det dette innlegget handler om. Om å være på bølgelengde og å ikke være det. Og hvor typisk det er at den man er på bølgelengde med på alt annet, mangler man det med seksuelt. Og vice versa. 

Anonymkode: 87339...2dd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon....

Anonymkode: 6fc86...90c

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen. Var i et dårlig forhold med et helt fantastisk sexliv før, vi kunne også holde på mer eller mindre en hel søndag for eksempel, og vi var helt på bølgelengde. Med min nye samboer er jeg utrolig lykkelig og forelsket, forholdet er kjempebra men sexlivet er bare greit, vi er nok ikke helt på bølgelengde. Han er ikke en spesielt seksuell person så han virker veldig fornøyd da. Jeg har det jo mye bedre nå enn jeg generelt hadde det før, men fantaserer ofte om exen når jeg onanerer.

Anonymkode: 0c859...161

• Liker 2
Skrevet

Man kan ikke få alt. Hjelper det å tenke på hvorfor exen er en ex? Hvorfor ville du ikke ha han lenger?

Jeg har også hatt bedre sex med en annen enn han jeg er sammen med, men ettersom tiden går så venner man seg til det. Skuffelsen går over etterhvert og kroppen og hjernen innfinner seg med tingenes tilstand og sex blir mindre interessant. Man tilpasser seg liksom.

Men det er en hard overgang. Å gå fra å føle seg som en sexgudinne til å føle at sex er mer... bare noe man gjør, hvis du skjønner. Mannen nå sier at jeg er god i senga og når vi har sex så er det absolutt bra, så alt er vel fint fra hans sted, men det ville dyriske på det nivået jeg har hatt sex på før det er ikke der. Selv om mange sikkert ville ment at det jeg har med samboer er rått og villt nok og kanskje i overkant for dem. Snakker om sex med venninner og de sier det iallfall. 😛

Det er vanskelig, men du kommer over det etterhvert kanskje.

Anonymkode: 67304...b5e

• Liker 4
Skrevet

Stygt å sammenligne personer!

du kan ikke bare tro at den nye erstatter alt den forrige gjorde!

du og han var jo og yngre, når menn bikker 30 er de ikke sultne unge sexdyr ala får ståpikk av å tenke på vagina lenger

Anonymkode: ae90f...71d

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan ikke få alt. Hjelper det å tenke på hvorfor exen er en ex? Hvorfor ville du ikke ha han lenger?

Jeg har også hatt bedre sex med en annen enn han jeg er sammen med, men ettersom tiden går så venner man seg til det. Skuffelsen går over etterhvert og kroppen og hjernen innfinner seg med tingenes tilstand og sex blir mindre interessant. Man tilpasser seg liksom.

Men det er en hard overgang. Å gå fra å føle seg som en sexgudinne til å føle at sex er mer... bare noe man gjør, hvis du skjønner. Mannen nå sier at jeg er god i senga og når vi har sex så er det absolutt bra, så alt er vel fint fra hans sted, men det ville dyriske på det nivået jeg har hatt sex på før det er ikke der. Selv om mange sikkert ville ment at det jeg har med samboer er rått og villt nok og kanskje i overkant for dem. Snakker om sex med venninner og de sier det iallfall. 😛

Takk for bra svar. Jeg må være ærlig med deg å si at jeg faktisk blir litt deprimert av innstillingen din. Jeg er skrudd sammen sånn at alt kan bli bedre og at jeg ikke tar til takke med halvveis. Et middels sexliv etter et forhold med et veldig bra sexliv er ikke noe jeg ønsker å komme over. Det er noe jeg ønsker å gjøre med. I mellomtiden tar jeg meg i å savne sexen med eksen.

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Og det spesielt på dager som denne.. hadde våknet kåt, lagt meg inntil han, han hadde enset det, hendene hadde begynt å løpe, men fort hadde vi blitt så kåte at vi hadde kastet oss over hverandre og han hadde tatt meg hardt til vi kom begge to og ble liggende i armene til hverandre. Og så ville resten av dagen gått med til erting og mer sex og det ville bare vært å glemme alt som heter monday blues i morgen for jeg ville vært så herlig gjennompult og tilfredsstilt at livet hadde smilt til meg fra alle kanter..

I stedet: våkner opp ved siden av samboer. Vet at i det øyeblikket han våkner så spretter han opp av senga for å gjøre et eller annet. Så prøver å ikke vekke han, ligger og surfer på kg i stedet. Så utover formiddagen kommer jeg til å være så kåt at det sprenger mens han gjør andre ting. Vasker bil, rydder i boden, sitter på finn.no, så kommer jeg til å gi opp og ta en lang dusj og ordne meg selv. Og når jeg har tenkt meg lei på sex, da kommer han til å begynne å prøve seg. Og vi kommer sikkert til å ha sex, og det kommer sikkert til å være godt, men det blir nok med den ene gangen og det blir bare ikke det samme som om vi hadde vært på bølgelengde.

For det er det dette innlegget handler om. Om å være på bølgelengde og å ikke være det. Og hvor typisk det er at den man er på bølgelengde med på alt annet, mangler man det med seksuelt. Og vice versa. 

Enkel løsning. Si "ta meg" til mannen når du er kåt.

Anonymkode: f0529...ae7

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for bra svar. Jeg må være ærlig med deg å si at jeg faktisk blir litt deprimert av innstillingen din. Jeg er skrudd sammen sånn at alt kan bli bedre og at jeg ikke tar til takke med halvveis. Et middels sexliv etter et forhold med et veldig bra sexliv er ikke noe jeg ønsker å komme over. Det er noe jeg ønsker å gjøre med. I mellomtiden tar jeg meg i å savne sexen med eksen.

Ikke tenk på det som å ta til takke med noe. Det er mer et annet utgangspunkt. Så lenge du har en mann som liker sex, så trenger ikke det dere gjør om tre år ligne det dere gjør i dag.

Det tok ti år inn i vårt eget forhold før vi begynte å leke med "bakdøra". Men det er så viktig at begge parter både blir respektert der de er og får fordøyd og flyttet seg mentalt til det nye hvert steg på veien.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Enkel løsning. Si "ta meg" til mannen når du er kåt.

God ide. Gjerne også mens dere holder på. Se om du vekker noe. Og hvis han blir hardere eller får mer trøkk, så bare fortsett. Og etterhvert kan du prøve dirty talk.

Jeg tror det viktigste ikke er hvor langt du kan pushe din partner på kort sikt, men bare sørge for å åpne døra mentalt for han om at det er mer spenning å hente. At det blir litt spenning å skulle inn på soverommet. Bryte mønsteret, om enn aldri så lite.

Skrevet
På 16.8.2020 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Stygt å sammenligne personer!

du kan ikke bare tro at den nye erstatter alt den forrige gjorde!

du og han var jo og yngre, når menn bikker 30 er de ikke sultne unge sexdyr ala får ståpikk av å tenke på vagina lenger

Anonymkode: ae90f...71d

Man gjør det jo ikke nødvendigvis med vilje da, det er ikke sånn at du glemmer all sex du har hatt eller hvordan bra sex kan være når du får en ny sexpartner. 

Og det har ikke bare med alder å gjøre heller, noen folk er bare mer seksuelle enn andre.

Jeg holder på med en mann som pusher 50 nå, som kom ut fra et langt forhold med ei som ikke var spesielt seksuell. Da opplevde han litt det som AB 67304...b5e i innlegg #4 her beskriver bare kanskje i enda større grad, interessen hans for sex dalte sammen med en lite interessert samboer. Til slutt fikk han nesten ereksjonsproblemer og tente ikke på henne lengre. 

Men med meg så står den som en pinne og vi puler som kaniner. Han har gjenoppdaget en del av seg selv igjen som har blitt undertrykt lenge. For han er egentlig veldig seksuell, og det er jeg også, så her matcher vi bra. 

Selv kunne jeg ikke hatt et forhold hvor man ikke er helt på bølgelengde her. Det som er minimumskravet er relativt høy lyst samt god kommunikasjon rundt sex, hvis dette ikke er på plass så fungerer det ikke for meg. 

Men her har dere nå iallfall sex da.. Ikke sikkert lysten er problemet her, men kommunikasjonen? Har du fortalt fyren din at du er kåt på morgen og formiddagen for eksempel? 

Anonymkode: 86946...080

• Liker 1
Skrevet
On 8/16/2020 at 8:53 AM, AnonymBruker said:

Kommunikasjon....

Anonymkode: 6fc86...90c

Man kan IKKE prate seg til virkelig god seksuell kjemi. Enten er den der, eller så er den ikke der. Dessuten kan man "prate istykker" det lille man har. Få takler å få vite at partner ikke er særlig fornøyd....

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Resignert said:

Man kan IKKE prate seg til virkelig god seksuell kjemi. Enten er den der, eller så er den ikke der. Dessuten kan man "prate istykker" det lille man har. Få takler å få vite at partner ikke er særlig fornøyd....

Jeg er helt enig. Jeg kommuniserer med samboer om sex. Men det er ikke en enkel ting å snakke om, for fallgruvene er mange. Ikke bare skal man unngå å såre partner. Man skal også unngå å si eller gjøre ting som virker mot sin hensikt, f.eks. er avtennende for han. Det er ikke sånn at man kan endre partners tenningsmønster og behov ved å fortelle om sitt eget. 

• Liker 1
Skrevet
På 16.8.2020 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Slik har jeg også det. Enda det er mange år siden det ble slutt med eksen. Tanken om eksen kommer opp når jeg blir kåt og skulle ønske mannen min var like ivrig og vill som han. Men jeg vet det ikke blir bedre av å tenke på han og «må ta til takke» med hva jeg har. For jeg tok et valg. Eksen ønsket jeg ikke ha som kjæreste fordi han var dårlig match med meg på mange måter som en livspartner. Men han var perfekt for meg seksuelt. Mannen min nå er perfekt som livspartner, og vi har god nok sex. Glad jeg har fått oppleve va vill og ubeskrivelig, heftig sex er for noe. Og tenker at jeg er heldig som har hatt mine år med det, enn å aldri fått oppleve det. 

Anonymkode: e1988...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...