Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det ikke er så mye jeg får gjort her, men jeg begynner å bli så lei av venninna mi og hennes av og på kjæreste.

Hver gang de gjør det slutt, kommer hun gråtende til meg. Hver eneste gang har jeg støttet henne, og vært der. Nå begynner jeg å bli mektig lei. 

* Han har vært utro tre ganger, som vi veit om.

* Han gjør aldri noe hjemme, ikke engang da han var permittert fra jobb. Han skulle kun spille, mens hun måtte jobbe ræva av seg.

* Han er utrolig barnslig.

* Mobil/pc osv er hemmelig.

* De gjør det slutt nesten hver gang de krangler, og så blir de sammen igjen. 

* De skulle egentlig gifte seg i sommer, men det ble stoppet av korona. galskap å gifte seg når forholdet er så ustabilt spør du meg! Ifølge henne så var det stabilt da, selv om de fortsatt gjorde det slutt innimellom. 

* Han har ingen respekt for henne, og han bruker hun for alt det er verdt. Jeg har et inntrykk av at han elsker å holde henne på gress. Han vet hun alltid går tilbake til han, uansett hva han gjør.

Nå har han flyttet ut for å studere, og blir boende 7 timer unna i tre år. Hun blir usikker og sjalu fordi han fester og er rundt andre jenter, og han gjør det slutt. 

Hver gang de har gjort det slutt, har jeg stilt opp for henne. Men etter den 100 gangen så begynner jeg å bli mektig lei. Sympatien min er så og si borte, og jeg er lei av å alltid prøve å holde henne vekk fra han uten hell. Lignende har skjedd med andre venninner av meg også, men etter å ha levd i et ustabilt forhold en stund så har de tilslutt gått. Det her har pågått i over fem år nå! Jeg orker ikke å høre på mer sutring og klaging over den tafatte idioten hun er sammen med. Jeg orker ikke å være den som må løfte hu opp gang på gang på gang fordi hun er redd for å være alene, for at hun alltid skal gå tilbake til han som alltid sårer henne.

Argh!!!!

Anonymkode: c0c23...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da veldig synd på venninnen din. Følelser kan man ikke kontrollere, men ja, handlinger kan man. Man har valg. Samtidig er det vanskelig. Kjærlighet gjør blind. Men egentlig høre det ut som hun ikke er forelsket i ham, kanskje bare forelsket i å være forelsket, at hun klamrer seg til et håp. 

Vær der for henne, støtt henne og si at hun må gå videre uten ham i bile. At det kan føles vanskelig den første tiden, men at hun må være sterk. Det er andre som er bedre for henne.

Skrevet

Da er det på tide å være ærlig. Har samme type venninne. 

Jeg orker ikke mer så sa at jeg ikke ville støtte henne lenger i det forholdet. Jeg var lei av å være psykolog og hennes søppelbøtte. Jeg er der som venn. Men jeg orker ikke å se henne lide mer. Så gå til noen andre å klag. 

Jeg var hard, men hun forstod det. Hun kom seg til slutt ut av forholdet selv om det tok 3 år. 

Anonymkode: 42868...afd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...