Gå til innhold

Dere som hetser folk som har vært i utlandet for å besøke familie - det er faktisk ikke de som er verstinger her

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GRG5r/politiet-mange-flere-stoeymeldinger-naa-som-utestedene-stenger-tidlig

Ser ut som utagerende festing har eskalert etter at myndighetene ga beskjed om å ro ned festingen og innførte skjenkestopp ved midnatt. De fester så hardt at barn på andre siden av fjorden våkner av bråket midt på natta. Uavhengig av korona eller ikke, er det ikke greit å oppføre seg sånn. Men mange mener sikkert at dritafylla med tilhørende bråk og jævelskap er menneskerett? Samtidig som folk med barn og/eller ektefelle i utlandet blir oppfordret til å gjennomføre samvær på Skype og forsake sin egen familie i flere år? 

Anonymkode: 717bc...edc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å besøke barn, annen familie, og ektefeller i et annet land, de jeg reagerer på er de som insisterer på å gjøre dette uten karanteneplikt. 

Det er også lov å ha besøk av egne barn, annen nær familie, og ektefeller fra et annet land, men da må de også godta karantene ved innreise.

Til dem kan jeg si at enten må du godta karantene, eller så må du ha digitale samvær.

Anonymkode: 7cdef...2cd

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å besøke barn, annen familie, og ektefeller i et annet land, de jeg reagerer på er de som insisterer på å gjøre dette uten karanteneplikt. 

Det er også lov å ha besøk av egne barn, annen nær familie, og ektefeller fra et annet land, men da må de også godta karantene ved innreise.

Til dem kan jeg si at enten må du godta karantene, eller så må du ha digitale samvær.

Når man er tydelig unntatt fra karantene ved besøk av egne barn, jf covid-forskriften, så er man ikke pålagt karantene. Da har man ikke brutt noe regel, og folk kan ikke kreve at man skal pålegge seg masse ekstra restriksjoner. Og slutt å snakke om digitalt samvær, det er ikke samvær og regnes heller ikke søm samvær av NAV osv ved fastsetting av bidrag og diverse. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikle sett noen som hetser folk som reiser pga familie. Men jeg har sett veldig mange som hetser folk som reiser pga soling og billig røyk og bacon.

Du konstruerer en konflikt som ikke finnes.

Anonymkode: d2dd6...717

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er tydelig unntatt fra karantene ved besøk av egne barn, jf covid-forskriften, så er man ikke pålagt karantene. Da har man ikke brutt noe regel, og folk kan ikke kreve at man skal pålegge seg masse ekstra restriksjoner. Og slutt å snakke om digitalt samvær, det er ikke samvær og regnes heller ikke søm samvær av NAV osv ved fastsetting av bidrag og diverse. 

Tar corona-viruset hensyn til at du skal besøke barn og ikke drikke paraply-drinker på stranda altså? 

Fullstendig ulogisk med unntak fra karantene samme hva grunnen til reise er. Og hadde ikke folk tatt med mer smitte fra utlandet ville mest sannsynlig ikke de festene vært et så stort problem. Pluss at veldig mange nå gir mer faen i reglene siden det spyttes på alle offer vi har gjort siden mars med å åpne for karantene-frie reiser, for så å stenge ned igjen. Det er helt urimelig. Hva er poenget med nye restriksjoner nå? At fiffen skal få dra på jumemarkeder i Køben og Berlin, og bermen skal få kjøpe seg billig bacon og besøke barna de har pådratt seg i andre land?

Folk kan ikke pålegge deg noe som helst, men de kan være probosert over egoisme din, og sky deg som pesten siden du er en potensiell smittespreder.

Anonymkode: 8cdce...4b7

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar corona-viruset hensyn til at du skal besøke barn og ikke drikke paraply-drinker på stranda altså? 

Fullstendig ulogisk med unntak fra karantene samme hva grunnen til reise er. Og hadde ikke folk tatt med mer smitte fra utlandet ville mest sannsynlig ikke de festene vært et så stort problem. Pluss at veldig mange nå gir mer faen i reglene siden det spyttes på alle offer vi har gjort siden mars med å åpne for karantene-frie reiser, for så å stenge ned igjen. Det er helt urimelig. Hva er poenget med nye restriksjoner nå? At fiffen skal få dra på jumemarkeder i Køben og Berlin, og bermen skal få kjøpe seg billig bacon og besøke barna de har pådratt seg i andre land?

Folk kan ikke pålegge deg noe som helst, men de kan være probosert over egoisme din, og sky deg som pesten siden du er en potensiell smittespreder.

Anonymkode: 8cdce...4b7

Da får de sky meg som pesten, har min omgangskrets og trenger ikke å bli likt av alle. Egoisme fordi jeg ikke pålegger meg strengere restriksjoner enn andre? 🤣🤣🤣

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke klar over at samvær er unntatt karanteneplikt.

Men igjen, de jeg kommenterer er de som reiser uten å ville forholde seg til reglene/klager på karanteneplikten.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke klar over at samvær er unntatt karanteneplikt.

Men igjen, de jeg kommenterer er de som reiser uten å ville forholde seg til reglene/klager på karanteneplikten.

Det er et tydelig unntak i forskriften . For å lette samvær. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser flere har allerede påpekt så er det greit at folk reiser til utlandet for å besøke familie, ektefelle og slikt. Det er greit nok! Men, reise til utlandet i disse dager for å sole seg, reise til Sverige for å hamstre når det er massevis av folk på kjøpesenteret? Det er bare tullete. Er det verdt å risikere livet sitt og andres for noen hundrelapper? Nei!!

Man dør ikke av å være i hjemlandet 1, 2 eller 3 år!! Noe annet som jeg blir ekstremt provosert av det er at folk blir glade for å slippe unna karantenetiden... hva faen?! Den er der for å beskytte oss i hjemlandet mot de som har reist i utlandet og har vært borti masse av folk. De som klarer å snike seg unna den kan være i høy risikosone for å ha covid-19 uten å vite det og i mellomtiden så kan dem smitte flere ti-talls personer og kan risikere å drepe enkelte av de personene!

Ettersom de ikke tar frem pistolen og skyter personen så eier de heller ikke skam. De menneskene som smitter folk i hjemlandet og dreper dem kunne de like greit ha funnet frem pistol og skutt dem! Enkelte har ikke vett og tenker ikke på hvilke fare dem utgjør for oss andre når dem verken tester seg eller tar hensyn til oss andre.

Endret av Lasox
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikle sett noen som hetser folk som reiser pga familie. Men jeg har sett veldig mange som hetser folk som reiser pga soling og billig røyk og bacon.

Du konstruerer en konflikt som ikke finnes.

Anonymkode: d2dd6...717

Det finnes flere koronaekstremister på KG som mener ingen skal få reise ut av Norge, uansett årsak. 

Anonymkode: c32c7...eee

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes flere koronaekstremister på KG som mener ingen skal få reise ut av Norge, uansett årsak. 

Som Erna og FHI. 

Anonymkode: 07396...2d6

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som Erna og FHI. 

Tror du har misforstått noe vesentlig.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor sette de ulike tingene opp mot hverandre hele tiden? Både festing ot utenlandsturer er like ille.

Anonymkode: b1ea5...b9a

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sette de ulike tingene opp mot hverandre hele tiden? Både festing ot utenlandsturer er like ille.

Anonymkode: b1ea5...b9a

Det er splitt og hersk som gjelder i Norge for tiden 🙂 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som Erna og FHI. 

Tror nok de har bedre peiling enn oss. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var anonym b9a. Det var ikke meningen.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som Erna og FHI. 

Nei, de sier nødvendige reiser er ok. Men enkelte ekstremister på KG mener at foreldre må ha digitalt samvær med barna og at det er greit at ektefeller ikke treffer hverandre på årevis. At man ikke reiser i begravelse til sin egen mor osv. 

• Liker 5
  • Opprett ny...