Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker en billedbok med lettlest tekst som jeg lånte på biblioteket wånn 35 års tid siden.

Det jeg husker er en stor, rund, brun og hårete/fluffy "bil"skapning, med store øyne, den var veldig søt og kanskje hovedpersonen i bøkene. Husker spesifikt en bok der de gikk seg vill i en grotte, fant masse bær som kunne flyte i lufta som heliumsballonger, disse likte vist den brune bobla å spise. De puttet masse sånne blå bær under en presenning for å kunne fly opp fra grotta i slutten av boka.

Noen tips til hva det kan være?

Jeg finner ikke noe med det lille jeg har å gå på, og biblioteket som hadde bøkene er på en annen kant av landet, så jeg kan ikke bare gå bort og se heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd nasjonalbibliotekets digitale samling? 

Anonymkode: ba99a...f40

Skrevet

Kan det være Barbapappa du mener? En av bøkene om ham?

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om det hjelper, siden jeg ikke har verken forfatter, utgivelsesår eller tittel.
Jeg kjenner den igjen hvis jeg ser den, men skal jeg måtte gå gjennom alle bøker for barn som ligger der tror jeg det tar noen år XD

6 hours ago, Marihønepøne said:

Kan det være Barbapappa du mener? En av bøkene om ham?

Nei, det er ikke dem, dette var en helt annen tegnestil, samt det var snakk om et kreatur som nesten så ut som en slags bil eller et kjøretøy, bare mer organisk, med brun pels, og han/den byttet aldri fasong slik som barbaene kunne gjøre.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om jeg ikke har noen store håp om å finne denne spesifikke boka pga litt for få søkefiltre, så må jeg uansett takke deg for det tipset. Jeg har sittet og sett gjennom en brøkdel av arkivet nå, og jeg kjenner igjen så sinnsykt mange bøker jeg hadde glemt at jeg har lest.
Jeg innser at jeg har lest mange flere bøker enn jeg til nå trodde jeg hadde. Jeg ble tatt med til biblioteket av pappa som fireåring, og formerlig bodde der fra jeg fikk eget lånekort og kunne gå dit selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...