AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Har ikke sett pappa siden jeg var 9 år. Han jobbet reisejobb hele tiden så han deltok aldri i barndommen min. Han kom på besøk i Norge i 2001. Siden har jeg ikke sett han. Gjenopptok kontakt på face. Lite skriving. Så prøvde jeg igjen fra i fjor og da svarte han. Men så fort jeg nevner noe besøk eller FaceTime så svarer han ikke, meldingen står bare «lest». i dag hadde mobilen min ringt. Det stod Face Time men jeg hadde ikke hørt det. Så det var et utenlandsk nr (fra hans land) Så var det en Mail fra han. Det stod bare «easy» Jeg spurte hva dette var og om han hadde ringt så svarer han bare «must have been a butt-text while working» det var alt... 🤔🙄🤣. Anonymkode: c8cd7...d32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Han ønsker ikke kontakt med deg lommeringt eller, rumperingt i dette tilfellet Anonymkode: e9470...1e1 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Tror jeg hadde sendt en melding om hvor jeg skuffet jeg er over at han stiller så lite opp for sitt eget barn hvis det var meg Anonymkode: d3acb...6f4 3
Utelukke Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Han er kanskje ikke sikker på om du er hans biologiske datter/sønn.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Akkurat nå, Utelukke skrev: Han er kanskje ikke sikker på om du er hans biologiske datter/sønn. Jo det er han. Jeg var planlagt. Jeg er også mer lik han enn mamma. Anonymkode: c8cd7...d32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg hadde sendt en melding om hvor jeg skuffet jeg er over at han stiller så lite opp for sitt eget barn hvis det var meg Anonymkode: d3acb...6f4 Tror ikke man når inn til denne typen med det. Han har 3 andre barn og. Min lillebror og jeg var planlagt. Jeg har en halvsøster i et annet land, har henne på Facebook men kjenner henne ikke. Jeg har en halvbror på andre siden av Norge som jeg har møtt før. Har litt kontakt med farmor. Jeg vet bare at pappa sa til de to andre mødrene at han ikke ville ha med dem eller barna sine å gjøre siden de ikke var planlagt fra hans side Anonymkode: c8cd7...d32
Utelukke Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo det er han. Jeg var planlagt. Jeg er også mer lik han enn mamma. Anonymkode: c8cd7...d32 Du må ringe han og fortelle hva du føler, slik at du får det ut. Om han ikke er mottakelig så må du prøve så godt du kan å kutte ham helt ut av livet ditt. Han er ikke verdt din tid slik han behandler deg. Skjønner det er vondt å ikke ha kontakt med sin far, men når man har en slik far, så er det bedre for psyken å faktisk slippe kontakt med ham. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke man når inn til denne typen med det. Han har 3 andre barn og. Min lillebror og jeg var planlagt. Jeg har en halvsøster i et annet land, har henne på Facebook men kjenner henne ikke. Jeg har en halvbror på andre siden av Norge som jeg har møtt før. Har litt kontakt med farmor. Jeg vet bare at pappa sa til de to andre mødrene at han ikke ville ha med dem eller barna sine å gjøre siden de ikke var planlagt fra hans side Anonymkode: c8cd7...d32 Men man gjør det ikke fordi man tror man når inn. Det er for å selv vite at man har sagt det man føler og hvis man får en negativ reaksjon så vet man at det ikke er vits i å legge mer energi inn i forholdet Anonymkode: d3acb...6f4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, Utelukke skrev: Du må ringe han og fortelle hva du føler, slik at du får det ut. Om han ikke er mottakelig så må du prøve så godt du kan å kutte ham helt ut av livet ditt. Han er ikke verdt din tid slik han behandler deg. Skjønner det er vondt å ikke ha kontakt med sin far, men når man har en slik far, så er det bedre for psyken å faktisk slippe kontakt med ham. Har aldri hatt. Gjør meg ikke noe å ha han på Facebook. Han har liksom aldri vært en del av livet mitt. Men jeg tror mer og mer at han er grunnen til at jeg ikke klarer å knytte meg til mennesker særlig fort, jeg har aldri hatt kjæreste, jeg får store psykisk problemer om jeg forelsker meg... husker jeg følte meg som et annereldesbarn fordi jeg aldri hadde en pappa som var med meg eller hentet meg i bhg. Jeg var den eneste som bare ble hentet av enten mamma eller bestemor. Anonymkode: c8cd7...d32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 Han var en iskaldt person. Jeg følte min pappa var mye mer annereldes enn pappaer flest. Tror kanskje dette er grunnen til at jeg føler meg annereldes. Ser på mine andre søsken (annen mann) at de lettere knytter bånd til andre isåfall men de vokste opp med begge foreldre i nærheten. Anonymkode: c8cd7...d32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 5 minutter siden, Utelukke skrev: Du må ringe han og fortelle hva du føler, slik at du får det ut. Om han ikke er mottakelig så må du prøve så godt du kan å kutte ham helt ut av livet ditt. Han er ikke verdt din tid slik han behandler deg. Skjønner det er vondt å ikke ha kontakt med sin far, men når man har en slik far, så er det bedre for psyken å faktisk slippe kontakt med ham. Han kommer aldri her i livet til å ta telefonen. Så fort jeg nevner så mye som FaceTime så leser han men svarer ikke. Han kan svare på andre textmeldinger Anonymkode: c8cd7...d32
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #12 Skrevet 15. august 2020 Dette må stikke veldig dypt i deg, og du burde sende han en mail der du skriver hva du ønsker for fremtiden hva angår forholdet mellom dere. Svarer han ikke, så har du faktisk gjort ditt. Gi han all kontakt info, slik at han kan ombestemme seg når som helst. Men du burde starte prosessen med å "komme over" han hvis han ikke vil ha noe kontakt. Det er veldig slitsomt å gå og tolke små spor etter kjærlighet. Han er helt sikkert glad i deg, og han kjenner nok på et bånd. Men det kan jo hende at han har sine ting å stri med som overskygger for at han skal kunne ha normale relasjoner. Kanskje det blir bedre med tid, kanskje ikke. Men du burde skjerme deg. Snakk med en psykolog om dette, og lær deg å leve med det. Første steg er nok å anerkjenne at han er mer enn en far på facebook som ikke har vært der for deg. En far er mye mer enn det, uansett hvor dårlige de er på rollen. Han er jo halve deg:) og da er det naturlig å kjenne på et dypt savn når han oppfører seg slik du beskriver. ❤️ Lykke til! Anonymkode: 64e4f...133
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #13 Skrevet 16. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må stikke veldig dypt i deg, og du burde sende han en mail der du skriver hva du ønsker for fremtiden hva angår forholdet mellom dere. Svarer han ikke, så har du faktisk gjort ditt. Gi han all kontakt info, slik at han kan ombestemme seg når som helst. Men du burde starte prosessen med å "komme over" han hvis han ikke vil ha noe kontakt. Det er veldig slitsomt å gå og tolke små spor etter kjærlighet. Han er helt sikkert glad i deg, og han kjenner nok på et bånd. Men det kan jo hende at han har sine ting å stri med som overskygger for at han skal kunne ha normale relasjoner. Kanskje det blir bedre med tid, kanskje ikke. Men du burde skjerme deg. Snakk med en psykolog om dette, og lær deg å leve med det. Første steg er nok å anerkjenne at han er mer enn en far på facebook som ikke har vært der for deg. En far er mye mer enn det, uansett hvor dårlige de er på rollen. Han er jo halve deg:) og da er det naturlig å kjenne på et dypt savn når han oppfører seg slik du beskriver. ❤️ Lykke til! Anonymkode: 64e4f...133 Jeg vet han sliter jeg. I tilleg så har jeg arvet mange trekk. Han vokste opp hos familie med omsorgssvikt. Alkoholmisbruk. Jeg vokste opp uten far men overbeskyttende mor. Er ikke skuffet, for han har aldri vært en del av meg. Jeg veksler bare mellom å være sint og likegyldig. Sinnet har kommet med alderen for han har ikke engang brydd seg om å støtte oss økonomisk etter vi fylte 18. Ikke at foreldre skal drive å forsørge sine barn, men mamma ble alene med 2 og han tjente over det dobbelte av henne Anonymkode: c8cd7...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå