Gå til innhold

Barnehageplass 80/90%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på 80% vs 90%? Er det da en fridag i uken ved 80% og en fridag annenhver uke ved 90%? Hva anbefaler dere?

Jeg går i en 75% nattevaktsstilling og har annen hver uke fri. Derfor trenger ikke barnet mitt å gå fullt i barnehage. 😊

Anonymkode: b659a...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste barnehager opererer med enten 50% eller 100% stilling. Vi mente å starte på 70% men endte opp med 100% og kortere dager samt en dag fri her og der. Jeg tror det har noe med bemanningsflyten og innkjøringen av barnet å gjøre. Har man kun en 50% stilling vil det naturligvis ta lengre tid for barnet å bli kjent med både ansatte og miljøet så de anbefaler heller 100% og kortere dager eller langhelg. 

Skrevet
Akkurat nå, Ava Mae skrev:

De aller fleste barnehager opererer med enten 50% eller 100% stilling. Vi mente å starte på 70% men endte opp med 100% og kortere dager samt en dag fri her og der. Jeg tror det har noe med bemanningsflyten og innkjøringen av barnet å gjøre. Har man kun en 50% stilling vil det naturligvis ta lengre tid for barnet å bli kjent med både ansatte og miljøet så de anbefaler heller 100% og kortere dager eller langhelg. 

Her jeg bor tilbyr de også 80% og 90%, derfor jeg lurer :) 

Anonymkode: b659a...126

Skrevet

Jøss, har jeg aldri vært borti. Da kan jeg ikke hjelpe deg 😉

Skrevet

Bare viktig å huske på at hvis man ikke velger 100% plass, må det være faste dager barnet har fri hver uke. 

Anonymkode: 51811...b5c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare viktig å huske på at hvis man ikke velger 100% plass, må det være faste dager barnet har fri hver uke. 

Anonymkode: 51811...b5c

Stort sett ja, men noen godtar å få en «turnusliste» over fridager for barnet. 

Anonymkode: 968e0...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...