AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Nå har det seg sånn at mannen sover på gjesterommet, og jeg og 1,5 åringen sover sammen. Hun våkner veldig mange ganger for natta, og jeg mener det er best sånn. Jeg stresser ikke med det, men det er nok i følge han. Han sier det er vel snart på tide å slutte å amme også, hun er jo blitt så stor. Ja, jeg mener også det, men nå har det vært barnehagestart og jeg orker ikke ta den kampen nå. Jeg stresser ikke med det. Jeg vil helst hun skal sove i egen seng ja, men hun har behov for nærhet. Da gir jeg henne det. Hva tenker dere? Anonymkode: 3c6af...f1e 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 15. august 2020 At du blir skilt om ikke lenge. Anonymkode: f6e18...574 163
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Synes du skal fortsette slik dere gjør nå. Bør ikke ha store endringer av rutiner ved barnehagestart. Fortsett helt til dere er klare til å avslutte amming og samsoving. Mannen din bestemmer ikke når. Anonymkode: 30320...dd4 37
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Tenker hun bare er 1,5 år. Hennes behov er viktigst! kanskje du og mannen din kan prøve litt parterapi? Han sliter tydeligvis med å se andre vinkler. Er du flink til å «ta vare» på han? Anonymkode: 595eb...af6 29
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal fortsette slik dere gjør nå. Bør ikke ha store endringer av rutiner ved barnehagestart. Fortsett helt til dere er klare til å avslutte amming og samsoving. Mannen din bestemmer ikke når. Anonymkode: 30320...dd4 Er ikke han far til ungen? Han bestemmer vel like mye som TS. Jeg er enig med mannen din. Oppskrift på skilsmisse dette. Og det er ikke til barnets beste.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 15. august 2020 Har du prøvd å legge henne på eget rom? Min erfaring var at våre barn sov mye bedre, og uten oppvåkning på natt, når de fikk roen alene på et rom. Anonymkode: 20ea3...99b 58
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 Hvis ungen kan snakke, blir det sikkert poppis å fortelle alle vennene i barnehagen at hun fortsatt sutter på pattene til mamma og at du ikke kan sove alene. Det er oppskrift til senere mobbing. På tide å behandle ungen etter alderen hun er. Kan fint stoppe med begge deler. Anonymkode: b622b...ac9 25
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 Tror du skal prioritere mannen her. La barnet sove i egen seng, på eget rom. Hvis barnet våkner i løpet av natten, og ikke roer seg igjen kan du legge deg på madrass på gulvet på barnerommet. Barnet kan våkne av lydene du lager. Hvis du i tillegg nattammer er det ikke rart om barnet ikke roer seg alene, og våkner ofte, for det er jo så koselig... Det anbefales vel at dere skulle begynt å øve på at barnet sov på eget rom fra ca 6 mnd. Anonymkode: 20d47...179 48
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Er ikke han far til ungen? Han bestemmer vel like mye som TS. Jeg er enig med mannen din. Oppskrift på skilsmisse dette. Og det er ikke til barnets beste. Nei, amming er mellom mor og barn, og far ikke kan bestemme når det skal avsluttes. Det er moras kropp, ergo mor bestemmer over kroppen sin. I mitt tilfelle: Jeg avsluttet amming rett etter at barnet fylte ett år. Mannen min ønsket at jeg skulle fortsette å amme, men jeg hadde bestemt meg for at nok var nok. Anonymkode: 30320...dd4 29
w0ho Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 Synes ikke du skal la deg bli presset til å gjøre noe du ikke vil selv. Mannen sover fortsatt på gjesterommet fordi jeg samsover med snart 2åringen og nattammer. Jeg fikk ikke ett barn for å kaste han på eget rom når han har behov for å ligge nær meg 26
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 Jeg lurer på hvor mye mannen din bidrar hjemme jeg? Og hvorfor sover han ikke sammen med dere? Anonymkode: 2c4c5...035 8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. august 2020 #12 Skrevet 15. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, amming er mellom mor og barn, og far ikke kan bestemme når det skal avsluttes. Det er moras kropp, ergo mor bestemmer over kroppen sin. I mitt tilfelle: Jeg avsluttet amming rett etter at barnet fylte ett år. Mannen min ønsket at jeg skulle fortsette å amme, men jeg hadde bestemt meg for at nok var nok. Anonymkode: 30320...dd4 Vi snakker om hvor ungen skal sove, som er tema for tråden. Der bør far ha like mye å si som mor.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #13 Skrevet 15. august 2020 Mannen min sov på annet rom til minsten var 4. Ammet henne til hun var 18’mnd. Aldri hatt et roligere og snillere barn. Anonymkode: a2ca4...9f2 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #14 Skrevet 15. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å legge henne på eget rom? Min erfaring var at våre barn sov mye bedre, og uten oppvåkning på natt, når de fikk roen alene på et rom. Anonymkode: 20ea3...99b Ja, det er prøvd..Våknet tusen ganger, og jeg løp inn og ut hele natten. Anonymkode: 3c6af...f1e 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #15 Skrevet 15. august 2020 Stakkars mann. Anonymkode: bb2fb...f55 24
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #16 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev: Vi snakker om hvor ungen skal sove, som er tema for tråden. Der bør far ha like mye å si som mor. Vel, tråden handler også om amming. Anonymkode: 30320...dd4 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #17 Skrevet 15. august 2020 Mannen din oppfører seg som en sjalu drittunge. Det er din kropp og barnet har behov for mammaen sin om natten. Han kan bare vente surpompen som han er!😡 Anonymkode: a2ca4...9f2 17
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #18 Skrevet 15. august 2020 Hvis far er villig til å stå opp om barnet trenger noen om natten går det jo an å diskutere det. Tenker generelt at behovene til en på 1,5 veier mye tyngre enn en som forhåpentligvis er myndig. (Hilsen mamma til en på 1,5, som samsover med pappaen, jeg sover på gjesterommet. Synes det er litt ensomt der, men likevel løsningen som fungerer best for oss) Anonymkode: 47323...02a 29
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #19 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er prøvd..Våknet tusen ganger, og jeg løp inn og ut hele natten. Anonymkode: 3c6af...f1e Bare du løp fram og tilbake? Far må også jobbe med tilvenningen til eget soverom. Anonymkode: 30320...dd4 22
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #20 Skrevet 15. august 2020 Selvfølgelig skal dere fortsette å gi barnet det hun har behov for. Noe annet ville vært grusomt av dere som foreldre. Hvorfor valgte dere å sette et barn til verden dersom dere ikke skal ta vare på det barnet og gi henne det hun har behov for? Hva er din manns argumentasjon når han er mot amming og nærhet? Anonymkode: 4a70b...330 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå