Gå til innhold

Hvor lang tid bruker kjøkkenfirmaer å sende tilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos et firma for snart 3 uker siden, og ga fra meg mål, skisser og bilder av eksisterende kjøkken. Har fortsatt ikke fått tilbud, og er i ferd med å avskrive firmaet som en mulighet. Et annet firma sendte et tilbud etter 5 dager. 

Hvilke firmaer har dere innhentet tilbud, og hvor lang tid brukte de? Hva lå prisene på, og hva valgte dere til slutt? 

Anonymkode: 5a9f4...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da pappa drev kjøkkenbutikk ga han oftest tilbud på stedet. Han satt sammen med kunden og tegnet forslag etter ønskene deres, også fikk de pristilbud der og da. I noen tilfeller tok det lengre tid, men da tok de mål og bilder for kunden og skulle eventuelt komme med flere forslag (litt frie tøyler - type 'du vet hva du driver med og hva som lønner seg, så fiks det for oss' opplegg). Det tar ikke lang tid å tegne opp forslag (spesielt ikke om kunden har alle mål og en klar plan på forhånd), så hvis de har brukt tre uker på å komme med et tilbud hadde jeg blitt bekymra for hvor lang tid alt annet kommer til å ta.

Anonymkode: e75f3...91d

Skrevet

Kjøpte fra Ikea. Vi regner et forslag hjemme, fikk hjelp til å tegne opp ferdig og gjøre alle valg på en tegnetime på Ikea også ble kjøkkenet bestilt direkte. Alt ble levert i en samlet levering etter ca 2 uker. Så ble det montert uka etter. Først kom noen å rev det gamle ene dagen, så ble kjøkkenet montert dagen etter. 

Hadde blitt gal om jeg måttet ventet i ukesvis

Anonymkode: 098fe...e07

Skrevet

Takk for svar! Ja, kommer til å droppe dette firmaet. Leser på nett at mange mener at kundeservice et skikkelig dårlig. 

Anonymkode: 5a9f4...89e

Skrevet

Jeg jobbet med salg av kjøkken og hvitevarer i noen år. Firmaet jeg jobbet for lovet førsteutkast innen to arbeidsdager. Som regel fikk kunden oversendt noe samme dag (om de kom tidlig på dagen) eller dagen etter. Det var ikke alltid det fulgte med tilbud på førsteutkastet, det var avhengig av hvor klare ønsker kunden hadde. Kunder som var veldig usikre på alt fra materialvalg til planløsning fikk gjerne 2-3 utkast uten pris når vi sendte førsteutkast og så jobbet vi videre med det de følte traff best. 

Tre uker uten at de har gitt lyd fra seg er lenge. I mine øyne er det ingen grunn til at det skal ta så lang tid å gi tilbud på et kjøkken, med mindre de har hatt feriestengt eller noe sånt da, men da burde de jo gitt beskjed om det da du var innom. 

Anonymkode: 8f9f8...ad5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...